Miks sisarusten nimet....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuu-tikki2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 2 poikaa ja heillä on aivan erilaiset nimet.Kuopusta odottaessa kyllä mielessä oli että laitetaan nimi joka alkaa samalla kirjaimella kuin esikonkin,mutta kun vauva syntyi niin hän ei ollut yhtään sen nimen näköinen.Joten se sitten muuttui.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhden perheen tiedänkin missä lapset kaikki alkaa Ro... alkuisesti. Osa on ihan kivoja nimiä mutta toiset väkisin väännettyjä. Sääliksi käy lapset kun on niin kummalliset nimet

Ja mua säälittää lapset, joilla on top kymppi-nimet ja monta kaimaa päiväkodissa & koulussa :kieh:

Voi tsiisus!!
Sä saat sit sääliä ihan kybällä meiän molempia lapsia :laugh: :laugh:
Mutta ihem ja kumma, kummallakaan ei ole ollut kertaakaan hoidossa/koulussa samassa ryhmässä/luokalla kaimaa!!
Vaikka molemmat siis omien syntymävuosiensa suosituimmat nimet saikin. Tää tosin ihan sattumalta. Meillä on ollu nimivaihtoehdot valmiina muksuille vuodesta kivi ja keppi.
Valittiin ne, jotka sopi molemmille ku nenä päähän.

Öh, tuo kommentti oli ehkäpä vastaveto tuolle vieraalle, joka säälii lapsia joilla on erikoisemmat nimet :headwall: . Oikeasti mulle on ihan yks hailee onko jollain lapsella nimenä Veeti tai Vincent-Michael, sääli iskee vasta silloin jos lapsen nimi on joku Suomessa hullunkurinen kuten Bersé :D

No meillä ei lasten nimet ala samalla kirjaimella mutta monen mielestä on varmaan sitten kuitenkin outoa kun tyttöjen nimet on muuten sama mutta etukirjain on eri..mutta meillä näin vain haluttiin.

Meillä lasten nimet alkaa samalla kirjaimella, mutta ei niitä nimiä valittu siksi, että haluttiin joku tietty sarja, vaan ihan siksi, että nimet sattuivat miellyttämään meitä molempia.

Mulla ja miehellä on niin erilainen nimimaku, että vain kuopuksen etunimi on molempien suosikkinimi ja esikoisen molemmat nimet, sekä kuopuksen toinennimi on kompromisseja.

Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
No meillä ei lasten nimet ala samalla kirjaimella mutta monen mielestä on varmaan sitten kuitenkin outoa kun tyttöjen nimet on muuten sama mutta etukirjain on eri..mutta meillä näin vain haluttiin.

Miisa ja Liisa? Mari ja Sari? Tiina ja Liina? Miina ja Niina? Kaisa ja Maisa? Hanna ja Sanna? Heta ja Feta?

Meillä on Frans ja Friida.. jos joskus tulee lisää lapsia niin suosikkeina on Feeli ja Fiona.. :ashamed: En mä tarkoituksella oo ajatellut et nimet alkais F:llä, mut jotenkin vain kaikki suosikit alkaa sillä.

Meillä on Frans ja Friida.. jos joskus tulee lisää lapsia niin suosikkeina on Feeli ja Fiona.. :ashamed: En mä tarkoituksella oo ajatellut et nimet alkais F:llä, mut jotenkin vain kaikki suosikit alkaa sillä.

Feeli, onko se tytön vai pojan nimi? :ashamed:

Pojan :)

Pojan :)

Niin mä arvelinkin, mutten ollut ihan varma :)
Fiia on muuten myös kiva f-alkuinen nimi.

Meillä on samanlaiset ääntämistyyliltään, Netta ja Jutta. Mutta kumpiki annettiin siksi ku tykättiin nimistä. Toiset nimetkin on nelitavusia samantyylisiä ihan eri kirjaimella alkavia. Isommalle mietittiin kumpi nimi annetaan, Netta vai Jutta ja annettiin Netta joten pienemmästä tytöstä tuli myöhemmin sitten Jutta.

Meillä ei ala lapsilla nimet samalla kirjaimella. Toisen nimi alkaa O:lla ja toisen R:llä ja tämä kolmas tulee sitten E:llä. Että ei voi sanoa, et meillä ois kaikilla samanmoiset nimet :)

Meillä on Leevi ja Lauri ja molemmat nimet ihan vain siksi kun niistä tykättiin, ei sen perusteella onko samalla kirjaimella, jos meille vielä joskus lapsi tulee niin luultavasti eri kirjaimella on hän.

Peesi.. paisti että nimet on J:llä alkavia.. mä oikeestaan älysinkin vasta joskus jälkeenpäin että molempien nimet alkaa samalla kirjaimella.. en ollut edes ajatellut koko asiaa..

Yhteistyössä