Mikä ihmisiä vaivaa liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoilija

Vieras
Mikä ihmisiä vaivaa liikenteessä ja muutenkin noin niinkuin yleisesti. Ihmettelen vain. Ei anneta tietä toisen tullessa lyhyttä kiihdytyskaistaa moottoritielle vaikka viereinen kaista olisi tyhjä. Ja jos annetaan, tullaan ihan eteen ja osoittamaan mieltä ja heitetään kurat tuulilasiin. Tai mennään ohi rajoituksen mukaan ajavasta juuri ennen kuin ajaa itse ulos seuraavasta liittymästä ja taas heitetään kurat päälle. Jos pitää turvaväliä, niin eiköhän joku jo siihen väliin sitten tule ja taas saat jätättää turvaväliä jne. Miksi ihmiset ovat ilkeitä toisilleen eivätkä huomioi muita esim. antamalla tilaa, helpottaakseen toisen ajamista. Miksi ihmiset ovat agressiivisia ja tekevät jopa kiusaa liikenteessä, aiheuttaen samalla vaara tilanteita. Näitä mietin vain, kun taas tuli oltua tien päällä.

[QUOTE="vieras";23329643]Moottoritiellä tilan antaminen rampilta tulevalle on turha kaistanvaihto ja sellaisena rangaistava rike.[/QUOTE]

Aina pitää antaa tietä, jos toinen näyttää vilkkua. Ei tarvitse vaihtaa kaistaa, voi myös hiljentää vauhtia. Täällä "maalla" ainakin on sekin ongelma, että kaistaa vaihtaja näyttää vilkkua, mutta ei tule eteen vaan pysähtyykin siihen kiihdytyskaistalle. Siinä ei useamman kerran jälkeen enään viitsi antaa tilaa, jos ei ole varma tuleeko toinen vai ei, vaikka sen vilkun onkin laittanut päälle...

Mulla kävi kerran niin että vastaan ajoi auto pitkät päällä ja sokaisi niin maan pirusti ja aloin vilkuttaa pitkiä eikä se tajunnu sammuttaa.Mut mitä teki edellä oleva auto vilkutteli mulle jarruvaloja ja jarrutteli ja koetti estää mun matkaa!Mikä ääliö luuli vissiin itestään vähä likaa

Mulla oli vilkku ja käytän aina. En vaan tajua sitä, että vaikka joku (vaikka minäkin) törppöilisi joskus, niin miksi toisen pitää kostaa se? Siis ihan vaikka jos tulen lyhyttä kiihdytydkaistaa ja tiellä on löyhää autojonoa, niin kun huomaan etten ehdikään ekan eteen ja hidastan omalla kaistan tyngälläni, niin sitten se väistää kuitenkin ja kun sitten hyvilläni menen niin hetken päästä tulee ihan eteen heittäen kiviä ja kuraa lasin täyteen :(

se tilananto rampilta tulevalle on vaarallista, tulee paljon onnettomuuksia sen takia. mut mun mielestä ne kuuluu saunan taa, jotka ajaa rampilla perässä ja etuilee, eli puikkaavat tielle ennen ku edessäajavat on päässeet. sit ne etuillut ei mahdu sinne ollenkaan.

Mulla oli vilkku ja käytän aina. En vaan tajua sitä, että vaikka joku (vaikka minäkin) törppöilisi joskus, niin miksi toisen pitää kostaa se? Siis ihan vaikka jos tulen lyhyttä kiihdytydkaistaa ja tiellä on löyhää autojonoa, niin kun huomaan etten ehdikään ekan eteen ja hidastan omalla kaistan tyngälläni, niin sitten se väistää kuitenkin ja kun sitten hyvilläni menen niin hetken päästä tulee ihan eteen heittäen kiviä ja kuraa lasin täyteen :(

Aja kovempaa kuin se liikennevirta mihin haluat päästä mukaan niin kaistanvaihto sujuu ongelmitta.

Eilen ajelin lapsen kans päivystyksestä kotiin. Tie oli peilijäällä ja mieletön tuuli ja lumisade. Ajoin sit pikkusen alta 80 km/h mikä oli rajoitus. Niin eiköhän perään tunge auto ihan kiinni ja sit lähtee ohi ihan idiootti paikassa vaikka parempiakin paikkoja ois ollu.
Vaikka mua yleensä ottaa itteä päähän ne jotka körrää sitä kuuttakymppiä kasikympin alueella.

[QUOTE="grr";23329826]mut mun mielestä ne kuuluu saunan taa, jotka ajaa rampilla perässä ja etuilee, eli puikkaavat tielle ennen ku edessäajavat on päässeet. sit ne etuillut ei mahdu sinne ollenkaan.[/QUOTE]

Nää onkin ihmeellisiä. Luulis ettei kenekään elämä mene pilalle jos minuuutin joutuu odottamaan omaa vuoroaan rampilta pois.

Aamuradiota kuuntelin, niin siinä lapsi oli todennut äidilleen (sananmukaisesti en muista kuinka meni, mutta asia oli tämä), että miksi sedät antaa tietä, mutta tädit ei....

Niinku tossa sanottiinkin ni tilaa ei saa antaa tai sakot rapsahtaa ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa. Toisaalta, jos en olis väistänyt niin se rampilta tuleva olis kiilannu mut kun ei viititä tausta peileihin katsoa tai niinkun on opetettu vilkasta taakseen... Poliisit ei sanonut sille toiselle mitään mutta mä sain sakot kun väistin.. Ei paljon auttanu selitellä... Huoh...

[QUOTE="grr";23329826]se tilananto rampilta tulevalle on vaarallista, tulee paljon onnettomuuksia sen takia. mut mun mielestä ne kuuluu saunan taa, jotka ajaa rampilla perässä ja etuilee, eli puikkaavat tielle ennen ku edessäajavat on päässeet. sit ne etuillut ei mahdu sinne ollenkaan.[/QUOTE]

Mä harvoin ajan kiihdytyskaistan loppuun asti, joten todellakin siirryn sinne moottoritielle heti kun on mahdollisuus/vauhti on sallitussa..Mä en taas ymmärrä miks sinne kiihdytyskaistalle pitää jäädä asumaan?Reippaasti vauhti sallittuun ja samantien pois.

Ja todellakin, rampilta tuleva on väistämisvelvollinen, yleensä kun siinä alkaa antamaan tietä, menee koko pakka ihan sekasin kun kiihdytellään ja jarrutellaan vuoronperään toisen kanssa..

Niinku tossa sanottiinkin ni tilaa ei saa antaa tai sakot rapsahtaa ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa. Toisaalta, jos en olis väistänyt niin se rampilta tuleva olis kiilannu mut kun ei viititä tausta peileihin katsoa tai niinkun on opetettu vilkasta taakseen... Poliisit ei sanonut sille toiselle mitään mutta mä sain sakot kun väistin.. Ei paljon auttanu selitellä... Huoh...

Olisit vienyt sakon käräjille. Siellä sitten poliisisedät olisivat saaneet selitellä tuomarille.