Mikä on pahinta mitä sinulle on sanottu koskaan?

• Viestiketjun aloittaja kerro
  • Ensimmäinen viesti
viera
Alkuperäinen kirjoittaja Yritin ymmärtää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yritin ymmärtää:
Minulle sanotiin myös lapseni kuoltua paljonkin loukkaavia asioita. Yritin ajatella että he eivät tiedä mitä sanoa joten siksi sanoivat noin.

"No että olleet kuitenkaan ehtineet kiintyä lapseenne kunnolla kun ei ollut kotona ollenkaan!" (lapsi kuoli 6kk iässä)
"Olette vielä nuoria ja saatta uusia lapsia"
Teki mieli kysyä että onko joku näistä lapsista tämä samainen menetetty.
Mitä sinulle olisi pitänyt sanoa?
Ei mitään. Sekin lohdutti enemmän kun ihmiset sanoivat suoraan etteivät osaa sanoa mitään. Nuo tuntuivat sillä hetkellä tosi pahalta kun olin saanut esikoisen ja uskonut että saat hänet kotiinkin. Toisin kävi.
No olisit sit sanonut et sulle ei saa sanoa mitään.
Onko sinulla koskaan kuollut lasta?
Ei siinä paljoa jaksa miettiä omia sanomisiaan ja sitä mikä tuntuis hyvältä ja oikealta ko mikään ei tunnu siltään. Vieläkään. Ei sitä lasta saa koskaan takaisin. Eikä ole mitään maailman helpointa elämää tuo sairaalaelämä. Anteeksi että vastasin kysymykseen.
Ei ole minulta kuollut lasta, mutta veli ja sisko on, mut sehän ei riitä lähellekään sitä mitä sinä olet kokenut.

onnellinen tyttärestäni
Minulle sanotiin myös lapseni kuoltua paljonkin loukkaavia asioita. Yritin ajatella että he eivät tiedä mitä sanoa joten siksi sanoivat noin.

"No että olleet kuitenkaan ehtineet kiintyä lapseenne kunnolla kun ei ollut kotona ollenkaan!" (lapsi kuoli 6kk iässä)
Ei mitään. Sekin lohdutti enemmän kun ihmiset sanoivat suoraan etteivät osaa sanoa mitään. Nuo tuntuivat sillä hetkellä tosi pahalta kun olin saanut esikoisen ja uskonut että saat hänet kotiinkin. Toisin kävi.
Ei siinä paljoa jaksa miettiä omia sanomisiaan ja sitä mikä tuntuis hyvältä ja oikealta ko mikään ei tunnu siltään. Vieläkään. Ei sitä lasta saa koskaan takaisin. Eikä ole mitään maailman helpointa elämää tuo sairaalaelämä. Anteeksi että vastasin kysymykseen.

Pakko sekaantua tähän keskusteluun..
JONKUN MIELESTÄKÖ EI OLE LOUKKAAVAA SANOA TUOLLAISIA kuolleen lapsen ÄIDILLE??? Jessus..
"Yritin ymmärtää": pitäisihän/olisi pitänyt ulkopuolisten ymmärtää jättää joitain asioita sanomatta.. :(
:hug:
itse en ole kokenut syntyneen lapsen kuolemaa, vain keskenmenon..
mutta ei se edes silloin auttanut kuulla kuinka "saadaan vielä uusia lapsia".

noh
"Pitäisikö onnitella".
Äitini, kun kuuli että olen raskaana ja kolmas lapsi tulossa.
Kaikki muksut ihan itse hoidettuja, ei sossun asiakkaina, eikä tolta ihmiseltä vinguttu sen kummemmin hoito- kuin rahallistakaan apua.

yritin ymmärtää
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen tyttärestäni:

Pakko sekaantua tähän keskusteluun..
JONKUN MIELESTÄKÖ EI OLE LOUKKAAVAA SANOA TUOLLAISIA kuolleen lapsen ÄIDILLE??? Jessus..
"Yritin ymmärtää": pitäisihän/olisi pitänyt ulkopuolisten ymmärtää jättää joitain asioita sanomatta.. :(
itse en ole kokenut syntyneen lapsen kuolemaa, vain keskenmenon..
mutta ei se edes silloin auttanut kuulla kuinka "saadaan vielä uusia lapsia".
Kiitos.

