Mikä uskovainen SINÄ olet? Mistä saarnaat?

"Sanna"
[QUOTE="vieras";27086259]saarnaan siitä et kun tehdään lapsia niin ne myös hoidetaan eikä laiteta 10h hoitoon jotta vanhemmat saa omaa aikaa.
Jos voimavarat ei riitä lapsien hoitamiseen silloin kannattaa miettiä ettei hankkiudu raskaaksi.[/QUOTE]

Jos vanhemmat ovat normipäivätöissä, eikä asuta ihan työpaikan vieressä, niin on ihan normaalia, että lapselle tulee 10 h hoitopäivä. Siinä ei ole kyse vanhempien omasta ajasta vaan työssäkäynnistä ja perheen elatuksesta. Vai onko mielestäsi työssäkäyviltä ihmisiltä lasten teko kielletty?
 
[QUOTE="Sanna";27088624]Jos vanhemmat ovat normipäivätöissä, eikä asuta ihan työpaikan vieressä, niin on ihan normaalia, että lapselle tulee 10 h hoitopäivä. Siinä ei ole kyse vanhempien omasta ajasta vaan työssäkäynnistä ja perheen elatuksesta. Vai onko mielestäsi työssäkäyviltä ihmisiltä lasten teko kielletty?[/QUOTE]

Työssäkäynti ja termi 'oma-aika' on ihan eri asia.
 
har
Mä raivoan ainakin omassa mielessäni mustavalkoista ajattelutapaa vastaan, ihan sama mistä asiasta on kyse. Ja toinen lemppariaiheeni saattaisi olla yksilön vastuu omista valinnoistaan.
 
"vieras"
Rauha ja väkivallattomuus. Ennen jopa sukunimeä myöten sen aatteen ihminen. Täällä on ollut ketjuja, joissa palstailijat sanovat, etteivät olisi valmiita kuolemaan edes puolisonsa puolesta, lastensa korkeintaan. Mie taas pidän kaikkia henkilöitä samanarvoisina ja oma henkikultani ei paljon merkkaa, jos voin toisen pelastaa. Opiskelen alaa ja tällä hetkellä keskityn tapaturmaisesti menehtyneiden omaisten auttamiseen työssäni.

Inhoan aseita, armeijaa, voimakeinoja ja niitä syitä, jotka johtavat pahaan. Paha on tässä kontekstissa otettava täysin subjektiivisena, normatiivisesti lastattuna määritelmänäni. :D
Tee oma osuutesi maailman pelastamiseksi ja tapa itsesi.
 
Tässä yhteiskunnasssa ei ole mitään tilaa 10-16-vuotiaille pojille. ne on aina tiellä ja syyllisi kaikkeen. Ne pitää meteliä ja rikkoo kuulemma kaikki. Jos ne keksii pelata katulätkää, joku tulee kitisemään että paikat menee rikki ja ajaa ne pois. Sitten kun ne on ostarilla, joku kirjoittaa lehteen, että siellä ne nuoret lorvii. Jos ne pitää sisätiloissa, joku kitisee, että nuoret ei tee muuta kuin pelaa koneella. Itse olen saarnannut siitä, että 15 vuotta kaupungin busseja käyttäneenä en muista kuin yhden kerran nuorison käyttäytyneen huonosti. Sen sijaan katkeroituneet, törkeät, mielestään koko euroopan omistavat eläkeläiset tönivät, tuhahtelevat, paheksuvat, haukkuvat ja joskus jopa käyvät kiinni lähes viikoittain. Joten toivoisin jokaisen miettivä, minkälaisen kuvan annamme tästä yhteiskunnastamme: mikä motiivi nuorisolla on "puhaltaa yhteiseen hiileen" ja kantaa kortensa kekoon veronmaksajana, jos heille ei anneta mitään arvoa? niitä räkiviä ja haukkuvia eläkeläisiäkö pitäsi kiitollisena hoitaa? kuunnella sitä, että teistä ei tule mitään, te lorvitte, olette väärässä paikassa aina, pidätte meteliä ja niin edelleen?

Saarnaan siitä, että teinipojat ovat vielä oikeasti lapsia, ja he oppivat sosiaalisia taitoja kodin ulkopuolella reviirin laajentuessa. Ylilyöntejä tulee, kuten jokaiselle, joka ei ole vielä valmis. Jos nuori porukassa töppäilee, ei asiaa auta, että aikuinen tuhahtaa "painus vittuun siitä" kuten on kuultu. Nuoret siis fyysisestä koostaan ja matalasta äänestään huolimatta ovat vielä pitkään lapsia (pojat etenkin, ja pojista minulla on vain kokemusta) ja heille voisi antaa tilaa ja ohjata omalla esimerkillä. Mutta mikä onkaan heitä haukkuvien, törkeästi käyttäytyvien aikuisten tai eläkeläisten puolustus käytökselleen?

