Miks mun vauva ei parane?

vieras
Onko vauvalla amorion niminen kuuri päällä?

Ja sinuna lähtisin jo ihan nyt käymään päivystyksessä,jos vauva ei ole saanut nestettä koko päivänä.Se kun on paljon tärkeämpää kuin ruoka.

 
Mene huomenna lääkäriin.
Esikoinen 1v:nä sairasti SAMAA korvatulehdusta 2kk ajan, antibiootteja vaihdeltiin, mikään ei auttanut, kunnes viimenään sai tosi vahvan annoksen ja sen jälkeen likalta putkitettiin korvat, jonka jälkeen ei ole niitä tulehduksia hänellä ollut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Mies on ihan tajuttoman kipee myös. En usko että valvoo.

Siihen kolmen vk takaiseen tulehdukseen saatiin Amorion ja nyt taas Amorion. Musta se on ollut itkuinen kyllä siitä asti.

Kokeilen josko tolla Buranalla saisin rauhoittumaan, jos ei auta niin me joudutaan meneen sitten sairaalan ensiapuun.
Vaadi eri lääke.
Esikoiselle tuota ei enää määrätä kun sai siitä ihottumaa ja vatsan kuralle.
Kuopukselle antoivat kaksi kuuria kun korvatulehdus ei ottanut parantuakseen.
En olisi millään halunnut aloittaa hänelle sitä toista kuuria tuota samaista lääkettä,mutta pakkohan se oli.
Ei auttanut lääke,korvat olivat posahtamis pisteessä,määrättiin kolmas kuuri ja se auttoi ihan niinku pitikin.

Monet lääkärit ovat sanoneet että tuo amorion auttaa hyvin harvoille enää,mutta sitä nyt vaan "kuuluu " kokeilla ensimmäisenä.Jotku sitten määräävät sitä sitten lisää jos eka kuuri ei tehoa.
Useimmat lääkärit vaihtavat onneksi heti suosiolla eri merkkiin.
 
Laitoin sen buranan, heti tuli kakka ja burana ulos. Laitoin toisen ja sama homma. Laitoin sitten vielä yhden ja se pysyi sisällä. En nyt sitten tiedä onko järkevää, mutta nyt on vaan takki kerta kaikkiaan tyhjä. Nyt nukahti kun annoin vähän piltti-rahkaa, tissiä ei ota. Mun on pakko vielä pumpata rinnat kun vauva ei ole koko päivänä rintaa huolinut. Suihkussakin vois käydä ekaa kertaa viikkoon........

Nyt jos pitää päivystykseen mennä, se on sitten sairaalaan ensiapu. Siellä on kyllä ainakin joskus ollut päivystävä lastenlääkäri. Yks. lastenlääkärille saa tässä kaupungissa ajan aikaisintaan kahden viikon päästä. Just eilen varasin molemmille korvalääkärin, aika on 21.4. Näin meillä.

Täysin samaa mieltä tuosta poipoipoin puhumasta ylilääkitsemisestä. Mutta mulla ei ole resursseja jäädä odottamaan josko ne itsestään paranis. Minä. Olen. Lopussa.
 
En mä koskaan mene vapaaehtoisesti tk:hon, mä siis VIHAAN sitä paskaa oikeasti. Vaan minläs teet kun viime keskiviikkona soitin kaupungin ainoalle yksityiselle, niin yleislääkärin aikoja olisi ollut tiistaille, eli tänään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Mies on ihan tajuttoman kipee myös. En usko että valvoo.

Siihen kolmen vk takaiseen tulehdukseen saatiin Amorion ja nyt taas Amorion. Musta se on ollut itkuinen kyllä siitä asti.

Kokeilen josko tolla Buranalla saisin rauhoittumaan, jos ei auta niin me joudutaan meneen sitten sairaalan ensiapuun.
Vaadi eri lääke.
Esikoiselle tuota ei enää määrätä kun sai siitä ihottumaa ja vatsan kuralle.
Kuopukselle antoivat kaksi kuuria kun korvatulehdus ei ottanut parantuakseen.
En olisi millään halunnut aloittaa hänelle sitä toista kuuria tuota samaista lääkettä,mutta pakkohan se oli.
Ei auttanut lääke,korvat olivat posahtamis pisteessä,määrättiin kolmas kuuri ja se auttoi ihan niinku pitikin.

