Miksei jotku meikkaa? Karseen näköistä :(

  • Viestiketjun aloittaja Shakaali
  • Ensimmäinen viesti
LuomuN
1. Koska ihoni on yliherkkä mm. hajusteille ja joillekin muillekin kemikaaleille. En tarkkaan tiedä mille enkä jaksa selvittää asiaa.
2. Koska ilman meikkiä on ihanan vapaa olo.
3. Koska olen kaunis ilmankin.
4. Koska haluan olla oma itseni ja arvostan luonnollisuutta ylipäätään.
5. Koska 99,999 % suomalaisista naisista ei osaa meikata niin, ettei näyttäisi hieman/erittäin hupsulta enkä kuvittele olevani tähän poikkeus.
6. En jaksa ottaa selvää mitkä meikit ovat eläinkokeettomia.
7. Meikeistä syntyy turhaa roskaa!
8. Koska meikkaus ei anna ihmiselle mitään lisäarvoa.

Vieläkö jatkan listaa? :)
 
"vieras"
Joo, moni kaunistuisi tietysti oikeita kohtia korostamalla. Mutta mitä HYÖTYÄ siitä sitten oikein saa? Mun mielestä pari promillea sievempi naamataulu ei vielä ole hyöty sinällään, en mä sillä saa alennusta kaupasta enkä iloisempaa pomoa enkä fiksumpia lapsia.


No joo, sitten on olemassa hetkiä, jolloin ollaan miehen kanssa kerrankin kaksin. Seksiä saa joka tapauksessa, mutta kun vetelee tietyntyylisen maalin naamaan, saa parempaa seksiä. Arkimeikki ei auta asiaa, pitää vetää oikealla tavalla "överiksi". Mutta tosiaan, ihan arkielämässä en ole huomannut eroa siinä, onko mulla väriä naamassa vai ei.
Hyöty on se että siitä tulee itselle hyvä fiilis. Kun näyttää freesiltä,tunteekin olonsa hieman pirteämmäksi.
Väsyneenä kun katsoo tummia silmänalusia niin tuntee olonsa vielä piirun verran nuutuneemmaksi.

Kosmetiikka on vähän kuin ne baum-tsika-wau-wau- korkokengät. Niistä tulee kiva ja naisellinen olo, ryhti on asteen parempi, sääret asteen kivemmat ja persekin keinuu asteen enemmän. On kiva olla Nainen.
 
"tsirp"
[QUOTE="vieras";27562076]Hyöty on se että siitä tulee itselle hyvä fiilis. Kun näyttää freesiltä,tunteekin olonsa hieman pirteämmäksi.
Väsyneenä kun katsoo tummia silmänalusia niin tuntee olonsa vielä piirun verran nuutuneemmaksi.

Kosmetiikka on vähän kuin ne baum-tsika-wau-wau- korkokengät. Niistä tulee kiva ja naisellinen olo, ryhti on asteen parempi, sääret asteen kivemmat ja persekin keinuu asteen enemmän. On kiva olla Nainen.[/QUOTE]

Pointti oli tossa ensimmäisessä lauseessasi. Minä meikkaan vaan silloin kun itseä huvittaa. Monesti ei.
Tuo toinen kappaleesi lensi multa kovasti yli. Mua ei kiinnosta paljonko mun perse keinuu.
 
LuomuN
Ai niin ja sekin vielä, että inhoan yli kaiken nykyajan "enemmän on enemmän" -tyyliä, ja haluan kapinoida tuota ällömuotia vastaan.

Ihailen esim. huippumalleja, joilla arkielämässä on usein lähes tai kokonaan meikittömät kasvot - kauneus tulee hyvinhoidetusta ihosta ja hiuksista, hyvästä ryhdistä ja fyysisestä kunnosta jne. Ei meikeistä. :)
Moni pilaa ulkonäköään huonoilla elämäntavoilla, ja sitten sen elämäntyylin jälkiä yritetään peitellä pakkeleilla ja luonnottomilla hiusväreillä yms.. minä en vaan osaa nähdä sitä kauniina.