Nih. Mä rakastan noita teinipoikia, joilla ääni kiekuu, hormonit hyrrää ja tytöt saa päät pyörälle ja jotka ovat liian isoja ja kömpelöitä joka paikkaan. Ja kun on ihan varma, että kukaan ei näe tai kuule, voi tulla äidin viereen:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Isämies ja moekoe
Lasten turvallisuus liikenteessä, erityisesti autossa, on minun uskontoni. Selkä menosuuntaan vähintään 4v asti, ja kun käännetään ei 5-pistevöitä. Ja turvaistuimet ostetaan uutena, jos käytettynä, niin luotettavalta tutulta. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oikeen saarnaa mistään.. Toki, kun tulee puheeksi esim. lapsien hoidossa pito 8-10h päivässä, kun vanhemmat on työttöminä kotona, ollut jo pitkän aikaa, niin saatan ilmaista mielipiteeni voimakkaastikin. Ihmisten laiskuus saa myös niskakarvat nousemaan pystyyn. Tietty myös käärmeistä "saarnaan" mielelläni, yritän saada ihmisten silmät aukeamaan erinlaisille lemmikeille, mutta tätä tapahtuu vain tuttujen kesken ja alkaa yleensä vasta sen jälkeen, kun joku on kysynyt käärmeistäni jotakin.
 
"vieras"
Mä saarnaan siitä, miten ärsyttävää on kun ihmiset saarnaa sitä omaa juttuaan (mikä lie onkaan) ja ovat fanaattisia sen suhteen, että heidän tapansa/näkökulmansa on ainoa oikea. :D
 
Saarnaan varsin mielelläni eläimistä, niiden oikeuksista, ja siitä ettei niitä kaikki tarvitsisi metsästää sukupuuttoon!

Saarnaan myös koiran kouluttamisesta positiivisesti ehdollistamalla, sanon ei mm. niskasta kiinni ottamiselle.
 
Tällä hetkellä mä olen aika sinut itseni kanssa, enkä niin kauheesti vaahtoa tai paasaa taikka luennoi mistään, mutta onhan näitä aiheita ollut...aika monet niistä liittyy kuluttamiseen ja kierrättämiseen. Kestovaipoista vouhotin yhdessä vaiheessa...tai noh, mä en ole sellanen vouhottaja-vouhottaja, vaan esitän mielipiteeni mutta en oleta, että muut seuraisivat mun perässäni tällä valaistumisen polullani..
Yhdessä vaiheessa suhtauduin vakavasti Intiaan, sen historiaan, kulttuuriin ja politiikkaan..noh, nyt kun en enää opiskele olen luovuttanut, ehkä muut voivat tietää niistäkin asioista enemmän kuin minä..:whistle:

Kasvisruoka on myös ollut framilla, samoin monet muut ruokaan liittyvät totuudet esim. luomu. Siis mähän sen totuuden tiedän ja muut ovat vaan hankalia kun eivät usko, mutta ei siinä mitään, en mä oleta maailmaa muuttavani...
Joskus muinoin eläinkokeet ja turkistarhaus olivat mun ykkösinhokkeja ja silloin niistä tuli vaahdottuakin. Ainakin mutsille..:saint:
 
Hehei, hauska että ketju on elänyt. Mielenkiintoisia vastauksia!

MorbidMaman vastauksesta tuli mieleeni, että olen kyllä olltu "tosi uskossa" joskus 5-7-vuotta sitten. Olin melko ärsyttävähkö :)saint:) täysimetyksen puolestapuhuja, purkkiruuan vastustaja ja kestovaipoistakin jaksoin jauhaa, vaikka "vain" osakestoilimme.

Kaikki muuttui sitten kun sain toisen lapsen. Ja taisin itsekin vähän kasvaa siinä sivussa. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
FB-seinääni jos kattoo ni näytän "saarnaavani" ainakin susien oikeuksista, sekä lastenklinikan puitteiden parantamisesta. Yleensä ottaen tahtoisin nähdä veroeurojen menevän oikeisiin osoitteisiin kuten sairaan/lasten- ja vanhustenhoitoon yms.

Muutoin ehkä saarnaisin myöskin asioiden priorisoinnista ja niistä kiinni pitämisestä.

Ja ihmiset jotka ei ymmärrä salmiakin päälle on vähintäänkin toiselta planeetalta.
 
Kokki 3
saarnaan lapsille ruuan terveellisyydestä. Tarjottu ruoka on HYVÄÄ ja laadukasta.
Ruualla ei leikitä, sitä opitaan arvostamaan, jotain myös itse kasvattamaan.
Niin ruokaahan ei ole kaikilla saatavilla. Joten täällä ei nirsoilla eikä ylen katsota tarjottavia.
Hyi tai mä en tykkää tai tää on pahaa ei kuulu lasten sanavarastoon ruokailtaessa.
 

Yhteistyössä