Mikä on oudoin häälahja mitä olette saaneet? Tai pienin summa jos esim rahalahjoja?

  • Viestiketjun aloittaja "nekku"
  • Ensimmäinen viesti
"zenn"
Jos järjestää juhlat, niin idea on siinä, että haluaa läheiset juhlistamaan jotain tilaisuutta, eikä siinä pitäisi olla mitään syytä edes odottaa, että vieraat jotain antavat. Vieraat vaan voivat halutessaan antaa jotain "ihan mitä haluavat", jos haluavat muistaa isäntäväkeä jollain. Ei pidä odottaa mitään, mutta jos jotain saa, niin siitä pitäisi olla kiitollinen. Vieraita ei todellakaan saa pistää kustantamaan kestittelyjä.
Maailma on muuttunut veikkoseni. Kaikilla on nykyään kaikkea ja tavaroita, joita heillä ei ole, kohtaan on todennäköisesti kovin suuret odotukset, koska eivät ole sellaisia vielä ostaneet.

Mä en halua antaa kenellekään lahjaksi turhaa materiaa/krääsää/kaapin täytettä. Mä haluan, että antamani lahja olisi toivottu ja tulee käyttöön. Eli mieluiten lukaisen lahjalistaa tai laitan rahaa tilille. Ellei sellaista ole annettu, voin vaikka antaa pari lasia, jotka eivät sovi muihin heidän laseihinsa tai vedenkeittimen, joka on 3 kertaa huonompi kuin heillä jo oleva. Tai hankin päiväpeiton, joka ei ole tyyliltään sopiva heidän kotiin ja joka täyttää aivan liian suuren osan heidän vaatekaapistaan.
 
"zenn"
[QUOTE="zenn";23802738]Maailma on muuttunut veikkoseni. Kaikilla on nykyään kaikkea ja tavaroita, joita heillä ei ole, kohtaan on todennäköisesti kovin suuret odotukset, koska eivät ole sellaisia vielä ostaneet.
[/QUOTE]

Lisään vielä, että kukaan tuskin kehtaa tulla häihin ns. tyhjin käsin.

En usko, että kukaan verisesti loukkaantuu jos saakin vaikka itse tehdyn kortin, se voi olla paras lahja mitä kukaan on antanut, mutta AINA siihen laitetaan lisäksi jotain muuta ja turhan usein se muu on turhanpäiväistä krääsää.
 
"vieras"
Oudoin oli minun mummon antama iso kehystetty valokuva hänen syntymäpaikkakuntansa kirkosta. Ei ole asunut siellä vuosikymmeniin eikä mummulla tai minullakaan mitään siteitä kyseiseen paikkakuntaan.
Tein sitten niin että irrotin kuvan kehyksistä ja lahjoitin kaverille joka oli (sattumalta) kyseiseltä paikkakunnalta kotoisin. Kehyksiin laitoin meidän oman hääkuvan.
 
"..."
Saatiin muovinen pitsalautanen+halpisveitset. Ihan kamala,näyttää ihan siltä että on jostain halpakaupuan alekorista vitosella ostettu..
Ja kyseltiin yhdeltä kaverilta että mitä toivat lahjaksi kun osasta oli kortit lähteneet irti, sanoivat etteivät tuoneet MITÄÄN. Ja rahasta ei heillä ole kiinni,en tiedä miksi tulivat vaan syömään ja juomaan ilman lahjaa! Meillä ei ollut mitään lahjatoiveita.
 
"zenn"
[QUOTE="...";23802809]Saatiin muovinen pitsalautanen+halpisveitset. Ihan kamala,näyttää ihan siltä että on jostain halpakaupuan alekorista vitosella ostettu..
Ja kyseltiin yhdeltä kaverilta että mitä toivat lahjaksi kun osasta oli kortit lähteneet irti, sanoivat etteivät tuoneet MITÄÄN. Ja rahasta ei heillä ole kiinni,en tiedä miksi tulivat vaan syömään ja juomaan ilman lahjaa! Meillä ei ollut mitään lahjatoiveita.[/QUOTE]

He eivät varmaankaan keksineet mitään järkevää, joten päättivät olla rasittamatta teitä millään turhalla. Mä tykkään siitä ideologiasta, turhan harva vaan sitä toteuttaa.