No joo, ehkä lopetan nyt ennen kuin kirjoitan romaanin tästä aiheesta...
 
fwew
eihän nämä työkaverit oikeasti ole rumia, mutta kun on tottunut näkemään ne meikattuna, niin se kontrasti on niin suuri siihen "normaalinäkymään". Ja eikä kukaan meikkaamattomistakaan työkavereista ole ruma.
 
juuh
eihän nämä työkaverit oikeasti ole rumia, mutta kun on tottunut näkemään ne meikattuna, niin se kontrasti on niin suuri siihen "normaalinäkymään". Ja eikä kukaan meikkaamattomistakaan työkavereista ole ruma.
Olen huomannut kontrastiasian itsekin. Ja luotan siihen, että kun en normaalisti meikkaa, juhliin riittää kevyt meikki ja silti olen muiden silmään laitetun näköinen.

Joskus juhlissa näkee kamalia ilmestyksiä, kun pikku hiljaa ihminen on tottunut arkimeikkiinsä ja enentänyt sitä koko ajan vuosien varella, niin että arkimeikkikin alkaa olla raskas. Sitten, kun tämä henkilö päättää tehdä voimakkaamman ilta- tai juhlameikin, niin tulos on kertakaikkisen karmea.
 
fwew
Ja sekin tietysti vaikuttaa, että nuorena en oikeesti tarvinnut meikkiä, kauniiksi kehuttiin ilmankin; ja pelkällä ripsarin lisäyksilleä ja huulipunallla olin tyrmäävä (tajuan se nyt vanhempana, kun vanhoja valokuvia kattelen) niin nyt nelikasina ei ole sellaista rutiinia arkimeikkaukseen; siis vaikka omat värit on haalistuneet ja iho alkanut punottaa, niin ei vaan saa aikaiseksi.
 
"vieras"
Ai niin ja sekin vielä, että inhoan yli kaiken nykyajan "enemmän on enemmän" -tyyliä, ja haluan kapinoida tuota ällömuotia vastaan.

Ihailen esim. huippumalleja, joilla arkielämässä on usein lähes tai kokonaan meikittömät kasvot - kauneus tulee hyvinhoidetusta ihosta ja hiuksista, hyvästä ryhdistä ja fyysisestä kunnosta jne. Ei meikeistä. :)
Moni pilaa ulkonäköään huonoilla elämäntavoilla, ja sitten sen elämäntyylin jälkiä yritetään peitellä pakkeleilla ja luonnottomilla hiusväreillä yms.. minä en vaan osaa nähdä sitä kauniina.

No joo, ehkä lopetan nyt ennen kuin kirjoitan romaanin tästä aiheesta...
Ei se nyt näin mene.

Huippumallin on oltava nykyään kuin tyhjä taulu, huomaamaton ja helppo pohja jolle voi maalata haluamansa lookin.
Kuka haluaa olla tosielämässä huomaamaton, tyhjä pohja? Ei kukaan.

Toiseksi, meikkauksessa ei todellakaan nykyään enemmän ole parempi, päinvastoin, naturellimpi look on valloillaan..
Ei ole pakko ylipakkeloida naamaa, voi peittää virheitä ja korostaa piirteitä, hieman.
 
"vieras"
[QUOTE="tsirp";27562103]Pointti oli tossa ensimmäisessä lauseessasi. Minä meikkaan vaan silloin kun itseä huvittaa. Monesti ei.
Tuo toinen kappaleesi lensi multa kovasti yli. Mua ei kiinnosta paljonko mun perse keinuu.[/QUOTE]

Me ajatellaan meikkauksesta niin erilailla, mulle se ei ole viitsimistä, ei mua useinkaan huvita meikata olla meikkaamatta kun se käy niin nopsaan ja on helppoa.
Vastaava aamutoimi itselläni kuin hampaiden pesu ja hiusten harjaus.
 
Mun iho kutiaa paljon ja varsinkin silmäluomet on yhdet pahimmista. Sen vuoksi mulla on meikkaaminen jäänyt lähes kokonaan. Ei meikkaamattomuuteni ole ketään tuntunut haittaavan, joten en näe mitään syytä meikata. Jos jotkut isommat juhlat joskus, niin yritän saada aikaiseksi ainakin kevyesti.
 
