Mikä lapsille joululahja budjetti, montako lasta ja mitä ostatte?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Miun budjetti on 20-30€/lahjansaaja... Kaksi omaa, siskon lapsia ja kummilapsia yhteensä 6.... Ja ehkä tulee muutamalle muullekin ostettua... Mutta jos 300-400€ riittäs lahjoihin ja yleensä joulutouhuihin niin olisin tyytyväinen...
Kuulostaa mielekkäälle budjetille.
Meillä ruoat, viinit ja humputtelu 22 hengelle jouluviikon ajan on se ,mikä maksaa, ei lahjat.
 
"hippu"
Meillä 3 lasta (jouluna 2v., 8v. ja 13v.) ja max. 100 € yhteensä. Kirppareilta oon kattellut ja jotain löytänytkin. Perinteisesti oon jouluksi ostanut uudet yökkärit mutta se taitaa tänä vuonna jäädä väliin.
On vähän tiukka rahatilanne kun mä oon kotihoidontuella ja menin koulutukseen joka maksaa 600 mutta saattaa kyllä oleellisesti parantaa työnsaantia. Lisäksi keskimmäisen synttärit on joulukuussa ja nuorimman tammikuussa. Että kirpparilta ostetuilla lahjoilla mennään tämä joulu.
 
:)
Ei mulla oo tarkkaa summaa minkä sijoitan...lapset 6 ja 2japuol. Isommalle ollaan suunniteltua jotain legosarjaa kun niistä tykkää, pienemmälle en viellä tiedä ehkä brin junarataan lisäosia ja jotain muuta..Mummolta pyysin villasukat :) kummallekkin kun kysyi toiveita
 
"vieras"
yökkäri, kirja ja yksi toivottu lelu/ muu juttu per oma lapsi,
ja sitten on neljä kummilasta n.30-40e lahjat ja kymmenkunta sukulaislasta joita muistetaan,
n.15-20e/ lapsi ja sitten vielä mun suku ei usko et aikuiset ei tarvi lahjoja, vaan on vielä 10aikuistakin.....
 
"opiskelija"
Huh, me taidetaan olla aika köyhiä, vaikkei musta siltä oo ennen tuntunut.. Meillä sovittu miehen kanssa kaikkien lahjoihin budjetiksi 5-10e/hlö ja siinä on pysytty. (tosin miehelle varmaan ylitän budjettia pikkasen) Omalle vajaa 3-vuotiaalle, on lahja ostettu, 3e oli sen hinta. Lahja on varmasti lapselle mieluinen, ei se vielä hintoja ymmärrä. Ja lahjoja tulee isovanhemmilta, kummeilta, tädeiltä ja sediltä ihan riittämiin (vaikkei nekään kovin kalliita ole). Ei meillä lapsuuden kodissakaan ole älyttömiä lahjoja ostettu, vaikkei köyhiä oltukaan, tarvittavat kalliit ostettiin sitten silloin kun niitä tarvittiin. Joulussa täkeintä on yhdessäolo ja antamisen ilo, ei se paljonko lahjat maksaa.
 
"minä"
10 lahjaa per lapsi. Sukulaisilta tulee lisäksi. Ollaan joskus päätetty tää luku ja se pitää. Mutta meidän lapset eivät välitä niinkään kalleista leluista vielä tällä hetkellä.
 
"poikia3"
Alle satasen on budjetti ja yksi lapsi. Ehkä ostan legoja lisää koska niistä likka tykkää.

Savanna, 200€ elokuviin? Sillähän saa vaikka kuinka monta elokuvaa. Kattelet siis jotakin jouluaiheisia? Mulla on joku Mikki Hiiren joulujuttu videokasettina ja likka on tykännyt sitä kattoa vaikka keskellä kesää. :D
Meillä on noita joulupätkiä ostettu liki joka vuosi joku, aina kun jotain on ollut tarjolla. Me pistetään joululeffat sitten sivuun muuksi ajaksi ja kaivetaan ne sitten esiin joulun alla ja lapset katsovat niitä sitten mieluusti. Meillä on varmasti yli 10 jouluaiheista dvd:tä.
 
"poikia3"
[QUOTE="opiskelija";22204921]Huh, me taidetaan olla aika köyhiä, vaikkei musta siltä oo ennen tuntunut.. Meillä sovittu miehen kanssa kaikkien lahjoihin budjetiksi 5-10e/hlö ja siinä on pysytty. (tosin miehelle varmaan ylitän budjettia pikkasen) Omalle vajaa 3-vuotiaalle, on lahja ostettu, 3e oli sen hinta. Lahja on varmasti lapselle mieluinen, ei se vielä hintoja ymmärrä. Ja lahjoja tulee isovanhemmilta, kummeilta, tädeiltä ja sediltä ihan riittämiin (vaikkei nekään kovin kalliita ole). Ei meillä lapsuuden kodissakaan ole älyttömiä lahjoja ostettu, vaikkei köyhiä oltukaan, tarvittavat kalliit ostettiin sitten silloin kun niitä tarvittiin. Joulussa täkeintä on yhdessäolo ja antamisen ilo, ei se paljonko lahjat maksaa.[/QUOTE]

Totta on se, että tärkeintä on yhdessäolo ja antamisen ilo tärkeintä. Mutta kerroppa minulle miten ostan 13-vuotiaalle häntä ilahduttavan lahjan 5 - 10 eurolla, meillä kun lapsi saa 5 euroa viikkorahaa?

