Mikä ärsyttää eniten liikenteessä?

  • Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
Perseessäroikkujat, menis sit ohi, eikä jäis sinne takapuskuriin roikkumaan, sit ku ne viimein pääsee ohi nii ne jää siihe etee köröttelemää melkei alinopeutta! ARGH! Alinopeutta, hyvällä ajosäällä ajavat. Motarilla vasemmalla kaistalla ajavat, joilla ei oo aikomustakaan painaa sitä kaasua, vaan köröttelevät n. 110 km/h, kun nopeusrajoitus on 120km/h.
Hullut kuskit, joiden pitää tunkea pienimpäänkin väliin mikä jonosta löytyy, yleensä nää on ulkomaalaisissa kilvissä olevia autoja, mun työmatkan varrella, kuitenkaan ne ei voita siinä hullussa ohittelussa mitään.
Yks mikä kaikkein eniten ärsyttää, on se, kun lähdet ohittamaan jotain autoa, joka on ajanut alinopeutta, nii tää lähtee kiihdyttämään sun vierellä ja yrittää ettet pääsis ohi. Yleensä tällaset ihmiset on keski-ikäisiä miehiä.
Olishan näitä vaikka ja kuinka paljon :D
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
[QUOTE="vieras";25091792]Mopoautot on saatanasta. Yleisemmin niillä teinikuskeilla ei ole minkään valtakunnan käsitystä liikennesäännöistä. Kurvataan kolmion takaa eteen ja öykkäröidään kuin mitkäkin. Minusta koko helvetin mopoautot saisi kieltää lailla.

Siellä lellityt teinit huristelevat poppi raikuen miten sattuu ja itse saa olla sydän kurkussa, että koska rysähtää.
Itse asiassa mä ajattelin viimeksi, mopoauton kiilatessa viidettä kertaa kolmion takaa eteen, että mitäs, jos en painakaan jarrua :saint:. Olisi ainakin hetken se mopoauton kuvatus pois liikentestä...:whistle:

Toinen vitutuksenkohde on sellasiset, joiden autossa ei ole vakiovarusteena VILKKUA. MIKÄ VITTU SIINÄ VOI OLLA NIIN VAIKEAA ILMOITTAA AIKEISTAAN A J O I S S A muille kanssaautoilijoille??! :headwall:[/QUOTE]


[video=youtube;oL2V8dX4nG0]http://www.youtube.com/watch?v=oL2V8dX4nG0[/video]

:LOL:
 
"minä vain"
Mua ärsyttää erityisesti kehä kolmosella rekka-autot, jotka tulee ihan siihen takapuskuriin kiinni isomman oikeudella ja ajavat yleensä hieman hieman yli sallitun nopeuden. Itselläni ei ole vielä pysyvää korttia ja kehällä on noita kameroita joka välissä eikä huvittaisi niiden rekkojen takia ajaa ylinopeutta. Muutenkin koen ne vaarallisiksi, kun eivät jätä yhtään turvaväliä. Joskus niiden takia ajan sitten sitä vasenta kaistaa hetken tukkeena. Pieni lapsi takapenkillä ei ole kiva ajaa, kun iso rekannuppi aivan takalasissa kiinni.
 
Lunatic
Autot jotka ei käytä vilkkua tai vilkuttavat vasta kun jo kääntyvät.
Eivät taida tajuta että siellä liikenteessä liikkuu muitakin kuin toisia autoja..
Monta kertaa saa tollasten törppöjen takia odotella turhaan tien yli pääsyä esim.

Auton kyydissä ollessa inhottaa perässä roikkujat.
 
Hullut ohittelijat, jotka ohittelevat vaarallisissa paikoissa. Monesti olen nähnyt, kun auto on lähtenyt ohittelemaan muita ylämäkeen, jossa saattaa olla vielä mutkakin tai juuri ennen vastaantulevia. Nämä idiootit eivät tajua vaarantavansa itsensä lisäksi muiden autojen matkustajat. Myös turvaväliin kiilautujat, koska sillä turvavälillä on tarkoitus, jota eivät näemmä nämä kiilautujat tajua.
 
