[QUOTE="vieras";25186471]En nyt ymmärrä mistä saisin sellaista rautalankaa, josta vääntämällä asia tulisi selväksi.
Olen ateisti. En usko jeesushömppään sen enempää kuin jälleensyntymäänkään. En halua, että lapselleni esitetään kristinusko ainoana ja oikeaa totuutena. Hän saa varttuessaan itse valita mihin uskoo jos mihinkään. Voin kertoa lapselleni eri uskonnoista: "osa ihmisista on kristittyjä ja uskoo yhteen jumalaan, ja toiset taas hinduja jotka uskovat moneen jumalaan. äiti ei itse usko mihinkään.". Sen sijaan en halua, että hän osallistuu automaattisesti päiväkotien ja koulujen kristillissävytteisiin pippaloihin joissa kristinusko esitetään täytenä totena ja ainoana tien autuuteen. Tuo Joulupolku ylittäisi ehdottomasti rajan, jonka asetan uskontoon liittyvään kasvatukseen. Voisin harkita sallivani sen jos päiväkoti järjestäisi myös esimerkiksi Pyhiinvaellus Mekkaan-polun ja Lehtimajajuhlapolun, ja kaikki esiteltäisiin täsmälleen samanarvoisina juhlina.
Tipujen askartelu ei ole sama asia kuin joku Joulupolku, jossa käydään läpi Jeesuksen syntymä. Tipujen askartelua voisi sen sijaan verrata tonttujen väkertämiseen ja molemmat olisivat ok minulle. Ja välikysymys, monessako päiväkodissa tai koulussa lapset viedään kirkkoon, jossa seinän koristeeksi on ripustettu joku ristillä roikkuva tyyppi? Ja kun lapset kysyy kuka tuo on, mitä siihen vastataan?[/QUOTE]
Sanotaanko siellä päiväkodissa että kristinusko on ainoa oikea totuus ja muut uskonnot ovat satua? Missä ihmeen päiväkodissa sun lapset oikein on? Mun pojan ryhmässä on pari muslimia,kolme ortodoksia,en tiedä onko vielä joidenkin muiden uskontojen edustajia. Ikinä ei oo poika tullut kotiin kysellen mitään jeesuksesta tai jumalasta,saati että eläisi siinä uskossa että kristinusko on totta. Varmaan tuohon kysymykseen vastataan realistisesti,ihan kuten kysymyksiin murhista ja sodistakin,vai miten se meni. Luulen että jokainen järkevä aikuinen osaa sanoa että siinä on kuva jeesuksesta ja piste. Sehän se on,vaikka ei uskoiskaan. Ei se sateenkaartakaan esitä.