Mikä se kummietiketti nykyään on?

• Viestiketjun aloittaja "unohdettu"
  • Ensimmäinen viesti
"unohdettu"
Kutsutteko yleensä kummit lastenne syntymäpäiville? Taisi kummilapseni äiti vetää herneet nenään, kun en lähettänyt lahjaa tai onnitteluja... syystä että odotin kutsua synttäreille! Meilläkin on lapsi ja lapsi olisi aivan innoissaan ollut kun olisi saanut leikkiä muiden lasten kanssa. Onhan tuo vielä pieni, mutta sitäkin innokkaampi juoksemaan isompien perässä. Muutenkin tunnetaan niin harvoja lapsiperheitä :(

Taidanpa pakata ostetun synttärilahjan sitten joulupakettiin...

"jep"
Kutsutaan kyllä, mutta jos sattuis jotain tapahtumaan, eikä tekstiviestiä muistais/ehtis laittaa - olettaisin kyllä tulevan silti. Itseasiassa saattaisin loukkaantua aikalailla tulematta jättämisestä, kyllähän se kummin vastuu on huolehtia "lapsesta" eikä toisinpäin...

"Jepulis"
Olen kutsunut lasten kummit synttäreille, sillä synttäreitä ei välttämättä vietetä juuri oikeana synttäripäivänä vaan vaikka siirrettynä viikonloppuun. Samoin olen saanut itse kutsun (puhelun, tekstiviestin tai joskus kortinkin) kummilasteni synttäreille. Synttärikortin olen usein lähettänyt kummilapselleni siten, että se olisi synttäripäivänä perillä, vaikka muuten tulisinkin juhliin. Lapsista on kiva saada oikeaa postia postilaatikosta :D

"unohdettu"
Minulla oli sen verran tietoa, että synttäreitä vietetään lomien ja muiden asioiden vuoksi vasta myöhemmin kuin oikeana päivänä. En siis olisi voinut tehdä yllätyshyökkäystä ja muutenkin olisi ollut tunkeilevaa kysellä. Jos olisivat meidät halunneet synttäreille, olisivat varmasti kutsuneet kuten muutkin ovat kutsuneet :(

Kutsun kummit aina synttäreille mutta en vedä herneitä nenään jos ei tule paikalle. Itsekin olen kerran jättänyt menemättä kummipojan synttäreille, niihin tosin tuli kutsu päivää ennen juhlia ja seuraavana päivänä oli oman lapseni ristiäiset joten en mitenkään ehtinyt.

Lahjoja ei tarvitse tuoda vaikka tulisi synttäreillekin eikä varsinkaan erikseen toimitella jos ei välttämättä itse halua.

"jep"
En tiedä ollaanko me sitten jotenkin sosiaalisempaa sakkia, mutta jos kutsua ei kolahda säälliseen aikaan mennessä, otetaan puhelin kouraan ja kysytään että milloinkas ne pikkuveikan juhlat ovat?

Kummipojan synttäreille ei ole kutsuttu kertaakaan, ja joka vuosi ainakin synttäreinä ja joulun alla ollaan paikalle menty. Tottakai ollaan soitettu ja kysytty milloin heille sopii. Eli ilman omaa aktiivisuutta ei oltais poikaa nähty kuin isänsä hautajaisissa, jonne kutsu kyllä tuli. Mun mielestä tuo on ihan normaalia kanssakäymistä ja itseasiassa enemmänkin kummipojan kanssa voisi harrastaa...

Meidät kyllä on kutsuttu noiden kumilasten synttäreille, mutta luulisin että muutenkin oltaisi joku lahja ostettu ja laitettu vähintään postin välityksellä menemään.
ei se sen lapsen vika olis jos vanhemmat on niin mänttejä ettei kutsua tulisi.

"miä"
ei meillä omienkaan kemuja pidetä välttämättä oikeana päivänä, joten ilmoitan itsekin kaikille paikalle haluttaville n kk ennen kemuja päivän ja n klo:n ajan. Enkä todella hönkää omien kummilasten luo jos ei mitään ilmoitettu, lahjan laitan postissa jos kutsua ei ole kuulunut.

Yhteistyössä