[QUOTE="vieras";27562162]Me ajatellaan meikkauksesta niin erilailla, mulle se ei ole viitsimistä, ei mua useinkaan huvita meikata olla meikkaamatta kun se käy niin nopsaan ja on helppoa.
Vastaava aamutoimi itselläni kuin hampaiden pesu ja hiusten harjaus.[/QUOTE]

Ei se meikkaaminen itsessään ole mulle ongelma, vaan se meikki naamassa.
 
"tsirp"
[QUOTE="vieras";27562162]Me ajatellaan meikkauksesta niin erilailla, mulle se ei ole viitsimistä, ei mua useinkaan huvita meikata olla meikkaamatta kun se käy niin nopsaan ja on helppoa.
Vastaava aamutoimi itselläni kuin hampaiden pesu ja hiusten harjaus.[/QUOTE]

Vielä sen verran, että minusta tuntuu, että naamani on likainen, jos minulla on liikaa meikkiä. Liikaa = enemmän kuin hippunen puuteria ja ripsiväri. Eli ei kiva olo. Ei ainakaan "freesi".
 
"vieras"
Ei se meikkaaminen itsessään ole mulle ongelma, vaan se meikki naamassa.

Mikä siinä meikissä haittaa?
Onko sun iho terve? Väärät aineet käytössä vai miksi se niin kutiaa?
Tietenkään ei meikkiä saa käyttää jos ei iho ole kunnossa.

Jos olet vaalea niin jo ammattilaisen nyppimillä ja värjäämillä kulmilla saa kasvoihin raikkaamman ilmeen. Ripsetkin voi värjätä jos ei ripsarista tykkää.
Kunnon huulipunakaan ei paljon huulissa tunnu.
Tai huulirasva joka lievästi punaa huulia?
 
"vieras"
[QUOTE="tsirp";27562182]Vielä sen verran, että minusta tuntuu, että naamani on likainen, jos minulla on liikaa meikkiä. Liikaa = enemmän kuin hippunen puuteria ja ripsiväri. Eli ei kiva olo. Ei ainakaan "freesi".[/QUOTE]

No niin, mutta siinähän sulla on jo melkein freesi arkimeikki koossa. :)

Kestovärjäät vaan kulmat, hippunen puuteria tai meikkipuuteria ja ripsiväri.
Suosittelisin vielä ripauksen poskipunaa jos olet kalvakka, se ei paljon meikkinä kasvoilla tunnu.

Tekisi ihmeitä moneen naamaan jo tuokin meikkimäärä.
 
"Tirlittan"
Olen kyllä osittain samaa mieltä aloittajan kanssa, vaikkakin aloitus vaikuttaa töksähtävältä provolta.

Mielestäni lähes kaikki naiset näyttää meikattuna paremmalta kuin ilman meikkiä, jos meikki on hyvin tehty ja sitä ei ole liikaa. Ei tämä tarkoita aina ääripäätä, eli tekotukkaa, tekokynsiä, tekoripsiä, vaan siististi ehostettu naista, jolla on hiukset laitettu ja vaatteet valittu. Ei se meikki tarkoita sentin pakkelia, jonka alta oikeaa ulkonäköä pitää vain arvailla!

Mulla on itselläni niin paljon parempi fiilis, kun olen meikannut ja näytän huolitellulta. En pidä itseäni ilman meikkiäkään rumana, mutta meikillä näytän silti paremmalta. En mene töihin koskaan ilman meikkiä, kaupassa tms voin toki käydä. Mutta aina jos oikeasti "lähden johonkin" niin meikkaan ja laitan hiukset. Miehenikin tykkää tosi paljon siitä, että jaksan nähdä sen pienen vaivan ulkonäköni eteen, hän pitää sitä naisellina ja siksi kiehtovana tapana.

Minulla on useita ystäviä, jotka ei meikkaa juuri koskaan. Nättejä naisia, mutta meikillä he näyttävät heti niin paljon kauniimmilta, ja kehuja satelee kaikkialta. Olen itse esteetikko, rakastan kaikkea kaunista. Kaunista kotia, kauniita vaatteita, kauniita esineitä ja kauniita maisemia. Haluan siksi itsekin olla kaunis.
 
