Mikä on ollut ällöttävin, hirvein, oksettavin paikkakunta, jolla olet asunut?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ex lahtelainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tällaista:
LAHTI!

En ole eläissäni törmännyt niin sisäänpäin kääntyviin ihmisiin kuin Lahdessa,
vanhukset etuilee jopa kaupan jonoissa vedoten vanhuuteensa ja auta armias jos asiasta sanot,
paikallisliikenteen bussit ottavat kyytiin jos pysäkillä enemmän kuin yksi asiakas,
ja palveluita et saa jos puhut eri murteella vaikka asut Lahdessa niin komennetaan omalle paikkakunnalle ja ei uskota että voi asua täällä jos et mäsätä.
Ihmiset menee jotenkin shokkiin jos erehdyt heille iloisesti puhumaan,
epäkohteliasuus on tämän kaupungin tabu,
kiitosta et saa :(
jos joku kysyy vaikkapa 'paljonko kello on' mutta
et vastaa niin kyllää sinut haukutaan,
ja taas jos vastaat sanotaan vaan aha tai jotakin siihen tyyliin,ei vahingossakaan KIITOS.
En ole tottunut moiseen töksäyttelyyn :(
vao opetetaanko se heille jo äidinmaidossa kuinka Lahtelaisen täytyy käyttäytyä,
mitä epäkohteliaampi olet sen varmemmin tietää kuka on syntyperäinen ja kuka ei.
Autoilla törppöillään jatkuvasti,
jos parkkiruudusta koitat peruuttaa pois lähteäksesi niin pidä tarkasti silmät peilissä jotta näet joko joku on taakse autollaan 'hiipinyt'
peruuttajahan on aina syyssä vaikka toinen valuttasi autonsa tahallaan eteen.
Ja jos nyt käy niin että vahingossa kolhit toisen autoa niin et ainakaan jää paikalle selvittämään asiaa,katoa nopeasti ja ole hiljaa on näiden mottona.
Listaa voisin jatkaa.
En tunnistanut itseäni tuosta ja olen paljasjalkainen lahtelainen, mutta poikkeuksihan löytyy joka paikasta.
Itse heittäydyn juttusille ventovieraidenkin kanssa ja sitä harvoin kyllä tapaa täällä.
Itse myös paljasjalkainen lahtelainen ja tunnistin lahtelaiset tosta kuvaksesta.Juuri tuolaisia ovat suurin osa lahtelaisista.. Siksipä en sielä enää asukaan..
 
m
Mikkeli! Niin junttia, sisäsiittosta ja sisäänpäinkääntynyttä porukkaa ettei oo tosikaan.:( Monet siellä vielä kuvittelevat asuvansa isossakin kaupungissa.. Kun puhutaan kaupungin koosta, aina muistavat mainita sen asukasluvun, johon on laskettu kaikki liitoskunnatkin.. "Joo,onhan tää aika iso kaupunki" Totuus on kuitenkin, että itse "kaupungin" keskusta on yhtä rupinen kuin on aina ollut..

Lahti on muuten kiva, mutta liikennekulttuuri tökkii ja pahasti.
 
Kälviä

Pieni kylän ruippana keskellä ei mitään ja tiukkapipoisia huumorintajuttomia yltiö-uskovaisia riittää. (Ei siinä mitään pahaa ole että uskoo muttei tarvitsisi niin kärkkäästi tuomita helvettiin kaikkia muita. )
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
Rauma. Hirveen syrjässä. Juna ei kulje. Ei oo mitään selkeää keskustaa, missä shoppailla, ei kauppakeskusta. Sittari ja Prisma ainoot kauppakeskukset, niijoo no onha siel keskustas kaks kauppakeskusta, joissa molemmissa tyyliin neljä kauppaa.. Lastenvaatevalikoima suomen huonoin. Joka hel*etin nurkassa ajohidasteita, että auto varmasti paskana muutaman viikon asumisen jälkeen. UPM haisee. Ihmiset aika sisäänpäinlämpiäviä, ei tosin kaikki eli ne jotka on muualta muuttaneita. Joo kiitos ei sinne enää ikinä.
Kyllä vaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex lahtelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tällaista:
LAHTI!