Meillä appi ja anoppi käy jossain halpakaupassa etsimässä jotain krääsää tuotavaksi joka ikiseksi kerraksi kun nähdään. Eli periaate on kunhan jotain tuodaan, sillä mitä se on niin ei ole niin väliä. Menee hermot.
 
"vieras"
Miehen työnantajalta saatiin 500e shekki ja iso aaltomaljakko. Mikä oli kyllä liikaa, kun ei kutsuttu edes häihin :D (pieni tilaisuus maistraatissa ja seuraavana päivänä kavereille kemut).
 
"vieras"
[QUOTE="www";23691236]Me saatiin häälahjaksi sellainen Hobby Hallin pussilakanasetti (josta kankaastakin kuulsi läpi kun oli varmasti halvinta laatua). Meillä on tuplapeite ja tää setti sisälsi yhden pussilakanan normipeitteelle + tyynyliinan. Kiva lahja parille ;) Käyttöä ei siis pahemmin ole ollut. Niin ja tän pussilakanan saimme yhteislahjana yhdeltä sukuhaaralta: isovanhemmat, heidän 4 aikuista lastaan puolisoineen ja 16 lastenlastaan. Ja kaikki nämä olivat häissä paikalla :D Mut kaikki taaplaa tyylillään ja nää on oikein tunnettuja pihiydestään (eivät ole varattomia ihmisiä todellakaan). Samaiselta perheeltä sain mm YO-lahjaksi paketin kruunukynttilöitä ;)[/QUOTE]

:LOL: pihein perhe löytyny :) tää oli hyvä
 
"vieras"
No me ollaan miehen kanssa menossa naimisiin. Eikä todellakaan tarvita mitään roinaa enään. Ollaan asuttu yhdessä 7 vuotta, ja kaikkea löytyy. Häämatkaa varten keräämme rahaa.
Mulle on ihan sama vaikka saisin 5 euroa, mutta en mä mitään tilkkutäkkejä halua.
Ja siis, eiköhän toi päiväpeitto olis maksanu hieman enemmän kun 10 euroa?
ellet sitten jostain jämistä sitä tekis?
sama täälä. meilläkin 7vuotta takana ja häät tulossa. mitään tavaraa ei tarvita. helpompi toivoa rahaa kun että sittne saa 3 kakkulapioo ja monet pyyhkeet
 
"sambalele"
[QUOTE="vieras";23691229]Pienin rahasumma oli muistaakseni 1500€. Huonoja lahjoja ei saatu. Miehen sukulaisilta saatiin rahaa, mun sukulaisilta huonekaluja ja sisustustavaraa (periaatteesta eivät koskaan anna rahaa).[/QUOTE]

Tää on hauska juttu Porvoosta!! Varmaan kaikki vieraat jotka antaa rahaa, antaa vähintäänkin 1500 euroa, kun on niin ihqu pari ja ihanat bileet..Illan naurut, kiitos!!!
 
"vieras"
Ei häälahja mutta lapsen synttärilahja...

anoppi pyysi kenkäostoksille kanssaan. Hän lupasi maksaa 1v:lle synttärilahjaksi talvikengät kun lapsi oli juuri oppinut kävelemään eikä vielä ollut yhtään kenkiä. Ok, kengät ostettiin (oli alennusmyynnit eli kengät oli puoleen hintaan, maksettavaa jäi 29€) ja lahjasta kiitettiin. kahden viikon päästä tuli viesti tilinumeron kera että kenkärahat voi maksaa kyseiselle tilille!? =O Hän oli kuulemma lainannut rahat. Hassua kun emme kenkiä pyytäneet vaan hän itse ehdotti että ostaisi kengät lahjaksi kun lapsi niin hienosti jo kävelee.
törkee anoppi :O mitä sun mies sano tohon
 
