Mikä ärsyttää eniten liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Mulla verenpainetta nostattaa alinopeutta ajavat. Ja joka hemmetin kerta kun (pienestä) ylinopeudesta vauhkotaan, niin mietin hampaita kiristellen miten paljon enemmän nuo pirun kuhnurit vaarantaa liikenteessä.

Ja ne perseessä roikkujat on toinen sakki. Mä en koskaan, ikinä, missään tilanteessa aja alinopeutta ja silti noita ääliöitä piisaa. Mä yleensä jarrutan äkisti ja sillä osoitan että etäisyyttä sais ottaa. Yleensä tepsii, ainakin hetkellisesti.

"tiu"
Mua taas melkein enemmän ärsyttää ne, jotka tekevät tilaa kun tulen moottoritielle rampista, ihan kuin eivät uskoisi, että pääsen mä sinne muutenkin. Lisäksi tieliikennelaissa on kielletty siirtyminen sinne vasemmalle, kun joku tulee kiihdytyskaistalta. Tosin joskus teen sitä kyllä itsekin, täytyy myöntää, jos järkevältä näyttää. Mutta en rutiininomaisesti.
Ajelen semmoista tietä missä rampeista tulee siihen aikaan tasaista tahtia autoja niin olen huomannut että on fiksumpaa siirtyä ja ajaa sitä omaa nopeutta kuin hidastaa tulevien vauhtia ja sitä myöten muiden tienkäyttäjien kanssa. Tosin yleensä ajelen muutenkin suurimmaks osaksi ohituskaistaa =D

"vieras"
eniten vituttaa kaikki.

Eli ne, jotka luulevat olevansa parempia kuskeja kuin muut (tutkimuksen mukaan 70% autoilijoista) ja joiden ei ilmeisesti sen takia tarvii noudattaa liikennesääntöjä eikä ottaa toisia huomioon liikenteessä.

Niin ja ne, jotka eivät osaa kiihdyttää rampilla.

Vasemman kaistan etanat. En voi käsittää kehäteillä enkä moottoritiellä - tilanteessa siis jossa edellä ajavan liikennettä ei ole mikään tukkimassa - että vasemmalle kaistalle on päästävä, muttei siitä oikealla ajavasta päästä reippaasti ohi vaan usein nopeuserolla max. 2km/h tai joskus jopa oikealla ajavaa hitaammin körötellään.

Joudun asiakkailla liikkumaan viikottain ja tosiaan nyppii olla se takapuskurissa roikkuja,siis lähes urpo itsekin, mutta oikeasti: jos on etanan reaktiot, niin eikö olisi oman ajomukavuuden ja liikenteen sujuvuuden kannalta olisi parempi pysyä sillä oikealla kaistalla?

Yrmy
Hullut ohittelijat, kesäliikenteeseen ilmestyvät ihme-köpötit jotka ajaa alinopeutta täydellisellä kelillä, persuksissa roikkujat, kiihdytyskaistalla empivät edessäolevat, ruuhkaliikenteessä turhaan ohittelevat ja niiden vuoksi jarruttelevat.

"vieras"
Mopoautot on saatanasta. Yleisemmin niillä teinikuskeilla ei ole minkään valtakunnan käsitystä liikennesäännöistä. Kurvataan kolmion takaa eteen ja öykkäröidään kuin mitkäkin. Minusta koko helvetin mopoautot saisi kieltää lailla.

Siellä lellityt teinit huristelevat poppi raikuen miten sattuu ja itse saa olla sydän kurkussa, että koska rysähtää.
Itse asiassa mä ajattelin viimeksi, mopoauton kiilatessa viidettä kertaa kolmion takaa eteen, että mitäs, jos en painakaan jarrua :saint:. Olisi ainakin hetken se mopoauton kuvatus pois liikentestä...:whistle:

Toinen vitutuksenkohde on sellasiset, joiden autossa ei ole vakiovarusteena VILKKUA. MIKÄ VITTU SIINÄ VOI OLLA NIIN VAIKEAA ILMOITTAA AIKEISTAAN A J O I S S A muille kanssaautoilijoille??! :headwall:

pilipali
Mua ärsyttää eniten ne jotka ajaa ihan persiissä kiinni. Mulla on taktiikka ruveta ajamaan aina alinopeutta kun tällänen ilmestyy, niin siitä pääsee nopeimmin eroon :D Joo varmaan ärsyttää sekin niiden mielestä.

