ateisti
Nämäkin on valitettavasti ihan harkittuja juttuja, selkeää aivopesua. Laittaisivat nimeksi evankeliumipolku tms, taatusti vähemmän lapsia olisi tilaisuuksissa.joulupolku on seurakunnan järjestämä
Nämäkin on valitettavasti ihan harkittuja juttuja, selkeää aivopesua. Laittaisivat nimeksi evankeliumipolku tms, taatusti vähemmän lapsia olisi tilaisuuksissa.joulupolku on seurakunnan järjestämä
Alkuperäinen kirjoittaja näinhän se menee;25191336:Eli inhimillinen erehdys on käynyt, päiväkoti pahoitellut ja luvannut, ettei tällainen karmea asia koskaan enää toistu. Ja sulla on sen jälkeen kuitenkin herne nenässä vielä niin paljon, että pitää purkaa asiaa kiihkoamalla siitä täällä? Mitä päiväkodin tätien olis pitänyt tehdä, jotta oisit ollut tyytyväinen? Huoh, mitä vanhempia... Onneks en ole töissä päiväkodissa/koulussa. Hattua nostan niille, jotka siellä työskentelevät ja kohtaavat näitä vajukkeja...
Tää on valitettavasti paskapuhetta.Alkuperäinen kirjoittaja näinhän se menee;25191284:Miksi taas monelle ateistille ei mene kaaliin, että missään ei anneta tunnustuksellista uskonnonopetusta, jos vanhemmat ei sitä halua.
Samaa mieltä. Tunnustuksellisuutta harjoitetaan toisen nimen alla, jotta ihmiset saataisiin paikalle.Nämäkin on valitettavasti ihan harkittuja juttuja, selkeää aivopesua. Laittaisivat nimeksi evankeliumipolku tms, taatusti vähemmän lapsia olisi tilaisuuksissa.
seurakunnan päiväkodissa? jos se on seurakunnan oma päiväkoti niin sinne tod. näk. ei hakeudu kukaan ateisti.Uskonnoista kertominen ei ole aivopesua.
Tunnustuksellinen kertominen on.
Sillä, mitä minä uskon tai en usko, ei ole merkitystä. Lapsi saa itse muodostaa käsityksen kerrotun perusteella. Se ei ole mitään petausta mihinkään, vaan faktojen esittämistä.
Kaikki vanhemmat peilaavat omia arvojaan ja maailmankatsomustaan ja moraalikäsityksiään lapsiinsa. Miksi ateistin vastaavat joutuvat kritiikin kohteeksi?
Ja tiedän, miten useassakin päiväkodissa asioita kerrotaan. Moni ei asiaa ajattele, moni toimii oman (kristillisen) vakaumuksensa turvin. Se, että päiväkodissa on uskonnollinen tapahtuma, lienee jo itsessään viittaus siihen, että kyseessä on todella uskonnollinen- tunnustuksellinen- asia, kukaan ei kerro että tää on vain satu. Minusta siis ajatus siitä joulupolusta tunnustuksellisena on vastenmielinen.
Ja oletko nyt ihan tosissasi, että seurakunnan päiväkodissa joku sanoisi, että tää Jeesus on satua, tai vain jotkut uskovat näin?
Kyllähän lapsille kerrotaan kaikista muistakin asioista leikin ja tarinoiden kautta, miksi siis uskonnoista kerrottaessa ei saisi tehdä niin? pitäisikö lapset istuttaa jo 3-vuotiaana pulpettiin ja vakavalla naamalla kertoa eri uskonnoista, tehdä asiasta mahdollisimman vastenmielistä?No ei, se ei ollutkaan se pointti...kommentoin vain itse toisen kommenttiin.
Ja käännytys ja aivopesu tapahtuu hyvin varovasti ja huolellisesti. en kuvittelekaan, että paasattaisi raamatunsäkeitä, vaan nimenomaan "annetaan aikaa avata keskusteluja ja ajatuksia uskonnosta", leikin ja kivojen raamattutarinoiden varjolla. --> aivopesua, sori vaan.
