Mikä eniten ärsyttää kaupan kassassa?

Minua ärsyttää, kun juuri murrosiän ohittanut kaupan kassa tervehtii sanomalla "moi". Odottaisin ventovieraalta jotakin vähän kohteliaampaa.

Opetin kerrostalossa asuessani myös lapsille, että naapurin mummulle voi sanoa "päivää" tai "huomenta" - ei moi.

vieras
Meidän lähi siwassa on yksi vanhempi myyjä joka mulkoilee aina jos ostat kaljaa/siideriä tai tupakkatuotteita. Siis ihan ylenkatsoo ja on tympeä. Jos et osta ko tuotteita on ihanan herttainen :D

kp
joo ja sitten kun jotkut kassat on niin sAATERIN hitaita niiden tavaroiden kans vaikka olis ruuhka-aika. menisivät lidliin ottamaan oppia miten siellä kassalla ollaan tehokkaita. Sitten kyllä paiskotaan kamaa kun kahvitauko tai vuoron päättyminen edessä.

minna
Kerran sittarissa yks kassaneiti oli kohtelias ja kehuskeli jokaiselle jotain: "onpa sulla hieno paita, mistä oot ostanu". Siinä sivussa lappas sit ostoksia. Todella ärsyttävää, jono sen ku kasvo perässä. Et kohtuus kaikessa siiinä kohteliaisuudessaki.

v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
se että jos kassahenkilön tuttu on asiakkaana niin siinä sit hidastellaan tahallaan tavaroiden kanssa ja jutellaan viimesen 10 vuoden kuulumiset...
Joo ja sit ne jatkaa sitä pälinää ja se ei edes tervehdi sauraavaa asiakasta ja paiskoo vaan tavaroita menemään, rahat ottaa ja hyvä kun edes katsoo antaako oikein takas.

nipsu
Se, että naamasta näkyy jo metrien päähän, ettei homma voisi vähempää kiinnostaa. Se, ettei myyjä tervehdi asiakasta (mulle riittää nuorelta ihmiseltä se "moi"kin, pääasia, että tervehtii) .
Eniten ehkä kuitenkin ärsyttää se jos kassa on ihan käsittämättömän hidas! Kohtelias ja nopea -sitä minä asiakkaana toivon kaupankassalta! :)

meillä
Lähikaupassa on yks noin 50v mies kassalla, joka saattaa tuttavalliseen sävyyn alkaa kommentoida ostoksia, siis tyyliin "ai, onkos tää joku uutuustuote" tai alkaa lueskella lehden kansiotsikoita ääneen. Joskus ostin 8-pakin kaljaa ja silloin tuli kommenttia että tää ei oo yhtään hyvä juttu pienen lapsen äidille... Välttelen ko. kassaa parhaani mukaan!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Lähikaupassa on yks noin 50v mies kassalla, joka saattaa tuttavalliseen sävyyn alkaa kommentoida ostoksia, siis tyyliin "ai, onkos tää joku uutuustuote" tai alkaa lueskella lehden kansiotsikoita ääneen. Joskus ostin 8-pakin kaljaa ja silloin tuli kommenttia että tää ei oo yhtään hyvä juttu pienen lapsen äidille... Välttelen ko. kassaa parhaani mukaan!
:LOL:

muikku
Mua ärsyttää älyttömästi se, et jos siinä on kassan tuttu ostoksilla niin sen kanssa tosiaan päivitetään kuulumiset antaumuksella ja vielä kun seuraava asiakas on siinä kassan kohdalla. Kassatyttö kääntyy oikein sinne tavaran lappauspään suuntaan ja jatkaa juttua samalla kun vetää mun ostoksia lukijan läpi :kieh: aaaaaarrrrrrgggghhhhhhhhh
Ja toinen on, et kaks kassatyttöä huutelee toisilleen vaikka on selät vastakkain siinä työpisteessä. Juttua ja kikatusta riittää edellis viikonlopun kännäys/panohommista ja sitte siinä sivussa vähänkuin toisella kädellä vedetään ostoksia lukijan läpi ja rahastetaan (kauheesti jutustelua häiritseviä ) asiakkaita aaaaaarrrrrrggggghhhhhh

Ja nää on esimerkkejä joihin oon silloin tällöin törmänny.

t
viimeksi kun olin lidlissä niin kassaneiti vaan veteli niitä mun tavaroita ja ei edes katsonut mihin työntää. No ne ei menny liukuhihnaa pitkin vaan jäi ns sen kainaloon ja lopulta sit oli pari jogurttia ja pari pientä limupulloa maassa. Ei edes anteeksi pyytäny, nosti vaan tymppeenä ja kotona sit huomasin että jogurtit oli menny rikki :( En voinu lähteä valittamaan kun lidl niin kaukana ja taksilla ajelin.

gen
Mua ärsyttää paikallises sittaris sellanen ölly-yli pirtee nuori kassa joka jokaiselle jaksaa selitellä ja höpötellä yli ystävällisesti. Ei oo siis luonnollista. Toinen samas paikkaa on sellanen yliväsyneen näköinen nainen jonka äänestä ei meinaa saada mitään selvää ku huokailee hiljaa, eikä kato silmiin...

vieras
Hidastelun ymmärrän, jos se johtuu siitä että on uusi siinä kassalla ja vasta opettelee työtään. Sellainen hidastelu on ärsyttävää, että moikataan jotakin tuttua joka kulkee ohi ja jutellaan sen kanssa, samalla hajamielisesti ja hitaasti piippaillaan tavaroita kassaan.
Toinen ärsyttävä juttu on tavaroitten viskely. Että heitellään jugurttipurkit kylki edellä, sitten paiskataan perunapussi niitten päälle, suojakaasuun pakattu liha siihen väliin ja ladataan maitopurkit perään, tietysti kyljellään nekin että hajottavat taatusti lihapaketit. Jos ei asiakas ehdi pakata niitä saman tien kassiin, niin ostokset on ihan muhjuna.

Yhteistyössä