mikähän ihmisiä vaivaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mietin vaan kun täällä oli puhetta ikävistä vieraista ja ystäväni valittaa samanlaisista asioista. Meillä on myös muutama tuttu jotka aina tuuppaavat itsensä meille mutta sinne suuntaan ei ole asiaa. Miksi ihmeessä ihmiset menevät kylään jos eivät koskaan halua ketään omaan kotiinsa. Mun mielestä aika noloa olla kutsumatta toista jos itse aina istuu toisen kaffepöydässä. Mä en ainakaan kehtaisi. Ja jos oletetaan, että tullaan iman kutsumista niin miksi meille ja ystävälleni on osuneet juuri sellaiset ihmiset jotka eivät koskaan ota vastaan. Mikä ihme ihmisiä vaivaa. Olisi varman syytä tästä lähin tavata kaupungilla tai jossain muualla.

Ja asia voi olla päinvastoinkin. Aina ollaan pyytämässä heille kylään, mutta ikinä ei sitten tulla meille..ärsyttävää, siksipä en olekaan tässä nähnyt yhtä kaveriani reiluun kuukauteen, vaikka aina ennen on nähty ainakin pari kertaa kuukaudessa, koska me emme ole heille menneet vaan odottelemme heitä meille kylään ja pyydetty on usemamman kertaa...Mutta olen sitä mieltä , että jos ei kiiinnosta tulla niin ei sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja bibo:
Ja asia voi olla päinvastoinkin. Aina ollaan pyytämässä heille kylään, mutta ikinä ei sitten tulla meille..ärsyttävää, siksipä en olekaan tässä nähnyt yhtä kaveriani reiluun kuukauteen, vaikka aina ennen on nähty ainakin pari kertaa kuukaudessa, koska me emme ole heille menneet vaan odottelemme heitä meille kylään ja pyydetty on usemamman kertaa...Mutta olen sitä mieltä , että jos ei kiiinnosta tulla niin ei sitten...

Voi kunpa joku pyytäisi meitäkin joskus. Meillä on 2 lasta ja jos ihmiset pelkäävät, että lapset riehuu ja rikkoo niin voisivat olla meidän kohdalla huoleti. Emme anna lasten olla kylässä vapaasti koska kylässä on paljon sellaista mihin ei saa koskea enkä halua, että isäntäväki kärsii meidän takia. Mun mielestä kyläpaikka pitää jäädä siihen kuntoon missä se oli kun sinne mentiin.

ite olen sellanen ongelma tos kyläilys, eli on pyydetty ja odotettu et mentäs mut ku ei vaan tuu mentyä, enkä kyl itekkää osaa pyytää ketään kylään. ja mieluummin menis ite kylään ku vaan lähtis, mut ku ei oo aikaa. ja toisaalta tännekkää ei kehtaa ketään pyytää ku on niin hirvee kämppä, ja en kyllä sit osaa olla jos on vieraita, varsinki ku pitää jotain tarjota... kai mä oon jonkin sortin mettäpöhölö...

Mulla on eräs ystävä, joka ei edes lapsilleen synttäreitä pidä, joten kahvittelukutsua ei silloinkaan tule :/ Olen lakannut kysymästä, voidaanko kyläillä, kun ikinä ei sovi :( Yleensä kun hän minulta kysyy, aina saa meille tulla.
Tuntuu välillä, että hän keksii mitä ihmeellisimpiä tekosyitä olla päästämättä kotiinsa (tiedän montakin syytä :whistle: ), mutta koska ystäviä ollaan, niin en ymmärrä... Tätä on nyt jatkunut useamman vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja bibo:

Mulla on yks tuollanen kaveri. Joka päivä pyytelemässä heille, asuvat noin 3 kilsan päässä.

Kerran sanoin, kun taas pyyteli, että "tule nyt vaan, kyllähän sulle kävely hyvää tekis", että "eipä se käveleminen sullekaan pahitteeks olis, että tuu sä välillä meille" Niin eikö heti tyyliin jotain, että "ei nyt oikeen vois kun tyttö alkaa syömään, pitäs ruokaa laittaa..."

Noh, en ole nyt siellä käynyt noin kuukauteen. En kertakaikkiaan viitsi!

Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta-77:
Mulla on eräs ystävä, joka ei edes lapsilleen synttäreitä pidä, joten kahvittelukutsua ei silloinkaan tule :/ Olen lakannut kysymästä, voidaanko kyläillä, kun ikinä ei sovi :( Yleensä kun hän minulta kysyy, aina saa meille tulla.
Tuntuu välillä, että hän keksii mitä ihmeellisimpiä tekosyitä olla päästämättä kotiinsa (tiedän montakin syytä :whistle: ), mutta koska ystäviä ollaan, niin en ymmärrä... Tätä on nyt jatkunut useamman vuoden.

jotain häikkää himassa, ettei voi päästää? tai sit ei vaan jaksa siivoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukutuulikki:
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta-77:

jotain häikkää himassa, ettei voi päästää? tai sit ei vaan jaksa siivoilla.

Ihan niin!

tiedän kyllä monia joilla on oikeesti kiirettä, eikä ehditä kyläileen,varsinkaan viikolla. ja sitten minusta on ihan oikeutettua että jos on viikon menossa pää kolmantena pyöränä joka suuntaan (työt, lasten/omat harrastukset) että viikonloppuna viimeistään haluaa olla vaan ihan rauhassa kotona. ite en kuulu edellä mainittuun porukkaan,mutta tunnen heitä ja tiedän että on paljon ylimääräistä hässäkkää, niin en halua heidän rauhoittumispäiviään häiritä, ainakaan menemällä kysymättä että voiko tulla. meillä on sellanen sopimus, että suoraan voi,saa ja pitää sanoa, jos ei sovi tulla. silloin ei kukaan vedä hernettä myöskään nenuun.

Yhteistyössä