"vieras"
Ne saatanan luumuaivot jotka ajaa alle sallitun nopeuden ja vihdoin kun ne hoksaa kääntyä pois edestä niin se ratti on siinä perkeleen autossa muka niin iso että siinä menee päivä kun se kosla on käännetty risteyksestä.
 
[QUOTE="vieras";25092366]Ne saatanan luumuaivot jotka ajaa alle sallitun nopeuden ja vihdoin kun ne hoksaa kääntyä pois edestä niin se ratti on siinä perkeleen autossa muka niin iso että siinä menee päivä kun se kosla on käännetty risteyksestä.[/QUOTE]

Ollaan näemmä ajettu samojen autojen perässä:)

Mä ihmettelen myös miten joidenkin on niin vaikea ajaa liikenneympyrään sujuvasti.. Sen tarkoitushan on nimenomaan SUJUVUUS eli kun on väli niin näppärästi siihen ajetaan ja näin koko ympyrä toimii kuten sen pitää ja liikenne sen mukana. Sen sijaan jotkut jää ihmettelemään siihen, aivan kuin pelkäisivät sinne menoa, oottelevat ja oottelevat vaikka välejä olisi. Ja sitten on takana kunnon jono.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25091792]Mopoautot on saatanasta. Yleisemmin niillä teinikuskeilla ei ole minkään valtakunnan käsitystä liikennesäännöistä. Kurvataan kolmion takaa eteen ja öykkäröidään kuin mitkäkin. Minusta koko helvetin mopoautot saisi kieltää lailla.

Siellä lellityt teinit huristelevat poppi raikuen miten sattuu ja itse saa olla sydän kurkussa, että koska rysähtää.
Itse asiassa mä ajattelin viimeksi, mopoauton kiilatessa viidettä kertaa kolmion takaa eteen, että mitäs, jos en painakaan jarrua :saint:. Olisi ainakin hetken se mopoauton kuvatus pois liikentestä...:whistle:

Toinen vitutuksenkohde on sellasiset, joiden autossa ei ole vakiovarusteena VILKKUA. MIKÄ VITTU SIINÄ VOI OLLA NIIN VAIKEAA ILMOITTAA AIKEISTAAN A J O I S S A muille kanssaautoilijoille??! :headwall:[/QUOTE]

Mies miettii töissä ollessa usein, että mitenköhän pitkälle mahtaisi mopoauto lentää, jos sen perään jysäyttää rekalla yheksääkymppiä :D
 
Ken guru
[QUOTE="tiu";25091323]Mua taasen ärsyttää se että ajetaan 10 kilsaa alinopeutta ja siihen ruuhka-aikaan. Ja toinen on ne motarilla kaistojen välillä ees taas hinaavat jotka ei ymmärrä pitää turvaväliä. muutaman kerran saannut painaa jarrua kun joku kiilaa eteen.
Ja sitten ärsyttää se että kun tullaan kiihdytyskaistalta motarille ja ohituskaista on tyhjä niin se motaria jo ensin ajava ei voi tehdä tilaa sinne vaan hidastaa ja nopeentaa siinä rinnalla niin että kaista meinaa loppua kesken. Joo tiedän että on kolmio varmaan aina siinä rampilla mutta siltikin.

Ja sit ärsyttää ne itseni edellä toisen perseessä ajavat jotka vilkuttelee niitä jarruvaloja joku 3 sekuntti. Ei ikinä tiiä koska pysähtyy. Pari metriä lisää niin kaasulla pärjäis vallan hyvin.

Ei mulla muuta :D[/QUOTE]

Noniin, tähän on jo varmaan joku tarttunutkin, en ole nyt lukenut ketjua tästä eteenpäin, mutta pakko kirjoittaa.

Niin ei kuulu tehdä!!! Vaan sun pitää itse ostata sovittaa vauhtisi sen mukaan että pääset liikenteen sekaan. ARGH! Juuri tuo ärsyttää kun jotkut eivät tätä ymmärrä.

Mutta juu, voisi sen vauhtinsa tasaisena pitää että kaistalle tulija voi sen mukaan suunnitella mihin väliin sen autonsa työntää.