"Yksvaan"
Koska olen entinen vl enkä yksinkertaisesti osaa. Lisäksi minulla on tummat kulmat ja ripset ja hyvä iho niin toisaalta olen tyytyväinen näinkin. Mutta olisihan se kiva nähdä että millainen kaunotar sitä voisikaan olla oikein meikatuna:)
 
"vieras"
[QUOTE="Yksvaan";27562207]Koska olen entinen vl enkä yksinkertaisesti osaa. Lisäksi minulla on tummat kulmat ja ripset ja hyvä iho niin toisaalta olen tyytyväinen näinkin. Mutta olisihan se kiva nähdä että millainen kaunotar sitä voisikaan olla oikein meikatuna:)[/QUOTE]

Onneksi olkoon. :)

Usein katselen kateudella tummia naisia jotka ovat uskaltaneet laittaa todella kevyen meikin ja lisätä huuliin oikein kunnon leiskuvanpunaista huulipunaa, se vaan sopii jollekin tummalle niin todella hyvin. Kokeile ihmeessä. :)
 
"wanja"
Minulle riittää meikiksi, että laitan ripsiväriä ja peitän ehkä väsyneinä aamuina tummat silmänaluset. Tämä ei johdu laiskuudesta tai osaamisesta, vaan siitä, että olen vaan kertakaikkiaan kaunis mahdollisimman vähällä meikillä. Minulle ei sovi ollenkaan luomiväri tai huulipuna, näytän vaan jotenkin oudolta ja ehkäpä tavalliselta. Minulla on paksut huulet ja melkein mustanruskeat silmät yhdistettynä erittäin vaaleaan ja tasaiseen ihoon ja pitkään punaiseen tukkaan. Olen siis aika tyrmäävä vähällä ehostuksella ja en olisi ikinä kuvitellut, että joku sanoisi minua epäsiistiksi, koska en meikkaa.
 
"Tirlittan"
[QUOTE="wanja";27562250]Minulle riittää meikiksi, että laitan ripsiväriä ja peitän ehkä väsyneinä aamuina tummat silmänaluset. Tämä ei johdu laiskuudesta tai osaamisesta, vaan siitä, että olen vaan kertakaikkiaan kaunis mahdollisimman vähällä meikillä. Minulle ei sovi ollenkaan luomiväri tai huulipuna, näytän vaan jotenkin oudolta ja ehkäpä tavalliselta. Minulla on paksut huulet ja melkein mustanruskeat silmät yhdistettynä erittäin vaaleaan ja tasaiseen ihoon ja pitkään punaiseen tukkaan. Olen siis aika tyrmäävä vähällä ehostuksella ja en olisi ikinä kuvitellut, että joku sanoisi minua epäsiistiksi, koska en meikkaa.[/QUOTE]

Mitä se peitevoide ja ripsiväri sitten on, jos ei meikkiä?
 
Meikkaaminen ei tarkoita sitä, että naamassa olisi sentin kerros pakkelia.
No ei varmaan joo mutta kun kaduilla kävelee, niin hirvittävän moni varmaan muuten ihan kaunis ihminen pilaa naamansa kaiken maailman tököteillä ja sitten itketään ku naamassa on näppylöitä.. Enkä mä ymmärrä miks luonnonkauniin ihmisen pitää pilata ja tukkia ihohuokoset kaikenmaailman mömmöillä.
 
Io
No ei varmaan joo mutta kun kaduilla kävelee, niin hirvittävän moni varmaan muuten ihan kaunis ihminen pilaa naamansa kaiken maailman tököteillä ja sitten itketään ku naamassa on näppylöitä.. Enkä mä ymmärrä miks luonnonkauniin ihmisen pitää pilata ja tukkia ihohuokoset kaikenmaailman mömmöillä.
No onneksi nykyään on runsaasti sellaisia meikkejä, jotka ei pilaa ihoa, varsinkin jos vielä pitää ihostaan muutenkin huolta: puhdistaa, kosteuttaa jne.

Mun puolesta ihmiset saavat olla ilman meikkiä, jos haluavat. Monista hyvä meikki kuitenkin tekee vielä nätimmän, vaikka olisi luonnostaankin kaunis.

Kyllä mua häiritsee enemmän ne, jotka ei selvästikään osaa meikata, ja meikkaavat silti... Ei se meikki automaattisesti kaunista, varsinkaan näissä tapauksissa. Mutta jokainen tavallaan.
 

Yhteistyössä