Monet lääkärit ovat sanoneet että tuo amorion auttaa hyvin harvoille enää,mutta sitä nyt vaan "kuuluu " kokeilla ensimmäisenä.Jotku sitten määräävät sitä sitten lisää jos eka kuuri ei tehoa.
Useimmat lääkärit vaihtavat onneksi heti suosiolla eri merkkiin.
Täällä kans.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Mies on ihan tajuttoman kipee myös. En usko että valvoo.

Siihen kolmen vk takaiseen tulehdukseen saatiin Amorion ja nyt taas Amorion. Musta se on ollut itkuinen kyllä siitä asti.

Kokeilen josko tolla Buranalla saisin rauhoittumaan, jos ei auta niin me joudutaan meneen sitten sairaalan ensiapuun.
Vaadi eri lääke.
Esikoiselle tuota ei enää määrätä kun sai siitä ihottumaa ja vatsan kuralle.
Kuopukselle antoivat kaksi kuuria kun korvatulehdus ei ottanut parantuakseen.
En olisi millään halunnut aloittaa hänelle sitä toista kuuria tuota samaista lääkettä,mutta pakkohan se oli.
Ei auttanut lääke,korvat olivat posahtamis pisteessä,määrättiin kolmas kuuri ja se auttoi ihan niinku pitikin.

Monet lääkärit ovat sanoneet että tuo amorion auttaa hyvin harvoille enää,mutta sitä nyt vaan "kuuluu " kokeilla ensimmäisenä.Jotku sitten määräävät sitä sitten lisää jos eka kuuri ei tehoa.
Useimmat lääkärit vaihtavat onneksi heti suosiolla eri merkkiin.
Täällä kans.
Milloin se ihottuma tuli,missä vaiheessa kuuria?
Eikö lääkäri sanonut siihen mitään?
Sillon sitä meneillä oelvaan kuuria ei saisi jatkaa..

Käy vaatimassa toinen lääke,kaikille (useimmille ) tuo amorion ei vain auta.Joidenkin lääkäreiden on helvetin vaikea hyväksyä se.
 
Jos kerta terveyskeskukseen et halua tai sinne ei saa aikaa eikä yksityisellekään pääse, niin päivystys on ainoa vaihtoehto. Joskushan ne tk:ssakin sanoo ihan suoraan, että odota iltaa ja mene päivystykseen, kun täältä et nyt aikaa saa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Nyt mä suutun tästä Amorionista. Mitä vittua oikeesti?
no: kaikille ei auta kaikki. Meil on totakin syöty ja just tytöllä oli tuo kuuri ja autto pahaan tulehdukseen. Lääkärinä oli korvatautien erikoislääkäri johon kyllä luotan 100% kun on kerran noin mun edellisetkin korvakierretapaukset hoitanut ja apua sieltä saatu.
Monet antibiootit aiheuttaa ihottumaa ja pistää vatsan löysälle. Lähinnä tossa oli nyt se, että missään tapauksessa ei ois kyl samaa kuuria pitäny lykätä uudestaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Nyt mä suutun tästä Amorionista. Mitä vittua oikeesti?
Me käytiin tammikuussa tytön (8 kk) kanssa yksityisellä korvalääkärillä, kun tyttö huusi selkä kaaressa yhden yön ja haroi korviaan. Hän määräsi kuurin tuota Amorionia, tuloksena se, että oltiin tämän kylän lastenlääkärillä viikon päästä, kun räkäisyys ja korvien harominen jatkui. Saatiin toinen kuuri eri antibioottia, ja paraneminen alkoi tosi nopeasti.

Viikko sitten saatiin taas lääkettä korvatulehdukseen, tämä lääke pisti mahan kuralle, niin, että maitohappobakteeria piti antaa VIISI kertaa päivässä. Tyttö on edelleen melko itkuinen ja haroo korviaan, joten huomenna taas lääkäriin.