En ole eläissäni törmännyt niin sisäänpäin kääntyviin ihmisiin kuin Lahdessa,
vanhukset etuilee jopa kaupan jonoissa vedoten vanhuuteensa ja auta armias jos asiasta sanot,
paikallisliikenteen bussit ottavat kyytiin jos pysäkillä enemmän kuin yksi asiakas,
ja palveluita et saa jos puhut eri murteella vaikka asut Lahdessa niin komennetaan omalle paikkakunnalle ja ei uskota että voi asua täällä jos et mäsätä.
Ihmiset menee jotenkin shokkiin jos erehdyt heille iloisesti puhumaan,
epäkohteliasuus on tämän kaupungin tabu,
kiitosta et saa :(
jos joku kysyy vaikkapa 'paljonko kello on' mutta
et vastaa niin kyllää sinut haukutaan,
ja taas jos vastaat sanotaan vaan aha tai jotakin siihen tyyliin,ei vahingossakaan KIITOS.
En ole tottunut moiseen töksäyttelyyn :(
vao opetetaanko se heille jo äidinmaidossa kuinka Lahtelaisen täytyy käyttäytyä,
mitä epäkohteliaampi olet sen varmemmin tietää kuka on syntyperäinen ja kuka ei.
Autoilla törppöillään jatkuvasti,
jos parkkiruudusta koitat peruuttaa pois lähteäksesi niin pidä tarkasti silmät peilissä jotta näet joko joku on taakse autollaan 'hiipinyt'
peruuttajahan on aina syyssä vaikka toinen valuttasi autonsa tahallaan eteen.
Ja jos nyt käy niin että vahingossa kolhit toisen autoa niin et ainakaan jää paikalle selvittämään asiaa,katoa nopeasti ja ole hiljaa on näiden mottona.
Listaa voisin jatkaa.
En tunnistanut itseäni tuosta ja olen paljasjalkainen lahtelainen, mutta poikkeuksihan löytyy joka paikasta.
Itse heittäydyn juttusille ventovieraidenkin kanssa ja sitä harvoin kyllä tapaa täällä.
Itse myös paljasjalkainen lahtelainen ja tunnistin lahtelaiset tosta kuvaksesta.Juuri tuolaisia ovat suurin osa lahtelaisista.. Siksipä en sielä enää asukaan..
Niinpä, kylmiä ihmisiä. Johtuukohan se siitä, että siellä on niin paljon venäläisiä?
 
Lahtis
Alkuperäinen kirjoittaja ex lahtelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tällaista:
LAHTI!

En ole eläissäni törmännyt niin sisäänpäin kääntyviin ihmisiin kuin Lahdessa,
vanhukset etuilee jopa kaupan jonoissa vedoten vanhuuteensa ja auta armias jos asiasta sanot,
paikallisliikenteen bussit ottavat kyytiin jos pysäkillä enemmän kuin yksi asiakas,
ja palveluita et saa jos puhut eri murteella vaikka asut Lahdessa niin komennetaan omalle paikkakunnalle ja ei uskota että voi asua täällä jos et mäsätä.
Ihmiset menee jotenkin shokkiin jos erehdyt heille iloisesti puhumaan,
epäkohteliasuus on tämän kaupungin tabu,
kiitosta et saa :(
jos joku kysyy vaikkapa 'paljonko kello on' mutta
et vastaa niin kyllää sinut haukutaan,
ja taas jos vastaat sanotaan vaan aha tai jotakin siihen tyyliin,ei vahingossakaan KIITOS.
En ole tottunut moiseen töksäyttelyyn :(
vao opetetaanko se heille jo äidinmaidossa kuinka Lahtelaisen täytyy käyttäytyä,
mitä epäkohteliaampi olet sen varmemmin tietää kuka on syntyperäinen ja kuka ei.
Autoilla törppöillään jatkuvasti,
jos parkkiruudusta koitat peruuttaa pois lähteäksesi niin pidä tarkasti silmät peilissä jotta näet joko joku on taakse autollaan 'hiipinyt'
peruuttajahan on aina syyssä vaikka toinen valuttasi autonsa tahallaan eteen.
Ja jos nyt käy niin että vahingossa kolhit toisen autoa niin et ainakaan jää paikalle selvittämään asiaa,katoa nopeasti ja ole hiljaa on näiden mottona.
Listaa voisin jatkaa.
En tunnistanut itseäni tuosta ja olen paljasjalkainen lahtelainen, mutta poikkeuksihan löytyy joka paikasta.
Itse heittäydyn juttusille ventovieraidenkin kanssa ja sitä harvoin kyllä tapaa täällä.
Itse myös paljasjalkainen lahtelainen ja tunnistin lahtelaiset tosta kuvaksesta.Juuri tuolaisia ovat suurin osa lahtelaisista.. Siksipä en sielä enää asukaan..
Yks paljasjalkainen ilmoittautuu täältäkin. Ja kuullostaa tutulta. Kuitenkin, nyt muualle muuttaneena kaipaan takaisin Lahteen.
 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mikkeli! Niin junttia, sisäsiittosta ja sisäänpäinkääntynyttä porukkaa ettei oo tosikaan.:( Monet siellä vielä kuvittelevat asuvansa isossakin kaupungissa.. Kun puhutaan kaupungin koosta, aina muistavat mainita sen asukasluvun, johon on laskettu kaikki liitoskunnatkin.. "Joo,onhan tää aika iso kaupunki" Totuus on kuitenkin, että itse "kaupungin" keskusta on yhtä rupinen kuin on aina ollut..

