mikä siinä rekkautumisessa on niin kauheeta

jjl
Ja en todellakaan aio rekisteröityä ja luoda sanoma tiliä. En edes väärällä nimellä tai osoitteella.
Veikkaan, että koko palsta kuolee.....
Kyllä nimimerkit tunnistaa jos muistaa mitä tietoa ovat kertoneet erilaisissa keskusteluissa. Tunnistin vuosia sitten vauvan kaksoislapset palstalta veljeni vaimon kun yhdistelmin juttuja joita hän oli eri keskustelussa kertonut. Eli yksi juttu tuntui tutulta ja hain nimimerkillä ja tunnistin 100 varmasti ja samalla sain tietää heidän perheen salaisuudet.
Varokaa ihan oikeasti!!!!!!!!
Näin. Nyt joku kysyy että 'mitä sit jos tunnistaa, mäkin olen täällä omalla kuvallani, ei haittaa'...
No täällähän tunnetusti sitten vakkarit aloittelee vierailijana ketjuja - ja heti 10 vakkaria kyselemässä 'ootko se ja se harmaana' :/ ja jotkut ihan tahallaan yrittävät paljastaa kirjoittelijoita.
Ei kaikki halua tulla tunnistetuksi, voi olla sellainen elämäntilanne jota ei halua kaikkien tietoon..

Pin
Mietin tätä samaa viimeisimmissä erään palstan etelävaltionvahvistuksen ketjussa, että puolet ovat itkemässä huomiohuoraamisesta, ja silti itse tuovat sen henkilön asioita esille ja kyselevät kysymyksiä. Jos vastaa, on vain huomionhakuinen joka haluaa puhua itsestään ja jos ei vastaa niin sit on nössö joka jättää leikin kesken ja mitä vielä :D
Niinpä.

RoseMarie
Isoa osaa vaan harmittaa kun tuntuu, että pitää ottaa jonkinlainen vastuu sanoistaan. Se jää jonkin tietyn nimimerkin taakse kun sanoo jotain tosi inhottavaa toiselle. Anonyyminä sitä voi sanoa mitä tahansa välittämättä yhtään kenestäkään, koska kun se on anonyymisti sanottu, on kuin sitä ei olisi sanottukaan. Pestään kädet kaikesta.
Ihan hyvä muutos, ehkä sitä miettii vähän enemmän sanomisiaan. Harmi vaan että tuolta palstalta valuu niitä katkeroituneimpia tänne, on meinaan pahempi palsta kuin kp, vanhempaa porukkaa keskimäärin niin katkeruus on entistä syvempää.

Saisi tulla muutos tännekin, kyllähän sitä voi uuden nimimerkin luoda jos on jokin suuri ongelma mitä ei halua nimimerkkinsä taakse. Siinä on vaan se vaiva että ehkei ihan niin helpolla huutele vähän jokaiselle typeriä kommentteja ja jos heittää, ne on harkitumpia.
Täähän on just hyvä muutos että tuli rekisteröitymispakko! niin jää idiootit keskustelijat sieltä pois tai sit ne nimenomaan siirtyy tänne ja pilaa tänkin palstan.

Mä oon pitäny tätä palstaa tähän asti viisaampana kuin av:tä ja kirjoitellut tänne mielummin arka luontosistakin asioistani ennemmin kuin av:lle, koska av:llä sai todella ilkeitä ja typerän typeriä vastauksia heti.

YKSI NIISTÄ ASIOISTA MITÄ TÄSSÄ MAAILMASSA _VIHAAN_ ENITEN, on juuri tuon ihmistyypin edustajat joista Pin kirjoitti.

Minun puolesta ne saisi TAPPAA tai HAKATA !

Niin paljon. Vihaan.

En voi yksinkertaisesti sietää !!

No, itse ainakin kommentoin silloin tällöin, joskus kerron arkaluonteisia asioita elämästäni. En missään nimessä halua tulla tunnistetuksi, mikä taas on täysin mahdollista jos kirjoittaa yhdellä ja samalla nikillä. En myöskään halua mitään virtuaaliystävyyssuhteita, enkä kesto-keskustelukumppaneita. Kunhan hölötän silloin kun ailtä tuntuu. Voisihan sitä tosin keksiä monta eri nimimerkkiä, mutta työlästä se on. Siispä tuollaiset rekkautumispakkopalstat saa jäädä.
Sulla ei ole ystäviä, joille puhua näistä asioista?

"lol"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30577702:
Sulla ei ole ystäviä, joille puhua näistä asioista?
Buahhahaha paraskin puhumaan kun oot täällä kuolleella palstalla pätemässä 24/7 :D:D:D:D:D sulla ei taida sit olla ketään läheisiä :D ne vihaa sua kaikki

vierailija123456789
Senei pitäisi olla kenellekään yllätys. Av oli mun henkireikä, koska se oli vilkkain palsta. Tällaiselle yksinäiselle on kova juttu, että sekin vähä viedään pois.

