Mikähän siinä on, kun 8v ei nykyään enää usko YHTÄÄN MITÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Sata kertaa saa sanoa asiasta, saa huutaa naama punaisena oikeasti, ennenkuin uskoo. Miksi samasta asiasta pitää sanoa monta kertaa, kun jokatapauksessa asia tehdään niinkuin minä sanon, tekee sen sitten ekalla sanomisella tai sadannella kerralla

Mä olen ainakin kasvattanut 8v jo, ihan yhtäkkiä alkoi, ehkä vuosi sitten, nyt vain pahenee. Ei ole omasta tekemisestä kiinni, joka kerta saa rangaistuksen, muttei ole moksiskaan niistä. Tänään viimeksi sanoin, että puhelin lähtee jos ei ala tottelemaan ja tekee asian vielä kerrankin. Eipä tehnyt sitten enää, sen sata kertaa asiasta saikin sanoa ja rankaista.

Osaa olla kyllä tosi ärsyttävä välillä, ihan vihan tunteita tulee joskus :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen ainakin kasvattanut 8v jo, ihan yhtäkkiä alkoi, ehkä vuosi sitten, nyt vain pahenee. Ei ole omasta tekemisestä kiinni, joka kerta saa rangaistuksen, muttei ole moksiskaan niistä. Tänään viimeksi sanoin, että puhelin lähtee jos ei ala tottelemaan ja tekee asian vielä kerrankin. Eipä tehnyt sitten enää, sen sata kertaa asiasta saikin sanoa ja rankaista.

Ihmettelet miksi lapsi on sinua vastaan eikä halua totella kun jakelet hänelle rangaistuksia? Yritä itse haluta lapsellesi hyvää niin hän kyllä vastaa. Tuskin sinäkään miestäsikään uskot jos hän poistaa sinulta etuuksia.

Nykyajan kakarat saa tehdä ihan mitä niitä sattuu huvittamaan, ja vanhemmat vaan hyssyttelee välillä että "et nyt viitsisi riehua" tai "noh noh, älä viitsi kulta potkia sitä kissaa" jne.

Oikein tulevia mummonpotkijoita ja väkivaltarikollisia kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ihmettelet miksi lapsi on sinua vastaan eikä halua totella kun jakelet hänelle rangaistuksia? Yritä itse haluta lapsellesi hyvää niin hän kyllä vastaa. Tuskin sinäkään miestäsikään uskot jos hän poistaa sinulta etuuksia.

huoh, tottakai rankaisen ellei tottele. Lisääkö pitäis siitä hyvästä antaa tavaraa. Etuudet lähtee todellakin pois jos ei totella.

Ihan samaa on täälläkin ja todellakin on kasvatettu ja kiltti poika ollutkin pienempänä, mut nyt on ilmeisesti joku esimurrosikä (täytti just 8) ja ihan kuin mun suusta toi teksti... Mä yritän vaan uskotella itelleni, että tää on ohimenevä vaihe ja jaksan jankuttaa tuhat kertaa niistä samoista asioista ja eniten oloa tosiaan helpottaa vertaistuki :D

No meillä 7v tyttö on just samanlainen. Koettelee niitä rajoja ihan joka päivä ja yleensä tekee vasta siinä vaiheessa kun on sanottu ensin hyvällä ja sitten pahalla. Äiti on meillä myös tyhmä yms. eikä tajua kyllä mistään yhtään mittään :laugh: Ja just semmosia mun mielestä enemmän murrosikään kuuluvia piirteitä kuin esimerkiksi sellainen vastaan tulkuttaminen ja "ei kiinnosta mua"- asenne on tullut ihan yhtäkkiä.

Uskon joka tapauksessa että menee omaa aikaansa ohi kun jaksaa itse olla johdonmukainen. Ja vaikka itelläkin palaa se pinna ja tulee räyhättyä niin kaikkein parhaiten tolle tenavalle menee perille se että sille riidan jälkeen selittää sen asian mistä juuri tapeltiin. Kun tarpeeksi monta kertaa jaksaa toistaa itseään niin kyllä se siitä sitten :D

meillä on kans ihan "hirvee" 7vuotias! :kieh: mutta oon laittanu sen jännityksen piikkiin =) koulu alkaa ja on muutenkin kova jännittämään asioita... ottaa vaan niin voimille kun saa taistella joka asiasta, ja silti mikään ei ole hyvin.

Yhteistyössä