Miksei hiusväri tartu!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Minulla on vaaleat hiukset, jossa tumma kestoväri. Juurikasvun myötä haluaisin hiuksista sellaiset suklaanruskeat mutta ei onnistu ikinä! Mikä menee pieleen? Ainoa väri, joka tarttuu edes melkein paketin mukaan, on se Loreal Preference. Siitäkin jos ostaa liian "vaalean" (joku tumma ruskea) niin juuresta tulee haalean värinen. Jos taas ostan tummanruskean, juuresta tulee ihan musta! Mikä menee pieleen ja miten korjata asia? Miten mä saisin suklaanruskeat hiukset? Väri haalistuu osittain mutta sitten siitä tulee harmahtava ja se suklaanruskea tekee taas koko päästä tumman ja jättää juuren haalean väriseksi.. :/

Vaalempaan jää tumma aina vaaleammaksi kuin tummaan. Ja blondattuun ei välttämättä tartu hirveen hyvin...

Mutta ihan luonnon puolesta vaaleakin on siitä huono, ettei välttämättä pidä väriä, varsinkaan, jos on hyväkuntoista hiusta (kuten juuri tuppaa olemaan). ...latvat taas on kuluneempaa, ja siksi latvoihin usein ottaa helpommin.

Auttoiko? :snotty:

mulla ei pysy punaset värit enää. Pysy kyllä nuorempana ennen lasten saantia. En tiedä onko mitään tekemistä asian kanssa. Ei pysy edes kampaajan laittamana, väri "sammuu" viikossa viimeistään kahdessa vaik mitä tekis....

Lorealin shampoota joskus tai jotain kampaamotuotteita, niitä nyt viimeisimpänä ollut. Mulla tuntuu olevan muutenkin tosi liukkaat hiukset.. Ja kun se on aina just se juurikasvu, johon se väri ei tartu kunnolla. Eikös sen juurikasvun pitäs olla sellanen, mihin sen värin pitäs jämähtää oikein kunnolla, etenkin kun juuri on vaalea.. vai johtuuko se juuri siitä, että vaalea oma väri hylkii tumma hiusväriä..?

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Sama vika rahikaisella..Syytä en tiedä. Tai tarttuu mut haalistuu välittömästi. Mut mä luulet, et meil on vedessä varmaan joku haalistus juttu...Ehkä. Emmää tiiä..

Jos sulla on vaaleat hiukset, mulle on parturi sanonut, että johtuu siitä, ettei vaalea hius "osaa" pitää sitä pigmenttiä, kun siinä ei itsessään sitä ole. ...mutta sitä mukaa, kun värjää, sitä pikkuhiljaa joka kerta sinne tarttuu aina vaan enemmän ja pikku hiljaa se pitää jo kohtuullisesti. ...mut joo, edelleen haalistuu helposti ja nopeaan.

T. Aito blondi. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
mulla ei pysy punaset värit enää. Pysy kyllä nuorempana ennen lasten saantia. En tiedä onko mitään tekemistä asian kanssa. Ei pysy edes kampaajan laittamana, väri "sammuu" viikossa viimeistään kahdessa vaik mitä tekis....

Punaista olen aikoinaan kokeillut (ennen lasta) ja ihan toivotonta että viikkoa pitempään (muutama pesu) pysyisi punaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Sama vika rahikaisella..Syytä en tiedä. Tai tarttuu mut haalistuu välittömästi. Mut mä luulet, et meil on vedessä varmaan joku haalistus juttu...Ehkä. Emmää tiiä..

Jos sulla on vaaleat hiukset, mulle on parturi sanonut, että johtuu siitä, ettei vaalea hius "osaa" pitää sitä pigmenttiä, kun siinä ei itsessään sitä ole. ...mutta sitä mukaa, kun värjää, sitä pikkuhiljaa joka kerta sinne tarttuu aina vaan enemmän ja pikku hiljaa se pitää jo kohtuullisesti. ...mut joo, edelleen haalistuu helposti ja nopeaan.

T. Aito blondi. :xmas:

Ahaa, no mulla on semmoset, kas yllättävää..Maantienharmaat. Et en menisi vaaleeksi väittämään..Piilo blondiutta kyllä löytyy senkin edestä.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Lorealin shampoota joskus tai jotain kampaamotuotteita, niitä nyt viimeisimpänä ollut. Mulla tuntuu olevan muutenkin tosi liukkaat hiukset.. Ja kun se on aina just se juurikasvu, johon se väri ei tartu kunnolla. Eikös sen juurikasvun pitäs olla sellanen, mihin sen värin pitäs jämähtää oikein kunnolla, etenkin kun juuri on vaalea.. vai johtuuko se juuri siitä, että vaalea oma väri hylkii tumma hiusväriä..?

