Miks mun vauva ei parane?

Kolmatta pv antibiooteilla (korvatulehdus ja tää pitkä kausi-influenssa yskän&nuhan kera), ja edelleen yhtä sairas. :/ Koska sen pitäis alkaa paranemaan? Kuume laskenut vähän, mutta ei kokonaan. Ei pysy poissa ilman maksimimäärää panadolia.
 
3 äiti
meilläkin nuorimmalla 1v.kanssa korvatulehdus. Viime viikolla kävin lääkärissä ja katsoi korvat, sanoi että vasen korva vähän samea että korvatulehdus on joko puhkeamassa tai sitten menossa ohi =/ antibiottikuuria ei määrännyt. Räkistä takana silloin 2viikkoa... ihan kauhee räkis. Nyt sitten su.illalla kuume nousi ja päivystykseen mentiin eilen... (su.ei päässyt) Eilen sitten illalla alkoi antibiottikuuri ja kolme satsia nyt annettu. Kuume koko ajan korkeella 39,4 annoin pronaxenia klo.9.30 klo.11 kuume edelleen 39,1 joten annoin vielä panadolia tällä sitten laski 37.9. Saa nähdä kauan pysyy alhaalla. Vauva tosi itkunen ja nukkuu paljon... kauankohan tätä uskaltaa katella =( ei kivaa nää pienten taudit.
 
ds
no pieni lohdutuksen sana. Meillä torstaina alkoi pieni lämpöily. Sitten silmätulehdus joka saatiin kotona hoidettua kuume nousi ja räkä rupes vuotaan ,lauantaina kuume laski, mutta nuha jäi. Sunnuntaina ihan kamala yskä ja kuume taas!!! Eilen reppanan yski koko päivän ja puolet yöstä. Tänää ruvennu jo oleen parempana,. Esikoisen hain kesken päivää tänää koulusta oli ruvennu oksentaan.
 
h
Onko korkeakin lämpö vielä? Kuinka pieni lapsi? Buranaahan voi antaa panadolin kanssa rinnakkain, jos lapsi on kovin kipeä. Jos alle vuoden ikäisestä on kyse ja vielä huomennakin on kuumetta, soittaisin lääkäriin.
 
3 äiti
lisäisin vielä, että meillä kaikki lapset on sellaisia, ettei kuumetta heillä saa laskemaan pelkällä panadolilla, joutuu antamaan pronaxenia ja panadolia yhtäaikaa, että laskee. Pronaxenia saa antaa 2krt./pv. ja panadolia 6h välein. Että yksi väli on päivässä ainakin niin että kuume ei laske, kun voi antaa vain panadolia.
 
3 äiti
meillä kanssa pikkusella myös yskää, ja vatsa ihan kuralla =/ Silmätulehdus on meinannut tulla pari kertaa jo tän räkiksen aikana, kun neiti tuppaa tuon rään pyyhkimään silmiinsä... ja sitä riittää
 
Oliskohan zuku tai muut vastanneet vielä paikalla.. Mä olen aika huolissani nyt. :/ Tänään on nyt neljäs sairastelupäivä, ja kolmas pv kun vauva saa maksimiannoksen panadolia. Edellisen kerran saanut antibioottia 3 vk sitten, nyt tk-lääkäri määräsi vain uuden pitemmän kuurin, eikä kommentoinut mitään kun sanoin että josko jotain muutakin kuumelääkettä pitäisi antaa. Tämä siis sunnuntaina.

Vauva syö jonkin verran, rintaa ei ole huolinut koko päivänä. Ikää on 9kk.

Isompikin oli kovassa flunssassa ja korvatulehduksessa (diagnosoitu la), mutta se lähti nopeesti antibiootilla paranemaan. Molemmat olleet on/off-kipeenä joulusta asti, ja mä en aivan aivan oikeasti enää jaksa. Mulla oli jo valmiiksi burnout, nyt voimat on kerta kaikkiaan loppu.
 
Kyllä mä käyttäsin lääkärissä uudelleen. Meille on määrätty pronaxenia jo 5kk ikäiselle eli uskoisin sitä voivan antaa. Ja samalla voisi katsoa korvia uudelleen onko ab alkanut tehoamaan ja kuunella kehkot, ettei vaan ole keuhkokuumetta tms. Jaksamista ja pikaista paranemista :hug:
 
:hug: kuulostaa siltä et parempi käyttää huomenissa uudestaan. Tuo pisti silmään ettei syö rintaa.
Kolmas panadol päivä ei haittaa, ku eikö siinä paketin kyljessä lue että viitenä päivänä saa antaa "ominluvin" ja sit lääkäriin.
Saatko mistään apua? voiko joku tulla teille yöks et saisit nukkua yhen yön (mennä vaik jollekki ystävälle nukkumaan)? Ootko saanu kuitenki nestettä menemään muuten, jos rintaa ei huoli. Ja kyl Buranaa voi kans antaa, mut käyttäsin huomenna tosiaan uudestaan päivystyksessä!
 
tinni
meille ei lääkäri antanut lupaa käyttää pronaxenia särkyyn isokokoisen 8kk kanssa. (12,5kg ja 77cm) eli ei sitä kovin helposti anneta. sinuna veisin lääkäriin uusiksi. meille sanottiin aikanaan kun korvatulehduksen kanssa "temppuiltiin" että jos kolmantena päivänä (siis kuurin aloittamisesta) ala olla selkeesti parempi niin uudestaan lääkäriin.
 
Väärä antibiootti? Meillä oli syksyllä myös koko perheen tulehdusputki, johon ei tavanomaiset antibiootit tehonneet, mutta sitten tuli tetrasykliinikuuri lopulta (mulla ja nuorimmalla, mies ja esikoinen saivat citromaxia) ja siihen katkesi tauti, myös nuorimman korvatulehduskierre.
 
Tällä hetkellä vauva vain itkee, ei syö rintaa ja muuten en saa nukkumaan. Jos en ensi yönä saa nukuttua, mun seuraava osoite on osasto. Mulla on vauvalle huomenna yksityiselle aika kuuden aikaan illalla, päivystykseen on ihan turha mennä kun se on niin liukuhihnameininkiä.

Vauva on tosi pieni, about 7 kiloa. Ehkä siksi ei voi antaa kuumelääkettä? Buranasuppoja meillä ei ole.
 
Kyllä mä menisin heti enkä huomenna, lääkäriin nimittäin. Ja tänä syksynä on taas ollut liikkeellä pöpö, joka ei tosiaan tavallisella antibiootilla parane, siitä on ollut lehdessäkin ainakin täällä meillä. Se ei näy verikokeissakaan oikein ellei osaa juuri etsiä. Meillä ei ollut edes tulehdusarvot koholla, mutta tauti korvissa, poskionteloissa, kurkussa, keuhkoissa... Ja monta kuukautta kärvisteltiin ja syötiin kefexiniä ja ihmeteltiin kun ei tehonnut.
 

Yhteistyössä