Rekkausten tarkoitus on nimenomaan vähentää vapaata älyllistä keskustelua, joka ilmeisesti ei Suomessa nimettömänä AV:lla ollut tarpeeksi poliittisesti korrektia. Typeryksethän ja sossutapaukset eivät rekkauspakosta välitä, mutta se karkottaa koulutetut ja esim. työnsä puolesta asiantuntevat henkilöt keskusteluista, sillä sellaiset, joilla on paljon menetettävää ja jotka ovat fiksuja, ymmärtävät, että heitä voi seurata nimimerkin avulla. Suomi on sen verran pieni paikka, että paljon kirjoittaneen voi helposti profloida.
En ymmärrä pointtiasi. Minulle ainakin on itsestäänselvää, etten puhu esimerkiksi sellaisista työhön tai muihin ihmisiin liittyvistä asioista, joista on joko suoraan kielletty puhumasta, tai joita en voisi sanoa kasvotusten, vaikka se olisikin mahdolllista tehdä anonyymisti. Kuuluu samaan sarjaan, kuin että jos voisin varastaa kaupasta ilman että jäisin kiinni, niin en tekisi sitä kuitenkaan. Moraali on tässä se avainsana...

Av mamma
Mä olen av:lla ja kaksplussalla rekkaamattomana vastaillut erillisiin ketjuihin, joissa on puhuttu palkasta, uskonnollisesta vakaumuksesta, ammatista, asuinpaikkakunnasta, anopista, muista v-maisista sukulaisista, lemmikistä, pomosta, naapurista, asuinmuodosta, asunnon neliöistä ja hinnasta, parisuhteesta, pankkilainoista, sairauksista jne. Keskusteluihin olen osallistunut pitkällä aikavälillä, usealla eri laitteella ja aina varonut ettei yhdessä ketjussa puhu kuin yhdestä aiheesta enkä liian tunnistettavasti. Kyllä mua haittaisi kirjoitella rekattuna. Aika helposti olisi tiedot kasassa huonolla tuurilla ihan googlaamalla.

Vaikka palstariippuvuus on epäterveellisen kova niin en jaksa nähdä vaivaa luoda eri nikkejä ja vaihdella niitä. No, kaksplussalta aloitin ja sen kuihdutta pitkin hampain av:lle siirryin ja paremmaksi totesin. Jospa se kaksplussan kuppikuntaisuus vähenisi nyt. Eiköhän se anonyymi keskustelu löydä oman paikkansa. Tai av:lla mainostulot tippuu ja palaavat entiseen.

[QUOTE="lol";30577710]Buahhahaha paraskin puhumaan kun oot täällä kuolleella palstalla pätemässä 24/7 :D:D:D:D:D sulla ei taida sit olla ketään läheisiä :D ne vihaa sua kaikki[/QUOTE]

Osui ilmeisesti arkaan paikkaan? :xmas:

• Tykkää
Reactions: Pin
[QUOTE="lol";30577759]Vanha läppä hei mummeli :D:D:D etkö keksi enää uusia juttuja ;D aivosolut kuollu homep....[/QUOTE]

Läppä? Tarkoitatko tuota kysymystä, jonka sinulle esitin, ja johon et vastannut?

Tässä on kyllä taas erinomainen taidonnäyte av-mammalta "kun voi puhua anonyymisti mitä sylki suuhun tuo". Hävettäiskö jos työpaikallasi tiedettäisiin mitä tänne kirjoittelet? Vai onko sulla työpaikkaa?

RoseMarie
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30577875:
Läppä? Tarkoitatko tuota kysymystä, jonka sinulle esitin, ja johon et vastannut?

Tässä on kyllä taas erinomainen taidonnäyte av-mammalta "kun voi puhua anonyymisti mitä sylki suuhun tuo". Hävettäiskö jos työpaikallasi tiedettäisiin mitä tänne kirjoittelet? Vai onko sulla työpaikkaa?
Älä välitä. Tuo ihminen kun ei oo aikuista nähnykkään, se on joku av:lta siirtynyt teini tänne. Siellä av:lla osa ketjuista oli niin älyttömiä ettei niitä voinut aloittaa kukaan muu kuin ala-ikäinen.

Nyt on jatkossakin tämä kaksplus myös pilalla. Onneksi olkoon vaan kaikille! :) ;)

Älä välitä. Tuo ihminen kun ei oo aikuista nähnykkään, se on joku av:lta siirtynyt teini tänne. Siellä av:lla osa ketjuista oli niin älyttömiä ettei niitä voinut aloittaa kukaan muu kuin ala-ikäinen.