Ja sitäpaitsi itse olen joutunut olemaan seurakunnan päiväkodissa ateistina, koska silloin ei muita Suomessa ollutkaan. nyt onneksi toisin.
Ja ei, en tykännyt lapsenakaan Jeesusjutuista, vaan koin ne typerinä ja ahdistavina. Vaikka vanhempani eivät varsinaisia ateisteja olekaan. Heiltä saamani objektiivinen suhtautuminen uskontoihin on yksi suurimmista kasvatuksellisista asioista joista heitä kiitän ja jota arvostan.
Miten sinusta tuli tuollainen vihainen ateisti jos sun vanhemmat oli ihan täyspäisiä ja avomielisiä? Uskontojen pelkääminen ja vihaaminen on outoa.Ja ei, en tykännyt lapsenakaan Jeesusjutuista, vaan koin ne typerinä ja ahdistavina. Vaikka vanhempani eivät varsinaisia ateisteja olekaan. Heiltä saamani objektiivinen suhtautuminen uskontoihin on yksi suurimmista kasvatuksellisista asioista joista heitä kiitän ja jota arvostan.
No ehkä tän yhden kerran saatAlkuperäinen kirjoittaja näinhän se menee;25191115:No voi hellanlettas, anteeksi teidän ylhäisyytenne...
peesi tälle. en kyllä kiittäis sellaista kasvatusta, joka tekis musta ahdasmielisen uskontoja pelkäävän kansalaisen....Miten sinusta tuli tuollainen vihainen ateisti jos sun vanhemmat oli ihan täyspäisiä ja avomielisiä? Uskontojen pelkääminen ja vihaaminen on outoa.
Loppupäiväni on pelastettu...No ehkä tän yhden kerran saat
En ole vihainen, enkä ahdasmielinen.Miten sinusta tuli tuollainen vihainen ateisti jos sun vanhemmat oli ihan täyspäisiä ja avomielisiä? Uskontojen pelkääminen ja vihaaminen on outoa.
Pakko on sulle vielä sen verran sanoa, että kukakohan täällä kiihkoileeAlkuperäinen kirjoittaja näinhän se menee;25191336:Eli inhimillinen erehdys on käynyt, päiväkoti pahoitellut ja luvannut, ettei tällainen karmea asia koskaan enää toistu. Ja sulla on sen jälkeen kuitenkin herne nenässä vielä niin paljon, että pitää purkaa asiaa kiihkoamalla siitä täällä? Mitä päiväkodin tätien olis pitänyt tehdä, jotta oisit ollut tyytyväinen? Huoh, mitä vanhempia... Onneks en ole töissä päiväkodissa/koulussa. Hattua nostan niille, jotka siellä työskentelevät ja kohtaavat näitä vajukkeja...
Et sä kyllä mikään kristitty ole. Pelastus löytyy Jeeusksen kautta yhdestä ja oikeasta Jumalasta, ei mistään Allahista tai Buddhasta.No otan esimerkkinä itseni. Totta, että olen kristitty, kuulun ev.lut. seurakuntaan ja harjoitan uskontoani sen kirkon puitteissa. En ole kuitenkaan koskaan saanut vanhemmiltani sellaisia raameja, että mun on pakko siihen srk:hon kuulua. Isäni ei usko ollenkaan (tai jos uskoo, niin hyvin hiljaisesti ) ja äitini uskon harjoittaminen jää kirkossa käymiseen häissä ja hautajaisissa... Minun näkemykseni mukaan on olemassa jokin korkeampi voima, joka on yhteinen kaikille uskontokuntiin kuuluville. Sillä on vain eri nimi jokaisessa uskontokunnassa, kuten Jehova, Allah, ..... Syy siihen, miksi kuulun juuri ev.lut. kirkkoon, on varmaan sen helppous täällä Suomessa asuessani. Haluan kasvattaa lapseni uskoon, mutten koskaan ole painottanut juuri omaa uskontoani ainoana totuutena. Tuo sinun kommenttisi kuulostaa joltain lapsen mielipiteeltä, siksi ajattelin, että sen on pakko olla provo... Mutta jos todellakin uskot niin, niin sääliksi kyllä käy...
ei ole, mä en ole eläissäni kuulunut kirkkoon ja koskaan en ole tunnustuksellista uskonnonopetusta saanut.Tää on valitettavasti paskapuhetta.
