Mikä siellä Helsingissä on niin ihmeellistä, että kannattaa maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ihme jankutus tuosta luonto-asiasta.
Luontoa on erilaista, eli luontoa ei ole pelkkä kuolemanhiljainen korpijänkhä ja makuja on monia, that's it.

Mä kyllä tykkään jänkhälläkin olla ja talvella tunturissa on äärimmäisen kaunista, mutta en missään nimessä haluaisi asua.
Kesällä taas keski-Suomi järvineen ja koivuineen on oikein kaunis ja kansallisromanttinen idylli, mutta en sielläkään missään nimessä asuisi.
Mieluummin asuisin landella tropiikissa, ja siellä taas ei ole koskaan hiljaista, vaan ihana siritys ja aaltojen kohina jne.
Mulle on tärkeää rakennusten arkkitehtuuri, eikä Suomesta löydy vastaavaa kuin Helsingistä.
Tarkoitan siis jugend-kerrostaloja ja vanhoja huviloita, puutaloja ym.

Ihmiset täällä on kokemukseni mukaan ystävällisempiä, kuin muualla Suomessa.
Small talk lentää huomattavasti useammin, lasta huomioidaan ja hänelle jutellaan paljon, autetaan jne.
Helsinki on ainoa paikka Suomessa, missä olen tutustunut kadulla ihmisiin.
Ainoa paikka, missä tuntematon on tullut minun ostoskeskuksessa itkiessä tarjoamaan teen ja olkapään.
Ainoa paikka, missä lapselle jutellaan niin paljon ja avoimesti, ihastellaan meitä, kehutaan randomilla tyyliä jne.
 
  • Tykkää
Reactions: papumössö
vierailija
Ihme jankutus tuosta luonto-asiasta.
Luontoa on erilaista, eli luontoa ei ole pelkkä kuolemanhiljainen korpijänkhä ja makuja on monia, that's it.

Mä kyllä tykkään jänkhälläkin olla ja talvella tunturissa on äärimmäisen kaunista, mutta en missään nimessä haluaisi asua.
Kesällä taas keski-Suomi järvineen ja koivuineen on oikein kaunis ja kansallisromanttinen idylli, mutta en sielläkään missään nimessä asuisi.
Mieluummin asuisin landella tropiikissa, ja siellä taas ei ole koskaan hiljaista, vaan ihana siritys ja aaltojen kohina jne.
Mulle on tärkeää rakennusten arkkitehtuuri, eikä Suomesta löydy vastaavaa kuin Helsingistä.
Tarkoitan siis jugend-kerrostaloja ja vanhoja huviloita, puutaloja ym.

Ihmiset täällä on kokemukseni mukaan ystävällisempiä, kuin muualla Suomessa.
Small talk lentää huomattavasti useammin, lasta huomioidaan ja hänelle jutellaan paljon, autetaan jne.
Helsinki on ainoa paikka Suomessa, missä olen tutustunut kadulla ihmisiin.
Ainoa paikka, missä tuntematon on tullut minun ostoskeskuksessa itkiessä tarjoamaan teen ja olkapään.
Ainoa paikka, missä lapselle jutellaan niin paljon ja avoimesti, ihastellaan meitä, kehutaan randomilla tyyliä jne.
Totta, Helsinki on ehdottomasti ainoa paikka Suomessa mistä löytyy vanhoja huviloita ja puutaloja. (y)
 
Totta, Helsinki on ehdottomasti ainoa paikka Suomessa mistä löytyy vanhoja huviloita ja puutaloja. (y)
Huomasitko kohdan: "ei löydy VASTAAVAA muualta" ja myös kohdan "jugend-kerrostaloja JA puuhuviloita..."?

Kai nyt lähes jokaisessa räkärumassa 60-luvun tasakattokaupungissakin on betonin keskellä pläntti kauniita puutaloja, "vanha kaupunki" se pieni sodasta selvinnyt saareke, mutta kuten kirjoitin: se ei riitä minulle eikä vastaa tätä, mitä Helsingissä saan.
 
vierailija
Huomasitko kohdan: "ei löydy VASTAAVAA muualta" ja myös kohdan "jugend-kerrostaloja JA puuhuviloita..."?