Se juuri on tervettä hiusta ja siihen ottaa kaikki: niin väri kuin permiskin, huonosti kiinni. Latva on kuluneempaa ja siksi ottaa helpommin. :)

Minulla on vaaleat hiukset, jossa tumma kestoväri. Juurikasvun myötä haluaisin hiuksista sellaiset suklaanruskeat mutta ei onnistu ikinä! Mikä menee pieleen? Ainoa väri, joka tarttuu edes melkein paketin mukaan, on se Loreal Preference. Siitäkin jos ostaa liian "vaalean" (joku tumma ruskea) niin juuresta tulee haalean värinen. Jos taas ostan tummanruskean, juuresta tulee ihan musta! Mikä menee pieleen ja miten korjata asia? Miten mä saisin suklaanruskeat hiukset? Väri haalistuu osittain mutta sitten siitä tulee harmahtava ja se suklaanruskea tekee taas koko päästä tumman ja jättää juuren haalean väriseksi.. :/
ei peitä tarpeeks siun omaa väriä ja toinen valittu väri liian tumma. Väri ei vaalenna väriä. Liikaa väriä pituuksiin ja liian vähän tyveen. Värinpoisto pituuksille ja kokonaan uusi värin valinta muualle vois auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Se juuri on tervettä hiusta ja siihen ottaa kaikki: niin väri kuin permiskin, huonosti kiinni. Latva on kuluneempaa ja siksi ottaa helpommin. :)

kyllä siihen terveeseen hiukseen saa tarttumaan kummankin kun vaan on oikeat aineet. Huokonen hius on paljon vaikeempi käsitellä siten et siitä ei tule hamppua :)

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
ei peitä tarpeeks siun omaa väriä ja toinen valittu väri liian tumma. Väri ei vaalenna väriä. Liikaa väriä pituuksiin ja liian vähän tyveen. Värinpoisto pituuksille ja kokonaan uusi värin valinta muualle vois auttaa.

No voih, kun mulla oli syksyllä vielä ihan blondit (värinpoistolla) ja sitten kun aloin värjätä tummaksi, niin tuli se liian musta lopputulos tummanruskealla. Nyt kun föönasin tukan kuivaksi (en ole latvoihin väri levittänyt enää, aina vain juureen) niin latvat on sellaiset "haalistuneet mustat", ei oikein ruskeiksi voi sanoa.. ja juuri kirkkaan ruskea :xmas:

Värin tartunta ongelma on ollut ennen tuota blondaustakin..

Ehkä jos joskus olisi hieman ylimääräistä rahaa, kävisin korjaamassa tilanteen kampaajalla :)

Sama vika mulla...
mulla myös vaaleat hiukset luonnostaan, ja tummaksi oon värjännyt 15 vuotta. Juuri haalistuu aina parin pesun jälkeen hiukan haaleammaksi kuin muu hius, mutta ei kyllä häiritsevästi. Ja mulla on tosi liukas hiuslaatu, on todettu kampaajalla ja pariin otteeseen pikkulettejä laitettaessa... :whistle: ne letit vaan valuu irti. Tupeeraus ei tartu jne. Jotain positiivistahan siinä on kuitenkin: kuulemma myös hiukset kestää paljon käsittelyjä, eli eivät oo menneet miksikään vaikka monilla tämän värjäyksen jälkeen olisi jo ihan hamppua.

Mä pesen aina ennen väriä syväpuhdistavalla shampoolla (ettei vahingossakaan jää esim. vahanjämiä mitkä heikentäis värin tarttumista) ja laitan aina samaa merkkiä, jonka oon parhaimmaksi havainnu...olikohan se just tuo Lóreal.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Sun profiilikuvassa hiukset näyttää tosi hyviltä, kuinka pitkät hiukset sulla on?

Tällä hetkellä ei yltä edes olkapäille, kun tuon syksyisen blondauksen jälkeen tummaa hiusväriä laitattaessa latvat kärähti (oli selkään asti) ja piti leikata kampaajalla pois :whistle: Muuten ovat kyllä hyväkuntoiset ja paksut, onneksi myös kasvavat hvyin nopeasti :)

Olkinalle mutta kuten profiilista huomaa, hiukset näyttää mustilta :(

No kieltämättä mustilta näyttää, mutta ei siis silti ollenkaan pahan näköistä joten hyvin voisi olla tuonkin väriset hiukset sulla! Sulla on lisäksi ihanat kulmakarvat.
*juoksee hakemaan pinsetit ja aloittaa raivoisan nyppimisen*

Yhteistyössä