[QUOTE="www";23691236]Me saatiin häälahjaksi sellainen Hobby Hallin pussilakanasetti (josta kankaastakin kuulsi läpi kun oli varmasti halvinta laatua). Meillä on tuplapeite ja tää setti sisälsi yhden pussilakanan normipeitteelle + tyynyliinan. Kiva lahja parille ;) Käyttöä ei siis pahemmin ole ollut. Niin ja tän pussilakanan saimme yhteislahjana yhdeltä sukuhaaralta: isovanhemmat, heidän 4 aikuista lastaan puolisoineen ja 16 lastenlastaan. Ja kaikki nämä olivat häissä paikalla :D Mut kaikki taaplaa tyylillään ja nää on oikein tunnettuja pihiydestään (eivät ole varattomia ihmisiä todellakaan). Samaiselta perheeltä sain mm YO-lahjaksi paketin kruunukynttilöitä ;)[/QUOTE]

:LOL::LOL::LOL:
 
........
Mun mielestä on ihan fiksua toivoa rahaa, jos ei ole mitään tiettyjä tavaralahjatoiveita. Ei ole kiva hääparillekaan saada kolmea vedenkeitintä, kuutta aaltomaljakkoa ja eriparisia astioita. Siis aivan turhaa krääsää.
Rahan toivomisenkin voi laittaa nätisti, ettei se kuulosta kerjäämiseltä, kuten eräät tutut olivat tehneet. Heidän kutsussan luki näin: "Lahja ei ole meille tärkeä, kunhan saavut itse paikalle juhlistamaan päiväämme. Jos kuitenkin haluat meitä jotenkin muistaa, toivoisin sinun osallistuvan aviovuoteen hankintaan lahjoittamalla rahaa tilille."

Harva tietenkään kehtaa olla muistamatta mitenkään, mutta noiden toive ei kuulostanut kerjäämiseltä. Se kuulosti siltä kuin pitääkin: toiveelta. Mitäpä sitä tekee kuudella maljakolla, jos nuoripari tarvitsee uuden sängyn yhteiseen kotiinsa? :)
 
"vieras"
[QUOTE="zenn";23802829]Meillä appi ja anoppi käy jossain halpakaupassa etsimässä jotain krääsää tuotavaksi joka ikiseksi kerraksi kun nähdään. Eli periaate on kunhan jotain tuodaan, sillä mitä se on niin ei ole niin väliä. Menee hermot.[/QUOTE]

Täällä samanlaiset appivanhemmat! Paitsi että ei aina välttämättä ole edes halpahallista, voi olla kallista merkkiäkin, mutta kun... me emme halua, että kotimme on yhtä täynnä tavaraa kuin omilla vanhemmillamme (sekä miehen että minun vanhemmat tuntuvat kuuluvan siihen sukupolveen, joka kerää kaikkea mahdollista ympärilleen ja mistään ei voi ikinä luopua, koska sitä voi vielä joskus tarvita tai koska lahjaa ei voi antaa pois, vaikka siitä ei itse oikeasti pitäisikään / sille ei olisi mitään käyttöä). Hermot menee myöskin.

Kertaalleen koetettiin appivanhemmille (mielestämme kohteliaasti) sanoa, että eivät ihan niin mahdottomasti toisi meille aina kaikkea, emme tosiaan tarvitse ko. tavaroita. Mutta sitten leimattiin kiittämättömiksi, joille ei mikään kelpaa. Ja kun kyse ei ole kelpaamisesta, vaan yksinkertaisesti siitä, että emme halua elää kotonamme keskellä valtaisia tavararöykkiöitä. No, nyt sitten vähin äänin kannellaan kirpparille näitä tuomisia, joku saa hyviä käyttämättömiä tavaroita erittäinkin edullisesti... Harmi vain, että välit eivät enää ole palanneet kovin lämpimiksi, eli jälkiviisaana olisi vain pitänyt hissukseen hankkiutua tavaroista eroon ilman, että edes yrittää pyytää tuomisten vähentämistä. Vaan sitä kun ajatteli, etteivät toiset suotta tuhlaisi rahojansa meihin, kun ei tarvetta ole.
 

Yhteistyössä