Miks mun vauva ei parane?

M
Tuo on rankkaa kyllä, meillä kolmas päivä antibiootteja kans korvatulehdukseen, vuoden ikäinen tyttö. Meillä vaan tk-lääkäri mokas viime viikolla ja vasta sunnuntaina saatii antibiootit yksityiseltä. Sillon oli tyttö kuumeillu jo kuus päivää joista kolme oli joka päivä 39.9. Oli itkuinen ja ruokahalut kans poissa, nukkui tosi huonosti. Rinnalla torkuskeli pikku pätkiä.

Tuosta kuumeilusta piti sanomani että mä sain sieltä terveysinfopuhelimesta sellaset ohjeet että kolmen tunnin välein voi korkeaa kuumetta lääkitä näin: Panadol (painon mukainen) kuuden tunnin välein ja Burana suppo kuuden tunnin välein. Eli siis kolmen tunnin välein periaatteessa voi lääkitä. Tällä me mentiin ja kuume laski sen verran että sain vähän aina syömään jotain. Heti kun kuume nous niin kieltäytyi kaikesta mitä tarjos.

Mä luulen kans et on väärät antibiootit teillä käytössä, ei tehoa. Varsinkin jos edellinen kuuri oli sama. Meidän pimulla ei esim. Amorion tehonnu vaan vasta kolmas kuuri, Zithromaxia, vei edellisellä kerralla tulehduksen mennessään. Käyttäisin huomenna uudelleen lääkärissä jos tilanne ei parane. Jaksamisia.
 
meillä
meillä oli viime vuonna kolmella lapsella kausi-influenssa ja yhdellekään ei antibiootti auttanut jälkitautina tulleeseen korvatulehdukseen. kolme kuuria söivät kyllä. turhaan.
 
...
Meillä pojalla ollut neljä ab-kuuria korvatulehduksiin tälle keväälle. Ei ole sen kummempaa tautia ollut, mitä nyt aluksi oli lievä kuume-räkätauti. Ei maistunut ruoka ja tuntui, että ei parane tulehdukset ollenkaan tai ehtii uusia aina toisessa korvassa kun toinen paranee. Vieläkään en uskalla huokaista helpotuksesta, vaan koko ajan odotan, millon taas pukkaa korvatulehduksen.
 
Mä oon ymmärtänyt, että Citromaxia ei voi antaa kovin pienille ja itse olen sille allerginen, siksi mä ja nuorimmainen saatiin tetrasykliinejä. Lapsella ne oli nimellä Ditrim duplo. Kannattaa painostaa vähän lääkäriä vaihtamaan antibiootti jompaankumpaan.
 
Mies on ihan tajuttoman kipee myös. En usko että valvoo.

Siihen kolmen vk takaiseen tulehdukseen saatiin Amorion ja nyt taas Amorion. Musta se on ollut itkuinen kyllä siitä asti.

Kokeilen josko tolla Buranalla saisin rauhoittumaan, jos ei auta niin me joudutaan meneen sitten sairaalan ensiapuun.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Mies on ihan tajuttoman kipee myös. En usko että valvoo.

Siihen kolmen vk takaiseen tulehdukseen saatiin Amorion ja nyt taas Amorion. Musta se on ollut itkuinen kyllä siitä asti.

Kokeilen josko tolla Buranalla saisin rauhoittumaan, jos ei auta niin me joudutaan meneen sitten sairaalan ensiapuun.
Tuo amorion on niin huono lääke. Ei ole ikinä tepsinyt meidän pojalle (edes vauvana) ja jotku lääkärit ääneen ihmettelee, miten jotku sitä vielä määrää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Mies on ihan tajuttoman kipee myös. En usko että valvoo.

Siihen kolmen vk takaiseen tulehdukseen saatiin Amorion ja nyt taas Amorion. Musta se on ollut itkuinen kyllä siitä asti.

Kokeilen josko tolla Buranalla saisin rauhoittumaan, jos ei auta niin me joudutaan meneen sitten sairaalan ensiapuun.
Tuo amorion on niin huono lääke. Ei ole ikinä tepsinyt meidän pojalle (edes vauvana) ja jotku lääkärit ääneen ihmettelee, miten jotku sitä vielä määrää.
Älä? Tää oli joku ruotsalainen keikkalääkäri.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Mies on ihan tajuttoman kipee myös. En usko että valvoo.

Siihen kolmen vk takaiseen tulehdukseen saatiin Amorion ja nyt taas Amorion. Musta se on ollut itkuinen kyllä siitä asti.

Kokeilen josko tolla Buranalla saisin rauhoittumaan, jos ei auta niin me joudutaan meneen sitten sairaalan ensiapuun.
Meidän lapselle ei ole koskaan auttanut Amorion korvatulehdukseen...Jos ei nyt pian ala helpottamaan, niin lääkäriin. Tsemppiä kovasti <3
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tuo amorion on niin huono lääke. Ei ole ikinä tepsinyt meidän pojalle (edes vauvana) ja jotku lääkärit ääneen ihmettelee, miten jotku sitä vielä määrää.
Eikä? Meillä on poika parantunut 2krt kuin taikaiskusta amorionilla. Elämänsä ainoat antibioottikuurit, mutta molemmat on siis toimineet muutamassa tunnissa (keuhkokuume ja keukoputkentulehdus).
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Amoria määrätty 4 kertaa, kertaakaan ei auttanut. Se on silti ensijainen, jolla aloitetaan, joillakin auttaa, joillakin ei...Riippuu aiheuttajabakteerista.
Onneksi jotku lääkärit (yksityisellä) ymmärtää, kun sanon ettei varmasti meidän pojalla tepsi.
 
mk
:hug: Tsemppiä ap! :heart:

Saako buranaa ja panadolia antaa sekaisin noin pienelle? Varmaan tarkistitkin sen jostain muualta kuin täältä?