Nyt on jatkossakin tämä kaksplus myös pilalla. Onneksi olkoon vaan kaikille! :) ;)
täällä on kyllä niitä teinejä ollut jo ennen kuin kukaan on ennättänyt siirtyä avl:täkaan

täällä on kyllä niitä teinejä ollut jo ennen kuin kukaan on ennättänyt siirtyä avl:täkaan

"Vieraana"
Isoa osaa vaan harmittaa kun tuntuu, että pitää ottaa jonkinlainen vastuu sanoistaan. Se jää jonkin tietyn nimimerkin taakse kun sanoo jotain tosi inhottavaa toiselle. Anonyyminä sitä voi sanoa mitä tahansa välittämättä yhtään kenestäkään, koska kun se on anonyymisti sanottu, on kuin sitä ei olisi sanottukaan. Pestään kädet kaikesta.
Ihan hyvä muutos, ehkä sitä miettii vähän enemmän sanomisiaan. Harmi vaan että tuolta palstalta valuu niitä katkeroituneimpia tänne, on meinaan pahempi palsta kuin kp, vanhempaa porukkaa keskimäärin niin katkeruus on entistä syvempää.

Saisi tulla muutos tännekin, kyllähän sitä voi uuden nimimerkin luoda jos on jokin suuri ongelma mitä ei halua nimimerkkinsä taakse. Siinä on vaan se vaiva että ehkei ihan niin helpolla huutele vähän jokaiselle typeriä kommentteja ja jos heittää, ne on harkitumpia.
Juuri näin. Ihmetyttää av:lla että "keskustelijat" mukamas olevinaan vanhempia...ei se ikä ainakaan kypsyytenä ja elämänkokemuksena näy. Pelottava ajatus että niistä osalla on lapsia...mitä opettavat niille. Varmaan moni on koulukiusaaja.

en tykkää
Silloin kun kommentoin niin mä kerron omasta elämästä ja kokemuksista ja sen takia mä en tykkää rekisteröityä. Toinen syy on sitten se kun joka paikkaan pitää olla nykyään salasanoja ja ne pitäis muistaa vielä. Lasu on mulle tuttu vaikka kuinka monen vuoden takaa ja en mä sentään niin tyhmä ole että alkaisin kirjoittamaan asioita joita joskus kirjoitan omalla nimellä. Mä kerron sellaisiakin mistä en ole puhunut edes lähimpien kanssa tai niistä on sovittu ettei puhuta. Lapseni saisi mulle ihan hirveät raivarit jos ne tietäisi että mä olen kirjoittanut joskus niidenkin elämästä.

okok
Alkuperäinen kirjoittaja hyvästi av:
Ja taas aaveelta tulleen sydän itkee, kun lukee sinunkin surutonta ilkeilyä maailmanomistajan elkein. Siellä oli sosiaalista pätemistä ja liittolaisuuksien hakua huomattavan vähän, kun keskustelussa ei identifioiduttu. Silloin argumentin voima korostuu. Sinäkin sivuutat ivaten viestin, jossa oli minun mielestäni paljon asiaa sellaisestakin, joka ei ole yhtä varovainen tai sosiaalisesti uhanalaisessa asemassa.

Tänne tuleminen pitkästä aikaa on kuin joutuisi nakkikioskille, mikä on yllättävä tunne. Ilkeimmänkin kommentin loukkausvoima aaveella on paljon pienempi, ja siksi se myös toimii arempia ihmisiä kasvattavana paikkana, jossa ei tarvitse ottaa itseensä niin vahvasti kun kritisoitunakaan ei menetä kasvojaan eikä saa moitetta miltään selkeältä taholta, oli se miten virtuaalinen hyvänsä. Sellainen voi olla todella hyödyllistä.
Argumentin voima? AV:lä?
En ole nähnyt siellä yhtään ainutta keskustelua, jossa tuo olisi pätenyt.
Ilkeilyä, mollaamista, silkkaa pahansuopuutta ja tekoja, joihin pystyviä "vapaan sanan kannattajia" en halua edes ihmisinä kuvitella sen sijaan olen nähnyt enemmän kuin kyllin.

Linkitätkö yhden ketjun, jossa on edetty valehtelemallasi tavalla?

av-karkuri
Mutta olen voinut omien kokemuksieni kautta osallistua keskusteluihin, joissa käsitelllään seksiä, sukupuolitauteja, parisuhdeväkivaltaa. Vaikka seisonkin sanojeni takana niin minulla ei ole tarvetta keskustella noista aiheista jonkun nimimerkin takana.
Rekisteröityminen siis suosii sellaisia, joilla ei ole tarvetta käsitellä isoja, kipeitä asioita ja etsiä vertaistukea netistä.

Ja siis minullakin on ystäviä, jotka tietävät kaikista em. asioista elämässäni. Silti nettikeskustelujen käyminen on myös antoisaa.

Yhteistyössä