Miksei hiusväri tartu!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

[/quote]

No voih, kun mulla oli syksyllä vielä ihan blondit (värinpoistolla) ja sitten kun aloin värjätä tummaksi, niin tuli se liian musta lopputulos tummanruskealla. Nyt kun föönasin tukan kuivaksi (en ole latvoihin väri levittänyt enää, aina vain juureen) niin latvat on sellaiset "haalistuneet mustat", ei oikein ruskeiksi voi sanoa.. ja juuri kirkkaan ruskea :xmas:

Värin tartunta ongelma on ollut ennen tuota blondaustakin..

Ehkä jos joskus olisi hieman ylimääräistä rahaa, kävisin korjaamassa tilanteen kampaajalla :) [/quote]

Joskus noi kaupan tummanruskeat on melkein mustia, ja jos on ollu valmiiks huokonen/ ottavainen hius, niin hyvinkin menee mustaks. Tyveen eri väri kuin pituuksiin, vois ehkä tasottaa väri eron. Laita nyt jotain sinne haalistuneisiin pituuksiin ja latvoihinkin niin ei haalistu väri sit siellä lisää. Ja tuohon huonoon tarttuvuuteen vaikka on on ollu blondattu pohja, jos on valittu liian vaalea väri, eli värin bigmentti ei riitä peittäämään vaaleaa, niin väri "ei silloin tartu"

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Olkinalle mutta kuten profiilista huomaa, hiukset näyttää mustilta :(

No kieltämättä mustilta näyttää, mutta ei siis silti ollenkaan pahan näköistä joten hyvin voisi olla tuonkin väriset hiukset sulla! Sulla on lisäksi ihanat kulmakarvat.
*juoksee hakemaan pinsetit ja aloittaa raivoisan nyppimisen*

Nypi vaan kaikki pois, voin kertoa että mulla on ihana kulmakynä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Olkinalle mutta kuten profiilista huomaa, hiukset näyttää mustilta :(

No kieltämättä mustilta näyttää, mutta ei siis silti ollenkaan pahan näköistä joten hyvin voisi olla tuonkin väriset hiukset sulla! Sulla on lisäksi ihanat kulmakarvat.
*juoksee hakemaan pinsetit ja aloittaa raivoisan nyppimisen*

Nypi vaan kaikki pois, voin kertoa että mulla on ihana kulmakynä :laugh:

Mikä kulmakynä?!?

Hiuksia kun ammattilaisetkin värjää, saa vain 3 astetta tummentaa ilman esipigmentointia. Eli jos ostat kaupan väriä, jossa on numero 7 ja jotain, niin kun sen lätkäset vaaleaan hiukseen, ei tulos ole hyvä. Esipigmentointi sitten tarkoittaa sitä, että ennen värjäämistä hiukseen lisätään tummuusasteesta riippuen kuparia, punaista tai kullan sävyä ja sitten vasta se väri laitetaan.

Mulla ihan vaaleaakin vaaleampi ja tummaksi olen lähes aina värjännyt. Pysyy punaiset ym kyllä jos käytät oikeita tuotteita. Eihän shampoo sisällä minkäänlaisia silikoneja? Tekee silikonipinnan hiukseen ja estää värin tarttumisen. Hius myös katkeaa helpommin kun haurastuu siellä silikonin alla ja kun silikoni kovettuu, hius katkeaa. Kai pesette aina syväpuhdistavalla shampoolla ennen värjäystä? Se on ehdoton, poistaa kaikki muotoilutuotteiden kertymät, kloorin ja metallin käänteen ym. Muistakaa käyttää värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota! Ei ole niin pesevää kuin normi kun siinä värisuoja ja väri pysyy pidempään.

No voih, kun mulla oli syksyllä vielä ihan blondit (värinpoistolla) ja sitten kun aloin värjätä tummaksi, niin tuli se liian musta lopputulos tummanruskealla. Nyt kun föönasin tukan kuivaksi (en ole latvoihin väri levittänyt enää, aina vain juureen) niin latvat on sellaiset "haalistuneet mustat", ei oikein ruskeiksi voi sanoa.. ja juuri kirkkaan ruskea :xmas:

Ehkä jos joskus olisi hieman ylimääräistä rahaa, kävisin korjaamassa tilanteen kampaajalla :) [/quote]

Joskus noi kaupan tummanruskeat on melkein mustia, ja jos on ollu valmiiks huokonen/ ottavainen hius, niin hyvinkin menee mustaks. Tyveen eri väri kuin pituuksiin, vois ehkä tasottaa väri eron. Laita nyt jotain sinne haalistuneisiin pituuksiin ja latvoihinkin niin ei haalistu väri sit siellä lisää. Ja tuohon huonoon tarttuvuuteen vaikka on on ollu blondattu pohja, jos on valittu liian vaalea väri, eli värin bigmentti ei riitä peittäämään vaaleaa, niin väri "ei silloin tartu"

[/quote]

Vaalennettuun nimenomaan tarttuu koska jos hiusta on vaalennettu, se on n. auki eli imee värin todella helposti mikäli hiusta ei pilattu silikonilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:

Ehkä jos joskus olisi hieman ylimääräistä rahaa, kävisin korjaamassa tilanteen kampaajalla :)

[/quote]

Vaalennettuun nimenomaan tarttuu koska jos hiusta on vaalennettu, se on n. auki eli imee värin todella helposti mikäli hiusta ei pilattu silikonilla.[/quote]

ei peitä siis tarpeeks. :)

Hei, mullakaa ei tartu nuo hiusvärit ollenkaa päähän... Oon yrittäny värjätä tummanruskeaksi mutta aina väri kuluu pois suunnilleen viikossa. Hiukseni ovat maantien väriset enkä pidä näistä yhtään. Haluaisin kokeilla värjätä mustaksi ja kattoa jos se tarttuis vähä paremmin...

Yhteistyössä