Mikä lapsille joululahja budjetti, montako lasta ja mitä ostatte?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Huh, kun hengästytti lukea ketjua! :eek:

Me ei osteta omillemme mitään, laitetaan vaan yhdessä kiva joulujuhla =) paketteja kyllä tulee mummeilta ja kummeilta. Itse ostamme lahjat meidän kummilapsille (20-40e/lapsi, riippuen mitä keksitään) ja jollain tapaa lapset muistavat omia kummejaan ja isovanhempia.
 
Yksi tenava ja ei meinata juuri ostella. Kummit+suvut kyl ostelee riittävästi. Pudjettia ei oo, ollaan muutenkin nii nihkeitä ostelemaan.
Varmaan menee niin että saa meiltä lelun jota toivonu jo kauan.
 
Viimeksi muokattu:
yh
neljä lasta, varsinaista budjettia ei ole. kaksi vanhinta saavat kuitenkin kännykän ja lisäksi jotain pientä, kuten kirjoja tai dvd- faniboksin. menee ehkä noin parisataa per muksu. nuoremmille haluaisin ostaa nintendo ds lite-käsikonsolit, plus lisäksi legoja ja elokuvia ja jotain leluja. näitten lahjoihin menee ehkä 300 per muksu.
 
"vieras"
Yksi lapsi, budjetti 30. Laitetaan rahat mielummin johonkin yhteiseen, isompaan juttuun. Viime talvena esim. oltiin Thaimaassa. Inhoan tavarapaljoutta, muillekin ostan lahjaksi mieluiten varmasti käyttöön tulevia vaatteita, herkkukoreja yms.

Kaikilla meidän tuttavapiirin lapsilla on ihan JÄRKYTTÄVÄ määrä leluja, niin myös meilläkin.
 
ni
[QUOTE="niin";22216772]miehen etämuksut...jotenkin surullista. kamala nimitys lapsille, jotka varmasti ovat äidilleen ja isälleen maailman tärkeina asia. äitipuolet on julmia...[/QUOTE]

joo, ei tosin kaikki, mut kyl tuo munki korvaan kalskahtaa. Nää meidän ihanat lapset, ja sit tuossa muussa luettelossa miehen etämuksut. Jos eroatte, niin niistä teidänki lapsista tulee etämuksuja? Idiootti.
 
[QUOTE="mä";22268141]Vinkkinä semmonen, että muistakaa ostaa aatoksi myös paristoja leluihin! Ei tule sitten itkua kun ei pääse heti kokeilemaan.[/QUOTE]

Meillä mummi ja ukki muistaa aina hommata varaparistot. :)
 
"NellaLinnea"
Jaa-a...yhtään en osaa budjettia sanoa,ainakin veronpalautukset 250 euroa menee suoraan lahjoihin ja tiedän ettei se riitä alkuunkaan :/ Esikoiselle (7.v) suunnitteilla ainakin nintendo dsi+peli,pet shop läppäri(jo ostettuna),Nanny McPhee dvd(varattuna),ja jotain muutakin vielä...Pienemmälle neitille sit (1v7kk) teletappi talo(jo ostettuna),pikku väki leluja ja varmaan legoja yms...Kyllähän noihin saa rahaa menemään,tuohon plus 4 kummilasta..
 
oon aattelut päässäni että 100€ per lapsi. mitään kallista ne ei oo toivoneetkaan. meillä on 3 lasta.
varmaan menee taas enempi. 3 lahjaa saa meiltä per nassu. paljonkohan maksaa brion junarata? on varmaan kallis,voi olla että yhden kohdalla sitten menee tuo satku heti rikki.

mä saan mun vanhemmilta kuivausrummun :)
 
040608
Kolme lasta 6v, 4v ja 2v. Varsinaista budjettia ei ole, mut varmaan n.100€ /lapsi menee. Jotain tuolla varastossa jo on lahjoja hommattu. Ja jotain vielä ostetaan. Yks vähän isompi lahja ja muutamia pienempiä. 5 pakettia suurinpiirtein jokaiselle. Viime joulunakin ajattelin samoin, mut tais sit kuitenkin olla 8 paketin luokkaa. Mä tykkään tehdä paketteja ja niissä on sit tyyliin sukat yhdessä, dvd toisessa, kirja yhdessä... Katotaan kuinka tänä jouluna käy, pahoin pelkään että taas tulee liikaa paketteja.
 