Ja vielä lisään sellaisen, että on ihan perusteltua noudattaa tässäkin niitä liikennesääntöjä. Ei tuossa kuulu lähteä arvuuttelemaan että kumpi väistää, vaan on itsestään selvää että se, joka kolmion takaa tulee väistää. Ja kuten joku tuolla sanoikin, on yhtä ärsyttävää kun joku alkaa siihen tilaa tekemään tai väistelemään. Kyllä minä sinne väliin osaan tulla, siihen pitäisi pystyä luottamaan kaikkien muidenkin kohdalla.

Itse katson jo etukäteen, tarvitatessa päätä reilusti kääntämällä, että mihin väliin aion mennä, enkä työnnä itseäni sinne kiihdytyskaistan loppuun, ja ala siellä vasta ihmettelemään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Mua ärsyttää eteniten tuommoset alinopeudesta raivoajat jotka ei osaa pitää tiurvaväliä ja osottavat mieltään niinkuin kaksvuotiaat. Eikä oo mitään kykyä ottaa muita huomioon. Eiköhän se oo ihan hyvä että jokainen ajaa taitojensa mukaan ja jos papparaisella ei taidot esim vieraassa paikassa riitä siihen että ajais suurinta sallittua nopeutta niin eiks oo parempi että ajaa vähän hitaammin sitten. Tai näin mulle autokoulussa opetettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kiiruna ja Blue cat
[QUOTE="vieras";25091792]


Itse asiassa mä ajattelin viimeksi, mopoauton kiilatessa viidettä kertaa kolmion takaa eteen, että mitäs, jos en painakaan jarrua :saint:. Olisi ainakin hetken se mopoauton kuvatus pois liikentestä...:whistle:

[/QUOTE]

Saattaa olla että joudut maksajaksi jos tahallaan aiheutat onnettomuuden, vaikka joku urpo tulee kolmion takaa sun eteen. Jos siis katsotaan että olisit itse voinut ennakoimalla estää onnettomuuden.
 
... Eiköhän se oo ihan hyvä että jokainen ajaa taitojensa mukaan ja jos papparaisella ei taidot esim vieraassa paikassa riitä siihen että ajais suurinta sallittua nopeutta niin eiks oo parempi että ajaa vähän hitaammin sitten...
Olen samaa mieltä siitä, että jokaisen pitää ajaa kykyjensä mukaista nopeutta, olisi tosin hyvä jos etanat katsois välillä peiliin ja päästäis jonon ohi ajamalla hetkeksi syrjään. Joskus on niin paljon vastaantulevaa liikennettä että ei kertakaikkiaan pääse ohi.
 
Kaikista eniten vituttaa mopopojat. Ovat niin cooleja kun ajavat niin sikakovaa 50km/h ja pelleilevät siellä liikenteessä. Ohittavat auton risteyksessä kun auton ja liikenteenjakajan välissä on hätäiset 30cm tilaa, tulevat niin kiinni puskuriin että taustapeilistä erottaa silmien värin :kieh: Kertaalleen teki mieli lyödä jarrut lukkoon, siinä olis poika lentänyt komeassa kaaressa auton yli. En viittinyt, kun autoon olis tullut lommoja.

Kyllä sapettaa :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Noniin!

Ensinnäkin ja eniten ärsyttää ihmiset riippumatta kulkupelistä, jotka eivät käsitä liikennesääntöjen olevan olemassa siksi, että toiset voisivat ilman muuta kommunikaatiota (kuin auton merkinantolaitteet) ennakoida heidän nopeutensa, aikeensa ja ajosuuntansa. Esim. jos tiellä on kahdeksankympin rajoitus, mun pitäisi voida luottaa siihen, että tiellä liikkujat kulkevat maksimissaan 80km/h tai jos risteyksessä on ohituskielto, voida luottaa siihen, ettei vastaantulijoiden kaistalla tulla kohti sataakahtakymppiä.

Toiseksi eniten ärsyttävät ne, jotka kokevat voivansa ottaa minun ja kyytiläisteni hengen&turvallisuuden käsiinsä ajamalla liian lähellä perässä tai muuten torveilemalla. Itsensä tappaminen on mun mielestä ok, mutta olisi syytä olla ottamatta seitsemää muuta mukanaan ihan piittaamattomuuttaan.
 