Lisäksi meillä on tapana, että isot ja kalliit lelut / tavarat saa joululahjaksi tai syntymäpäivälahjaksi, niitä ei ostella ympäri vuoden. Ja tällä tavalla lapset oppivat myös odottamaan haluamaansa tavaraa - kaikkea ei voi saada heti.
 
se
[QUOTE="Vieras";22202551]Tonni per pentu vähintään, miten sitä nyt muka alle sen voi pärjätä??
Kyl täällä on niin köyhää porukkaa...[/QUOTE]

riippuu paljon lapsen iästä. En ymmärrä, että miten tuohon 2-vuotiaaseen saisi tonnin menemään. Ei mitään järkeä....
 
"vieras"
En tiedä vielä tarkkaa budjettia. 4,5v tekee varmaan toivelistansa ja katsotaan siitä sitten yksi kalliimpi lahja ja muutama jotain pienempää. 2v. ei vielä ymmärrä liian hienojen ja kalliiden lelujen päälle, joten hän saa jotain ikätasolleen sopivaa joka nyt ei niin maltaita maksa muutenkaan.
 
Meillä on Joulu ainainen keskustelun aihe miehen kanssa...:D
Mä olen lapsesta asti tottunut että lahjoja on paljon!
Ja niin on omillakin lapsilla.
Ostamme noin 15-20 lahjaa ja siihen päälle muualta tulevat lahjat.
Rahaa en ole laskenut paljonko mahtaa mennä, tarpeellistakin tulee ostettua mutta usein vähän tarpeetontakin.

Lapsia on 6.
Mutta hei, Joulu on kerran vuodessa vaan ja mä olen NIIN Joulu-ihminen.
Siitä nautitaan.
Meillä on joka Joulu kotona Joulunäytelmä jota aletaan harjoitella näin loka-marraskuussa. Kaikki osallistuu jopa sen käsikirjoitukseen. SIinä on aina vähän hengellistäkin puolta, emme ole materialisteja.
Joulun sanoma on se yhdessä olo, perhe ja rakkaus.
Liittyy myös Jeesus ja hänen syntymänsä.
 
yh
Mulla lahjottavia 3, eli 16 v tyttö, 10 v tyttö ja 5 v tyttö. Plus 2 kummilasta (10 v ja 15 v tytöt).

Mun lapset saavat kukin mun antamien lisäksi 1 lahjan isovanhemmilta ja 1-2 kummeilta (riippuu lapsesta kuka muistaa). Lasten isä ei muista. Viime aikoina vanhimmat ovat saaneet isovanhemmilta lahjakortin johonkin vaateliikkeeseen ja nuorin lelun.

Kummilapsilleni kudon muodikkaan keepin (katsoin ohjeet kirjastossa yhdestä lehdestä,l hyväksytin mallin omillani). Lisäksi korkeintaan joku hiuskoru.

Omilleni neulon myös jotain (luultavasti samanlaiset keepit ainakin isoimmille) ja sitten mietin mihin on varaa. Isoin tarvisi uuden kameran ja keskimmäinen kännykän, mutta noihin menee liikaa... Nuorimmainen toivoo jotain pet shop taloa. Sekin on kallis. Saan palautuksia 250e ja sillä pitäisi koko joulu hommata. Yritän pihistää nyt menoista, että saisin kasaan ruokarahat, muuten kai tuo riittäisi noihin lahjoihin. Kyllä luulen että saan.
 
Meillä on lapset vielä pieniä eikä tuo 5veekään osaa kauhean kalliita vielä haluta eikä vaatia. Luulisin että joku 50€ per lapsi menee lahjoihin. Meillä on sitten lisäksi vielä 4 kummilasta ja ainakin kahden ystävän lapset joille jotain pientä pitäis keksiä.
 
"kinderi"
3 lasta, budjetti 100e. sillä olen jo jotain lahjoja ostanut. joten tolla jokainen saa muutaman paketin lisää. voi olla että menee vähän yli mutta tuossa nurkilla pyöritään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22204825:
Maksaahan se 22 viinien kustantaminen, ja jos vielä pistouvaat koko porukan räkkyämään paikalliseen Cumulukseen Tapsan tansseihin, niin onhan se ihan selvuíö, ettei rahaa jää lahjoihin.
Me vuokraamme majan jonne menemme koko perhe. Käymme kyllä sen viikon aikana ulkona; hiihtämässä, jossian uimassa, rekiajelulla jne, mutta tuon tyyppiset Tapsan tanssit tms eivät kuulu joulun ohjelmaan.

Lahjojen hankkimisesta ollaan tietoisesti pyritty pääsemään mahdollisimman paljon eroon, koska niiden avaamishärdelli usein ikävällä tavalla katkaisee joulun vieton.
 
Viimeksi muokattu:
En taida oikeen kuulua tähän joukkoon. Meillä yksi lapsi (2,5v) jolle käytiin viime viikolla ostamassa 2 lahjaa joista hän tykkää varmasti tosi paljon rahaa meni 21e :ashamed: joten enpä saa häneen satoja euroja menemään mutta on varmasti yhtä tyytyväinen kun muutkin lapset.
 
1 lapsi. Budjetti on n. 100 euroa, riippuu mitä ostetaan. Ostetaan yleensä yksi isompi (kalliimpi) lahja ja muutama pienempi. Kuitenkin kotoa saa alle 5 pakettia, koska sukulaiset lahjoo kuitenkin ihan hulluna, eikä me haluta hukuttaa lastamme tavaravuoren alle.
 

Yhteistyössä