[QUOTE="mä";22225468]Aika suurella haarukalla porukka täällä ostelee.[/QUOTE]

Niimpä. Itse tottuneena varsin kohtuuseen niin tuntuu hurjalle noi satojen eurojen lahjahankinnat. En kyl keksi sellasta tolle kohta 3v joka maksas edes montaakymmentä euroa.
 
1 lapsi, ikää Joulun tienoilla 4v 9kk ja on toivonut omia Star Wars legoja lahjaksi. Niissä on kyllä ikä yleensä 6+ mutta yhdessä niillä rakenneltais. Ja poikaa on nyt harmittanut kun ei oo saanu miun star wars legoaluksilla leikkiä :)

Pojalla on 3 setää, 4 tätiä, kahdet isovanhemmat sekä isoisoisä ja isoeno ja 3 kummia, joilta lahjoja saa, joten myö ei osteta kuin yksi tai maksimissaan kaksi lahjaa.
 
"myö"
Meillä aina esikoiselle keksii tosi hyvin juttuja: nytkin Littlest Pet Shop -ostoskeskus, taikurinvälineet ja joku oikein hyvä askartelu/ompelupaketti. Mutta kuopus ei keksi itse oikein mitään, paitsi tietysti kirjoja. Yhteiseksi perheen lahjaksi ostetaan aina joku hyvä lautapeli; olisko ehdotuksia? Lapset ovat viisi ja kuusi.
 
"Mona"
Meillä lapsi saa lahjoja 150 euron edestä. Olen jo suurimman osan hankkinut, koska rahat meillä hieman tiukilla. Koitan joka vuosi hoitaa lahjat monessa eri kuukaudessa ettei kaikki lahjat lähde yhdestä palkasta ja sitten se kuukausi onkin varsinaista kituuttamista! Kummilapsille 30-40 euron arvoiset lahjat ja sukulaislapsille myös 20 euron paketit. Aikuisille ei onneksi tarvitse ostella enää lahjoja, kun tänä vuonna niin päätimme.
 
"mä"
Niimpä. Itse tottuneena varsin kohtuuseen niin tuntuu hurjalle noi satojen eurojen lahjahankinnat. En kyl keksi sellasta tolle kohta 3v joka maksas edes montaakymmentä euroa.
Minustakin tuntuu aika hurjalta, mutta toisaalta jos itsellä olisi reippaasti rahaa niin laittaisin sitä palamaankin. Tai niin ainakin luulisin tekeväni, tiedä sitten miten todellisuudessa toimisin.
 
"vieraana"
Enpä osta mitään, en ole ennenkään ostanut. Molemmilla lapsilla on 4 kummia, isovanhempia enemmän kuin se normaali 4, mun sisarukset, miehen sisarukset... Lahjoja tulee lähemmäs 20 per naama ilman meidän lahjojakin ja isovanhemmilla on kaikilla tapana ostella kalliimpia lahjoja niin mepä sijoitetaan omat lahjarahat sisarusten lasten, kummilasten ja sukulaisten lahjoihin :)
 
"mummi"
Viisi lastenlasta on ja kaikille aika paljon ja jotain mikä on nyt IN! Budjettia ei uskalla edes laskea. Omille viidelle lapselle jokaiselle n. 150 € lahja/ nuppi. Ja tietysti vävyille. Ei kannata laskea !
 

Yhteistyössä