Viimeksi muokattu:
A*
Se,ettei käytetä vilkkua, ei anneta tilaa jos vaihtamassa kaistaa, kiihdytyskaistalla jäädään eteen matelemaan niin ettei itsekään pysty kiihdyttään vauhtia sopivaksi.
Liikennevaloissa ei osata ennakoida vihreän vaihtumista vaan mietitään valon vaihtumisen jälkeen niin kauan,ettei lopulta ehdi kuin pari autoa mennä kun on jo taas punaisella ja sitten kummasti jono alkaa liikkua, varsinkin aamuruuhkassa huomannut tämän,säästyis monen aikaa jos ne jonon ensimmäiset ei "nukkuisi".
 
  • Tykkää
Reactions: Kiiruna
Noniin, tähän on jo varmaan joku tarttunutkin, en ole nyt lukenut ketjua tästä eteenpäin, mutta pakko kirjoittaa.

Niin ei kuulu tehdä!!! Vaan sun pitää itse ostata sovittaa vauhtisi sen mukaan että pääset liikenteen sekaan. ARGH! Juuri tuo ärsyttää kun jotkut eivät tätä ymmärrä.

Mutta juu, voisi sen vauhtinsa tasaisena pitää että kaistalle tulija voi sen mukaan suunnitella mihin väliin sen autonsa työntää.

Ja vielä lisään sellaisen, että on ihan perusteltua noudattaa tässäkin niitä liikennesääntöjä. Ei tuossa kuulu lähteä arvuuttelemaan että kumpi väistää, vaan on itsestään selvää että se, joka kolmion takaa tulee väistää. Ja kuten joku tuolla sanoikin, on yhtä ärsyttävää kun joku alkaa siihen tilaa tekemään tai väistelemään. Kyllä minä sinne väliin osaan tulla, siihen pitäisi pystyä luottamaan kaikkien muidenkin kohdalla.

Itse katson jo etukäteen, tarvitatessa päätä reilusti kääntämällä, että mihin väliin aion mennä, enkä työnnä itseäni sinne kiihdytyskaistan loppuun, ja ala siellä vasta ihmettelemään.
Tämä onnistuu hyvin silloin kun ei ole ruuhkaa. Mutta heti kun on enemmän autoja liikenteessä niin ne ajaa niin peräperää, että sinne väliin on niin perhanan mukavaa ja turvallista tunkea. (joskus jopa mahdotonta jos haluaa välttää hengenvaarallisisa tilanteita)

Kaikki jo yllämainitut asiat ärsyttää muakin. Eniten kuitenkin ärsyttää se, että ei pidetä kunnon turvavälejä. Kiihdytyskaistalta tuleminen ja kaikki ohitustilanteet ovat mahdottomia motarilla ruuhka-aikaan.
 
Jalankulkijan viime aikojen ärsytykset: kun olen jo astunut suojatielle, on autolijan silti pakko kaahata siitä ohi. Ja kun toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen, joku valopää kaahaa viereistä kaistaa pitkin ohi. Lasten kanssa on jotenkin sydän sykkyrällä välillä, kun tietä ylittää :(
 
  • Tykkää
Reactions: Kiiruna
Jalankulkijan viime aikojen ärsytykset: kun olen jo astunut suojatielle, on autolijan silti pakko kaahata siitä ohi. Ja kun toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen, joku valopää kaahaa viereistä kaistaa pitkin ohi. Lasten kanssa on jotenkin sydän sykkyrällä välillä, kun tietä ylittää :(
En koskaan luota siihen, että myös se toinen auto pysähtyy. Jään vaikka keskelle tietä odottamaan kunnes näen sen hidastavan. Meillä on kotipaikkakunnalla muutama sellainen kohta, joissa on jäänyt paljon ihmisiä auton alle. On siis kaksi samaan suuntaan menevää kaistaa vierekkäin. En myöskään aina pysäytä näissä kohdissa antamaan tilaa jalankulkijoille (siis ensimmäisenä) kun niin monta kertaa on viereisellä kaistalla huristellut auto ohi.
 
"Voi"
Ehkä eniten ottaa pattiin ne saamarin hinuttajat, joilla ei oo mikään kiire mihinkään ja millään niitten ohi ei pääse (tämä ei tietenkään ole heidän vika), mutta sitten kun alkaa ohituskaista, niin ne painaa kaasun pohjaan ja painaa meneen niin helvetikses -.-
 

Yhteistyössä