Miks on pakko mennä kipeenä töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Siis tää on niin väärin |O
Koko firma on sairaslomalla tai muuten vaan kipee ja mä joudun lähteen kolmeksi palaveriin, vaikka aamulla oli yli 39 kuumetta :headwall:
No olo on kyllä jo ihan kohtalainen, Buranaa ja Finreksiniä, niin kyllä se siitä ja onneks lapset on mummilla vielä ensiyön, että saan illalla nukkua, mutta siis miten voi olla tämmönen tuuri, että kaikki on yhtä aikaa kipeenä!
Yhdellä epäonnistui joku oaiseleikkaus ja se on luojateis kuinka kauan sairaslomalla, toinen on 17. päivään asti pois ja kolmas muuten vaan samassa taudissa kun mä.
No, onneks sain matkalle lääkäriajan, ni saan edes kunnon yskälääkettä ja selvyyden noista jo pitempään vaivanneista korvista.

Siis eihän kenenkään oo todellakaan pakko mennä sairaana töihin. Eikä mun käsittääkseni edes saa mennä jos on saikkutodistus. jos jotain työssäoloaikana sattuu niin eipä korvaa vakuutus...

Siis eihän kenenkään oo todellakaan pakko mennä sairaana töihin. Eikä mun käsittääkseni edes saa mennä jos on saikkutodistus. jos jotain työssäoloaikana sattuu niin eipä korvaa vakuutus...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
asiasta viidenteen, tiesitkö ettei finrexiä ja buranaa saa käyttää samanaikaisesti

Mä otanki niitä vuorotellen, kun Burana laskee paremmin kuumetta ja Finrexin auttaa kurkkukipuun. Siis en ota täyttä annosta molempia kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja Trolli:

Jaa, mulle ainakin lääkäri on sanonut, että sairausloma lappu on vain lääkärin suositus ja mielipide työntekijän työkunnosta. Työnantajan ei ole pakko sitä hyväksyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Joo ja miksi työpaikalla aina naristaan kun ilmoittaa olevansa kipeä!! Eikai hitto kukaan halua sinne oksennustautista ihmistä tartuttamaan kaikki muut!

No joo, meille tuli tänään yks tyyppi töihin ja valittaa, kun mahaan koskee, ripuli lentää, eikä pysty syömään mitään :headwall: :headwall: Taidan ihan kettuillessani soittaa huomen aamulla töihin, että oon saikulla mahataudin takia :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

Jaa, mulle ainakin lääkäri on sanonut, että sairausloma lappu on vain lääkärin suositus ja mielipide työntekijän työkunnosta. Työnantajan ei ole pakko sitä hyväksyä.

Ai, minulle on taas kerrottu etteivät esim. työpaikan vakuutukset ole voimassa, jos sairauslomalle määrätty työntekijä on töissä.

voi kilinkikkelit. Kukaan ei ole niin korvaamaton että vattataudissa menisi töihin? Onko oikeasti joku niin dorka että menee SIINÄ taudissa töihin???????? :headwall: :headwall: :headwall:

Siis apllahan oli sentään kuume, mutta toi vattatauti :headwall: :headwall: Silloin pitää pysyä karanteenissa omassa kotona. Tai mielellään sairastavat voisi viedä autiolle saarelle määräajaksi :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

Jos työntekijä ei ole omalla toiminnallaan (siis tahalleen) aiheuttanut sairastumistaan tai loukkaantumistaan niin työnantajan pitää se palkka maksaa ja noudattaa sairaslomasuositusta. Näin sanottiin PAMissa ainakin.
Olishan se nyt ihan paskaa jos työnantaja vois vaan päättää et joo, ei kelpaa selitys, tuut sairaana töihin tai ei tuu rahaa.
Ja jos on sairasloman ottanut vastaan niin silloin ei kans töihin tulla, sano työnantaja mulle. Vakuutus ei tosiaan korvaa mitään jos mulle sattuis vaikka työtapaturma sairasloman aikana työskennellessä.

Siis se lääkäri todellakin -todettuaan testillä influenssan- kysyi multa että tarviinko mä sairaslomaa, kun kerran olen yrittääjä :headwall:
Kyllä kiitos sanoin tarviivani, kai mun on pakko joihinkin puheluihin vastata tms, mutta en tasan kyllä lähde mihinkään 100 kilometrin päähän 10 minuuttia kestävään palaveriin, mikä lisäks pidetään ulkona kauheessa tuulessa! Ja jos mulla on sairasloma lappu saa arvon yhtiökumppanit&muut työntekijät myös hyväksyä sen.
Teen meinaa just kuolemaa |O

Yhteistyössä