Kyllä sinä selviät! Ei tuo loputtomiin jatku. :hug:

Toivottavasti burana auttaa, eikä tarvitse lähteä päivystykseen. Ja huominen aika on varmaan varattu yksärille lastenlääkäri tai korvaläääkärille. On kantapään kautta koettu, että erikoislääkäri kannattaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Amoria määrätty 4 kertaa, kertaakaan ei auttanut. Se on silti ensijainen, jolla aloitetaan, joillakin auttaa, joillakin ei...Riippuu aiheuttajabakteerista.
Onneksi jotku lääkärit (yksityisellä) ymmärtää, kun sanon ettei varmasti meidän pojalla tepsi.
Nykyisin sanotaan joo heti, ettei sitä kiitos :)
 
sh lastenosastolta
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mee vaan nyt käyttään sitä päivystyksessä.. ei ne yleensä pieniä vauvoja jonotuta...
Jos lapsen kuume nyt ei kovin korkea ja on sentään jotain syönyt ja jos nukkuu edes jotenkuten, niin menisin huomenna LASTENLÄÄKÄRILLE enkä nyt yöllä ainakaan mihinkään yleiseen tk-päivystykseen. Toinen juttu tietty, jos pääsette lastensairaalan päivystykseen, kuten esim hesalaiset nyt öiseen aikaan.... mutta muuten siis pysyisin yön kotona. Yöreissut on niin kamalan kuluttavia ja useimmiten tarpeettomia, jos kuitenkin lapsen yleisvointi ei just näinä tunteina vaadi osastohoitoa.

Niin, ja toisiaan kyseessä voi olla kokonaankin viruksen aiheuttama tauti, vaikka possutauti tai mikä vaan tuhansista mahdollisista, niin ei siihen Amorion eikä muukaan antibiootti mitään auta. Ottiko se keikkalääkäri edes CRP:tä määrätessään antibiootin....
 
sh lastenosastolta
Alkuperäinen kirjoittaja mk:
:hug: Tsemppiä ap! :heart:

Saako buranaa ja panadolia antaa sekaisin noin pienelle? Varmaan tarkistitkin sen jostain muualta kuin täältä?


Saa antaa iästä riippumatta, kunhan kummankin annostus on oikea.
 
poipoipoi
Ehkä OT ap:n tapauksesta, mutta mua vähän kummastuttaa kun kuumetta ollaan heti hysteerisesti laskemassa lääkkeillä. Lasten omat puolustusmekanismit jää heikommiksi, ellei kropan anneta hoitaa kuumeella tauteja veks. Se on se tapa millä kroppamme hoitelee taudit. Siis ymmärrän kyllä jos hyvin korkea kuume jatkuu ja jos lapsella on särkyä ja kovin tuskainen olla. Mutta kun monet tankkaa lapsen heti täyeen lääkkeitä jos kuume nousee vähänkin. Sitten ihmetellään kun ei ole vastustuskykyä. Ei ihme, ellei sitä ole käytetty. Useimmiten lasten kuumeet menisivät levolla ja juomalla ohi ilman massiivista lääkitystä. Ja jatkossa tulee vähemmän tauteja kun puolustusmekanismit toimii. Antibiootit ovatkin sitten vihoviimeinen juttu. Niitä popsitaan ihan liikaa ja turhaan. Ja sitten ainakin kierre on valmis.
 
Voi pientä! Ja ymmärrän täysin miltä sunsta tuntuu (kolmen korvakierrelapsen äitinä... ).
Veikkaisin, et vauva ei ime rintaa kun ne korvat sattuu. Onhan kuitenkin tullu tarpeeks pissaa, että vauva on saanu nestettä? Kattokaa tilannetta, mutta mulla on itellä valitettavan huonoja kokemuksia päivystyksessä käynnistä: yhdenkin kerran oli tuomio, että "menkää yksityiselle huomenna" |O

Miten ihmeessä on annettu kaks samaa kuuria peräkkäin? Eihän tossa ilmeisesti oo välttämättä edellinen kunnolla edes parantunu, joten on ihan täysin idioottimaista antaa uudestaan lääkekuuri, joka ei tehonnut :/

Pronaxenia on kyllä meillä ainakin kaikille kolmelle määrätty jo alle vuoden iässä. Pojista en tarkkaan muista, mut tyttö oli 7kk ekan korvatulehduksen aikaan ja sillon sitä määrättiin.

Jaksuja kaikille teille!!
 
Et sä ole sillä nasoliinilla saanu mitään pahaa aikaseks, jos se on sitä vauvoille tarkotettua!! Meillä määrättiin sitä vajaa 3kk ikäselle, ku oltiin tuossa taannoin räkäsiä ja syönti meni räkäisyyden takia huonoks
 

Yhteistyössä