Ja sinä vieras jolta on veli ja sisko kuollu, voin todellakin kokea tuskasi. On aivan varmasti verrattavissa oleva kokemus. Mutta ilmeisesti meillä on eri tapa reagoida. Minua nuo sanat loukkasi. Mutta elämän on jatkuttava ja jokainen meistä jatkaa sitä tavallaan.

"kun lähdet tuosta ovesta ulos, sut ja sun pentus tapetaan, olen maksanut siitä" olin siis raskaana, onnellinen tuleva isi ei halunnutkaan lasta
"eikö sitä voi ottaa pois" ex-anoppi kun sai kuulla raskaudesta
"sä oletkin päässyt aina niin helpolla, ihan oikein että sait tollasen lapsen" eräs tuttu nuorimmaisen kehitysvammaisuudesta kuullessaan

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
"kun lähdet tuosta ovesta ulos, sut ja sun pentus tapetaan, olen maksanut siitä" olin siis raskaana, onnellinen tuleva isi ei halunnutkaan lasta
"sä oletkin päässyt aina niin helpolla, ihan oikein että sait tollasen lapsen" eräs tuttu nuorimmaisen kehitysvammaisuudesta kuullessaan
no huh mitä porukkaa.

sipsi
Voi kamalaa :(

siis MILLASIA SEKOPÄITÄ tää maailma oikeen päällään kantaa? Voi luoja?!?! Persoonallisuushäiriöisiä? Huhhuh... :eek: :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja ouel:
siis MILLASIA SEKOPÄITÄ tää maailma oikeen päällään kantaa? Voi luoja?!?! Persoonallisuushäiriöisiä? Huhhuh... :eek: :eek:
no ensiksi mainittu "onnellinen" isukki oli enemmän ja vähemmän sekaisin tuolla hetkellä...
tuosta on siis tosi kauan aikaa... muita lapsia hänellä ei ole, ja on viime vuodet ollut kovastikin ylpeä tyttärestään, ollut kuivilla useamman vuoden ja tapaa tyttöä pari kertaa kuussa, ja ilmeisesti huonosta omasta tunnosta johtuen hänen on todella vaikea sanoa ei, mitä ikinä tyttö pyytääkin, tyttö on siis mun isompi neiti :)

huutonauru
Ihania miehiä ja vanhempia tuntuu olevan palstalaisilla. En yhtään ihmettele enää tätä porukan sielun maisemaa ja mielen laatua, sekä maailman katsomusta täällä:D Sori vaan, mutta mistä helvetistä te kaivatte noita sekopäitä luusereita? Ei normaali, fiksu nainen ajaudu ihan noin vaan tuollaisiin tilanteisiin. Kyllä te taidatte itsekin olla vähän onnettomia tapauksia...

ihna
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Että todennäköisesti en voi saada lapsia.

Tämän sanoi lääkäri ja näyttäisi olleen oikeassa.

Mulle sanottiin ihan sama. 15-kesäisenä, siihen kaatui mun maailma..

Mutta lääketiede onneksi kehittyy, sillä nyt, toistakymmentä vuotta myöhemmin mä olen kolmen pienen ihanan äiti. Älä menetä toivoasi!! <3

Alkuperäinen kirjoittaja margelle kys:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
"Anna niiden ottaa se pois sieltä" (vakavasti sairas vauva masussa)
"Sä sinne mullan alle kuuluisit!" (saman vauvan hautajaispäivänä )
tuli mieleen ettei toi jälkimmäinen vaan ollu niitä ihanaisen Emilynin sulle laukomia? :eek:
Ei ollut. Itseasiassa en eilen näitä kirjoittaessa muistanut koko tyyppiä :whistle:

sanottiin
että olen huora, saastaa, isäskin on sut kieltänyt, lapseskin tulee sua vihaamaan ja eivät halua äitiänsä enää nähdä jne. Ja useamman kerran keskellä katua, rappukäytävissä jne.

sama margelle
Alkuperäinen kirjoittaja margelle kys:
"Anna niiden ottaa se pois sieltä" (vakavasti sairas vauva masussa)
"Sä sinne mullan alle kuuluisit!" (saman vauvan hautajaispäivänä )
tuli mieleen ettei toi jälkimmäinen vaan ollu niitä ihanaisen Emilynin sulle laukomia? :eek:
Ei ollut. Itseasiassa en eilen näitä kirjoittaessa muistanut koko tyyppiä :whistle:
ok, tuli vaan mieleen :) Ois hyvin voinu ollakin just sen suusta ;)

Yhteistyössä