Lahti on muuten kiva, mutta liikennekulttuuri tökkii ja pahasti.
elähän ny :) mie ainakin tykkään jutella ihmisille ja tutustua, on ne mistäpäin tahansa. sopivan kokoinen kaupunki lapsiperheelle ja nythän tänne avataan se savon suurin ostoskeskuskin :D
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mikkeli! Niin junttia, sisäsiittosta ja sisäänpäinkääntynyttä porukkaa ettei oo tosikaan.:( Monet siellä vielä kuvittelevat asuvansa isossakin kaupungissa.. Kun puhutaan kaupungin koosta, aina muistavat mainita sen asukasluvun, johon on laskettu kaikki liitoskunnatkin.. "Joo,onhan tää aika iso kaupunki" Totuus on kuitenkin, että itse "kaupungin" keskusta on yhtä rupinen kuin on aina ollut..

Lahti on muuten kiva, mutta liikennekulttuuri tökkii ja pahasti.
elähän ny :) mie ainakin tykkään jutella ihmisille ja tutustua, on ne mistäpäin tahansa. sopivan kokoinen kaupunki lapsiperheelle ja nythän tänne avataan se savon suurin ostoskeskuskin :D
Sori, taisin purkaa patoutumiani turhan kärkkäästi.. :D Se on ihan totta, että mistä kukin tykkää ja viihtyy. Ja tulen luultavasti itsekin pyörähtämään siellä sitten kun se maailman kahdeksas ihme sinne avautuu.. =)

 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikkeli saa ääneni. Tosiaan on hauskaa katsoa, kun osa pitää tätä niiiiin isona kaupunkina..
on sitä kaupungin vaihtoa tullut mietittyä mutta a. mies haluaisi sitten jonnekkin lapin perukoille, mie taas en ja b. olisi julmaa viedä molemmilta isovanhemmilta ainoa lapsenlapsi toiseen kaupunkiin... jyväskylä tai tampere kyllä kiinostaisi asuinpaikkana ;)
 
äö
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja haisu:
Simo on aika paha "pieni pitäjä ennen kemiä jossa maa on karua ja ihmiset vajaaälyisiä"
Kouvola on ihan kiva paikka ja sen ympäristö, vanhemmat ihmiset mukavia mut nuoret tosiaan ihme möröjä, kaupan kassat ei hymyile, ei tervehdi toisin kuin täällä kotona lapissa.

Simosta samaamieltä ,Kouvola ihme paska myös.samoin helsinki ,Toijala,jaPori sisäänlämpiviä toopeja noissa kaikissa . Olen asunut joten tiedän. Tampere ja Lappeenranta joissa voin asua. ihan jees. ja parissa muussakin joita en sano kun pian kaikki tunnistaa.
 

Yhteistyössä