Kai nyt lähes jokaisessa räkärumassa 60-luvun tasakattokaupungissakin on betonin keskellä pläntti kauniita puutaloja, "vanha kaupunki" se pieni sodasta selvinnyt saareke, mutta kuten kirjoitin: se ei riitä minulle eikä vastaa tätä, mitä Helsingissä saan.
Huomasitko kohdan: "TOTTA"?
 
vierailija
Rannikon vanhat kaupungithan ovat täynnä vanhoja puutaloalueita, huviloita, toreja ja aukioita. Oma suosikkini on Raahe.

Sinne haluaisin joskus muuttaa. Mahtava vanha merellinen pikkukaupunki.
 
vierailija
Ihmiset täällä on kokemukseni mukaan ystävällisempiä, kuin muualla Suomessa.
Small talk lentää huomattavasti useammin, lasta huomioidaan ja hänelle jutellaan paljon, autetaan jne.
Helsinki on ainoa paikka Suomessa, missä olen tutustunut kadulla ihmisiin.
Ainoa paikka, missä tuntematon on tullut minun ostoskeskuksessa itkiessä tarjoamaan teen ja olkapään.
Ainoa paikka, missä lapselle jutellaan niin paljon ja avoimesti, ihastellaan meitä, kehutaan randomilla tyyliä jne.
Oletki viettänyt aikaa esim. Tampereella tai Kuopiossa? Mä olen kokenut että niissä on paljon kiireettömämpi tuntu. Ihmisten ystävällisyyteen en ota kantaa, aika moni ystäväni on muuttanut Helsinkiin ja tuskin ovat hirveästi muuttuneet.
 
vierailija
Kuinkas usein te maalaiset käytte niissä metsissä? Varmaan yhtä usein kuin me kesämökeillä. Telkkarin ja facebookin ääressähän kaikki tutkimusten mukaan istuu. Sitten 30 minuutin automatka helvetin isoon prismaan, ah mitä luomueloa.
 
vierailija
Kuinkas usein te maalaiset käytte niissä metsissä? Varmaan yhtä usein kuin me kesämökeillä. Telkkarin ja facebookin ääressähän kaikki tutkimusten mukaan istuu. Sitten 30 minuutin automatka helvetin isoon prismaan, ah mitä luomueloa.
Joka päivä. myös talvisin. Prismaan on matkaa aikalailla kilometri, citymarket hieman lähempänä. Lähisiwa 200m.
 
vierailija
Rannikon vanhat kaupungithan ovat täynnä vanhoja puutaloalueita, huviloita, toreja ja aukioita. Oma suosikkini on Raahe.

Sinne haluaisin joskus muuttaa. Mahtava vanha merellinen pikkukaupunki.
Katoin kartasta ja ihan liian kylmä paikka. Voin mä ymmärtää hangon ja inkoon ja sellaset mutta tiedän että niissäkin talvi on tosi ankeeta muttei sentään sama mitä jossain raahessa.
 
vierailija
Perhe, ystävät, työ, meriluonto, kansainvälinen lentokenttä, palvelut, sivistys, kulttuuri, koulut. Siinä joitakin syitä. Työhän tänne monen vetää, mutta sitten sitä rakentaa tänne kodin. On paljon töitä, joita ei muualla voi tehdä ja varsinkin on vaikeaa löytää muualta kahden puolison työt, jos alat ovat jotain muuta kuin perusduunita.

Suurta, hiljaista, valotonta ja rajatonta luontoa kyllä kaipaan, mutta siellä, missä sellaista on, ei ole sitten mitään muuta. Tuon vuoksi matkustan Lappiin tai Kainuuseen säännöllisesti. Jossain Tampereella ei ole sen kummempaa luontoa kuin pääkaupunkiseudullakaan.
 

Yhteistyössä