Eli kyllä sä aika kärkkäästi kerrot lapsellesi että äiti ei usko koska jumalaa ei ole olemassa ja päläpäläpälä. Kyllähän se muksu uskoo just siihen mitä äiti sanoo. Eli ihan samalla tapaa siirrät omaa uskomustasi lapseen kuin siirtää se joka uskoo jumalaan.Meillä ei ole rakennettuna aktiivista uskoa ja palvontamenoja jumalan olemattomuuden ympärille.
No mielestäni kristinusko ei ole niin suppea käsite, kuin ehkä sinun mielestäsi. Uskon, että Jeesus kuoli ristille meidän syntiemme tähden, ehkä siksi miellän itseni kristityksi. En sulje pois muita uskontoja, mutta en noudata heidän oppejaan enkä esimerkiksi usko Koraanin sanaan, kuten Raamattuun. Kyllä minä ihan ehta kristitty olen, mutta ehkä "with a twist". Jos jokainen uskova olis suvaitsevaisempi muita uskontoja ja ihmisiä kohtaan, maailma olis parempi paikka elää.Alkuperäinen kirjoittaja uskossa elävä;25191558:Et sä kyllä mikään kristitty ole. Pelastus löytyy Jeeusksen kautta yhdestä ja oikeasta Jumalasta, ei mistään Allahista tai Buddhasta.
Se on jännä juttu miten te (osa teistä) uskovaiset ette ymmärrä meidän näkökulmaamme yhtään, ette yhtään. Kun taas kaikki me ateistit palstalla puhumme kuin yhdestä suusta.Alkuperäinen kirjoittaja näinhän se menee;25191519:peesi tälle. en kyllä kiittäis sellaista kasvatusta, joka tekis musta ahdasmielisen uskontoja pelkäävän kansalaisen....
No ottakaa sitten selvää, missä lapsenne päivät ovat ja mitä oppeja heille annetaan! Ei se ole tyhmä, joka kysyy, vaan se....Se on jännä juttu miten te (osa teistä) uskovaiset ette ymmärrä meidän näkökulmaamme yhtään, ette yhtään. Kun taas kaikki me ateistit palstalla puhumme kuin yhdestä suusta.
Toistetaan tämä, vaikka ette tietenkään usko ikinä: Me emme pelkää uskontoja, emmekä ole ahdasmielisiä. Me vaan emme halua että lapsiamme aivopestään tietämättämme.
Me kristityt uskomme, että pelastumme Jeesuksen kautta. Ei muslimit ja hindut ja buddhalaiset jne. usko, että Jeesus on Jumalan poika. En ymmärrä miten he mielestäsi pelastuvat.No mielestäni kristinusko ei ole niin suppea käsite, kuin ehkä sinun mielestäsi. Uskon, että Jeesus kuoli ristille meidän syntiemme tähden, ehkä siksi miellän itseni kristityksi. En sulje pois muita uskontoja, mutta en noudata heidän oppejaan enkä esimerkiksi usko Koraanin sanaan, kuten Raamattuun. Kyllä minä ihan ehta kristitty olen, mutta ehkä "with a twist". Jos jokainen uskova olis suvaitsevaisempi muita uskontoja ja ihmisiä kohtaan, maailma olis parempi paikka elää.
No eihän sun tarvitsekaan sitä ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja uskossa elävä;25191654:Me kristityt uskomme, että pelastumme Jeesuksen kautta. Ei muslimit ja hindut ja buddhalaiset jne. usko, että Jeesus on Jumalan poika. En ymmärrä miten he mielestäsi pelastuvat.
Öö, mun mielestä sä ja aloittaja nyt eniten, muut ...teistit sitten hyvänä kolmosena Heippatihei, mussu!Pakko on sulle vielä sen verran sanoa, että kukakohan täällä kiihkoilee
Näkemisiin, mussut!