Mikähän motivoi ihmisiä haukkumaan muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
Juu, tosi tärkeä aihe :D

Mutta mä vaan mietin, että mikä ihme motivoi ihmisiä (ei kaikkia) solvaamaan esim jonkun toisen ulkonäköä?

Että mitä siitä saa, kun sanoo jostain toisesta ihmisestä, että jopa on ällö läski, kammottava tikkulauta tai ruma ihminen. Niin että mitä siitä oikein saa itselleen? Tuleeko siitä jotenkin parempi mieli? Vai ajatteleeko sitä, että apua jos kukaan muu ei olekaan huomannut että toi on läski/luikku/rumilus, niin mun täytyy tehdä ihmiskunnalle palvelus ja kertoa se kaikille?

Vai mikä ihme siihen motivoi?

no jos on epävarma itsestään ja omaa huonon itsetunnon niin sitä on pönkitettävä löytämällä aina vaan mukamas huonompia ja omasta mielestä rumempia ihmisiä, kuin mitä itse on....jotta tuntisi itsensä taas mukamas paremmaksi...

näin mä oon tän ajatellut..

TAI sitten on toinenkin homma.... suomalaiset ovat luonteeltaan niin peruskateellista porukkaa että nauttivat siitä jos toinen on jotenkin erinlainen, kuin mitä normien mukaan kuuluisi....
tai siis että mikä on oletus siitä, millainen naisen muka pitäisi olla

ja kauneuskuvahan on ihan vääristynyt nykyään...ainakin minusta.

tosin kauneus on katsojan silmissä-pätee aina

haukkujan oma huono itsetunto ja ajatus siitä että itsellä kaikki menee päin peetä niin haukutaan muita.näin oli itsellä kun oli säälittävän huono itsetunto niin se muka nousi kun haukuin miehelleni muita varsinkin naisia ja puhuin paljon p.askaa.viime syksyn aikana opin paljon kun miehen kanssa oltiin eroamassa ja setvittiin asioita.kai sitä kasvoi aikuiseksi ja sanotaanko näin että olen paljon onnellisempi nyt kun olen siivonnut suuni ja elämäni ja itsetuntoni

Minäkin veikkaisin huonoa itsetuntoa. Muita haukkumalla yritetään nostaa omaa arvoa. Toki arvo ei juuri nouse muiden silmissä, mutta omissa silmissä varmaankin...joillakin sitä pätemisentarvetta vain on muita enemmän. Liekö äiti pitänyt tarpeeksi sylissä vauvana :).

Tunnen pariskunnan, joka harrastaa muiden arvostelua jatkuvasti. Itse ollaan täydellisiä koulutusta, työpaikkaa, asuntoa, autoa, jne myöten. Aivan väsyttävä pariskunta.

Ei auta muu kuin sietää. Ja sietäähän sitä ku jättää kommentit omaan arvoonsa. Aina ei toki jaksa ja silloin pitääkin pitää vähän hajurakoa.

Yhteistyössä