Voimia :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Nyt mä suutun tästä Amorionista. Mitä vittua oikeesti?
Täällä järkeään nuo uusimmat lääkärit sitä määrää toistamiseen vaikka eka kuuri ei auttaisi.Minä olen kieltäytynyt sitä ottamasta lapselle,juu kyllä olen niin kamala ihminen että olen jopa vaatinut eri lääkäriä saadakseni lapselle jotain muuta.
Itse olen sille allerginen,esikoinen myös,kuopukselle se ei auttanut.Silti sitä puskettiin aina joka tuutista.
Viime kerralla kuopuskin sitten sai ihottumaa.Tietoihin merkintä ettei lääke sovi.
Enää en sitä paskaa joudu siis lapsilleni antamaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Nyt mä suutun tästä Amorionista. Mitä vittua oikeesti?
no: kaikille ei auta kaikki. Meil on totakin syöty ja just tytöllä oli tuo kuuri ja autto pahaan tulehdukseen. Lääkärinä oli korvatautien erikoislääkäri johon kyllä luotan 100% kun on kerran noin mun edellisetkin korvakierretapaukset hoitanut ja apua sieltä saatu.
Monet antibiootit aiheuttaa ihottumaa ja pistää vatsan löysälle. Lähinnä tossa oli nyt se, että missään tapauksessa ei ois kyl samaa kuuria pitäny lykätä uudestaan.
Täällä on kolmelle lapselle aina annettu amorionia ja aina auttanut korvatulehduksiin =)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Laitoin sen buranan, heti tuli kakka ja burana ulos. Laitoin toisen ja sama homma. Laitoin sitten vielä yhden ja se pysyi sisällä. En nyt sitten tiedä onko järkevää, mutta nyt on vaan takki kerta kaikkiaan tyhjä. Nyt nukahti kun annoin vähän piltti-rahkaa, tissiä ei ota. Mun on pakko vielä pumpata rinnat kun vauva ei ole koko päivänä rintaa huolinut. Suihkussakin vois käydä ekaa kertaa viikkoon........
Oletko jotain muuta nestettä antanut?Vaikka vaan vettä?
Itse olisin mennyt jo ajat sitten päivystykseen.

 
paranemisia
Lääkekuuri pitää lopettaa heti jos tulee ihottumaa,eikä tuo kuuri ilmeiseti muutenkaan näytä auttavan teidän vauvaanne.
Nesteiden saannin vuoksi päivystykseen.Kaverin vauva pääsi nesteytykseen,kun ei korvatulehdukseltaan ja kurkkukivultaan pystynyt nielemään maitoa.
 
Q
Mikäli antibiootista tulee allerginenreaktio tulee antibiootti lopettaa heti, ja käydä pyytämässä lääkäriltä toinen antibiootti.
Amorion ensisijainen antibiootti korvatulehduksiin, mutta mikäli ko. lääke ei aikaisemmin ole tehonnut, lääkärit yleensä määräävät jotain toista lääkettä.
Antibiootin tulisi tehota toisena kuuri päivänä, ellei niin uusi käynti lääkärillä ja antibiootin vaihto/tilanteen tarkistus.
 
Suihkussa käyty, haen just pumpun tähän koneelle.

Tyttö käy potalla, on kyllä pissannut tänään monta kertaa pienen lirun. Muutenkin uskon tunnistavani kuivuvan/kuivuneen lapsen. Kyllähän se saa nestettä ruuankin mukana? Tänään mennyt aprikoosirahkaa, hedelmäsosetta, kasvis-lihasosetta ja puuroa. Kerran se imi rintaa tossa päivällä, ja jonkin verran on mukista juonut vettä. Äsken sain tosi vähän korviketta annettua mukista.

Onko siis nyt niin, että mä olen syöttänyt sille melkein kaksi kokonaista kuuria ihan turhaa antibioottia, joka on vain tuhonnut vastustuskykyä entisestään? Ei helvetti hei.... Rela-tippoja mennyt kyllä sen edellisen kuurin alusta asti, mutta tuskin ne paljoa auttaa kun koneeseen isketään kunnon myrkyt...
 

Yhteistyössä