Mikä ärsyttää eniten liikenteessä?

  • Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
Tuli vielä mieleeni, Stop-risteyksestä pysähtymättä ajavat. Kääntyvät, jotka vähän oikaisevat toiselta kaistalta, muutaman kerran meinannu lähteä etukulma autosta toisen matkaan. Keskellä tietä ajelevat, varsinkin pienillä teillä on kivaa kun saa ojanpientareen kautta koukata, kun toiset eivät osaa pitää oikeaa ajolinjaa vaan ajelevat miten sattuu ja missä sattuu.
 
äm
[quote="vieras";25092366]ne saatanan luumuaivot jotka ajaa alle sallitun nopeuden ja vihdoin kun ne hoksaa kääntyä pois edestä niin se ratti on siinä perkeleen autossa muka niin iso että siinä menee päivä kun se kosla on käännetty risteyksestä.[/quote]

niiiiiiiiin komppaaan!!!!
 
[QUOTE="vieras";25095282]Jos sä joudut kiihdytyskaistalla vilkuilemaan taakse, niin silloin sä ajat liian hiljaa, eli hiljempaa kuin sen kaistan liikenne johon olet liittymässä.

Oikeaoppisesti homma tehdään niin, että edestäpäin katsotaan sopiva väli ja kiihdytetään vauhti riittävän suureksi turvallista kaistanvaihtoa varten.[/QUOTE]

Mun mielestä ihan ok tarkistaa kuollut kulma mennessään ja kurkata, ettei kukaan oo just vaihtamassa sieltä vasemmalta kaistalta samaan aikaan oikealle, eli siis mun kylkeen.
 
[QUOTE="vieras";25096243]Ja miksi helvetissä kääntyessä monet koukkaa kääntymissuuntaa vastakkaiseen suuntaan ensin? Kyllä se normaalikokoinen auto tavallisessa risteyksessä mahtuu kääntymään muutenkin.[/QUOTE]
Jooo! Tää on niin totta. :headwall:
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";25095282]Jos sä joudut kiihdytyskaistalla vilkuilemaan taakse, niin silloin sä ajat liian hiljaa, eli hiljempaa kuin sen kaistan liikenne johon olet liittymässä.

Oikeaoppisesti homma tehdään niin, että edestäpäin katsotaan sopiva väli ja kiihdytetään vauhti riittävän suureksi turvallista kaistanvaihtoa varten.[/QUOTE]

Millä logiikalla ajan hiljempaa? Osaan kyllä kääntää päätäni kovemmassakin vauhdissa. Oikeaoppista on että katsotaan etukäteen mihin väliin aikoo mennä.

Ja riippuu todella paljon kiihdytyskaistasta miten ja näkyvyydestä miten sinne liikenteen sekaan kannattaa mennä. Ei kaikki kiihdytyskaistat ole pitkiä ja kulje siinä päätien vieressä, esim. kehä ykkösellä on sellaisia, joissa on kaide alkupätkässä estämässä näkyvyyttä, ja moni kiihdytyskaista on tosi "mutkainenkin".
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suzyanne
Minua on alkanut ärsyttää yksi tietty risteys työmatkani varrella nyt ihan huolella. Kun minä menen siitä aina suoraan, niin mikä ihme siinä on että joka ikinen päivä yrittää joku kääntyä vasemmalle nenäni edestä? Olen jopa joskus epäillyt että siinä on jotenkin poikkeavat liikennesäännöt. :D Mutta ei siinä ole, kyllä se suoraan risteyksen yli vaan menee ennen kääntyvää. Vaan eipä mene tussa risteyksessä. :headwall:

Tuon lisäksi ärsyttää ihmiset jotka hiostavat persuksissa mutteivät mene ohi. Myöskin 20 km/ h 50 km/h alueella pistää sapettamaan. Sekä äidit, jotka tulevat kulman takaa juoksujalkaa suoraan tielle katsomata tuleeko autoja, lastenvaunuja työntäen. Ei se suojatien olemassaolo paljon siinä lohduta, jos oma piltti tulee yliajetuksi. :mad:
 
pri
Ne, joiden on pakko päästä ohi vaikka jo itse ajaisin ylinopeutta. Mutta kun mulla sattuu olemaan pieni, punainen auto, niin sen perässä ei vaan kehtaa ajaa... Ja etenkin, jos joudun jarruttelemaan, että kiireinen pölvästi pääsee eteeni ennen kuin ajaa nokkakolarin vastaantulevan auton kanssa.

Ohittelijat, jotka tunkevat ilman vilkkua heti eteen, niin että joudun jarruttamaan. Ja yleensä vielä niin että viereinen kaista olisi ihan tyhjä eikä siihen eteen ole mikään kiire.

Ne, jotka lähtee ohittamaan, tulevat eteen, ja sitten kääntyvätkin heti. Ihan turha ohitus. Ei varmaan ole minuuttiakaan aiemmin perillä, kuin mitä jos olisi ajanut siihen risteykseen asti perässä.
 
[QUOTE="mä";25091988]ne jotka ajavat 30 alueella 5kymppiä tossa ala-asteen luona :([/QUOTE]

Tää on mustakin erittäin huolestuttavaa. Mä asun sellaisessa koulu/päiväkoti-kolmiossa, että jokaisella risteävällä tiellä on kolmenkympin nopeusrajoitus ja jossa on muutama korotettu suojatiekin, niin välillä joutuu kauhusta kankeana seuraamaan miten koviin nopeuksiin ihmiset saa autonsa kiihdytettyä ihan lyhyelläkin tienpätkällä.

Tähän liittyy lisäksi sekin, että aika moni kuljettaja tuntuu unohtaneen suojatien väistämissäännöt tyystin. Itse toivon vaan, etten ole näkemässä kun ensimmäinen pikkuinen koululainen jää alle.
 

Yhteistyössä