Ja sitten pimeällä ärsyttää kaikki autot. Kunpa sais ajella ihan ittekseen vaan niin ei häikäsis ne pirun valot, eikä tarviis stressata muistaako pitkiä.

Mua ärsyttää eniten ne jotka ajaa ihan persiissä kiinni. Mulla on taktiikka ruveta ajamaan aina alinopeutta kun tällänen ilmestyy, niin siitä pääsee nopeimmin eroon :D Joo varmaan ärsyttää sekin niiden mielestä.

Ja sitten pimeällä ärsyttää kaikki autot. Kunpa sais ajella ihan ittekseen vaan niin ei häikäsis ne pirun valot, eikä tarviis stressata muistaako pitkiä.
ajat liaan hitaasti, ei mulla vain ole juuri koskaan perskärpäsiä

jos tulee eikä millään meinaa uskaltaa ohittaa niin mä kurvaan sivuun

Ajossa en tykkää niistä jotka ajaa perässä kiinni enkä sellaisista hulluista ohittelijoista. Mun työmatka on 35km per suunta ja niiden aikan ehtii nähdä kaikenlaista..

Mut eniten ärsyttää koirien kanssa lenkillä ollessa se et etenkin vanhemmat miehet ei oikein tahdo tajuta missä kulkea. Itse kuljen kahden ison koiran kanssa ja kaverin jolla on kolme koiraa AINA vasenta puolta etten olisi tiellä ja et mut olis helppo ohittaa ja ihmisillä on jostain tullut sellainen käsitys et tien oikeaa laitaa kuljetaan Otin tästä yhteenkin kerran yhden miehen kanssa joka ei väistänyt sit millään, kun itse kuljin vasenta puolta ja mies siis vastaan tullessa oikeaa. En löytänyt netistä tietoa et kävelijän liikenne olis vaihtunut oikeanpuoleiseksi mut ilmeisesti on kun kerran kovin moni niin on asian ajatellut..

joka ikinen päivä
Eniten ärsyttää pääkaupunkiin ja pois ruuhkassa ajaessa tahvot jotka ei päästä vaihtamaan kaistaa! Varsinkin kun yrittää kääntyä oikealle, joutuu ryhmittäytymään juuri ennen risteystä oikeanpuoleiselle bussikaistalle joka on täynnä urpoja JOTKA OLI SIINÄ ENSIN. NIIH!
Ei auta vaikka kuinka pidät vilkkua ja rytmität vauhdin viereisen kasitan mukaan (sikäli se 10cm välein olevassa autojonossa on mahdollista), nämä tahvot OMISTAVAT oikeuden bussikaistalla ajoon (taksit ei kyllä myöskään päästä sinne....)
Itse päästän aina yhden auton eteeni (seuraava voi ottaa takaa välin ettei liikenne seisahdu)

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Ne, jotka tahallaan vaarantavat sekä oman, että muitten hengen harrastamalla jännittävien tilanteiden ohituksia. Yleensä ärsytyksen nostaa se perälaudassa kiinni oleva Audi, Bmw, Volvo tai WV. :mad:

Niin joo, superalinopeutta ajavat koneet ruuhkahetkinä.

"vieras"
Sellaset kuskit (aika usein ne on naisiakin) jotka ei huomioi toisia sitten ollenkaan. Ei käytetä vilkkua, jalankulkijoille annetaan tilaa, kaistaa vaihtaessa vaan liu'utaan vähitellen toiselle kaistalle olettaen, että joku väistää kyllä. Ajetaan kuin laput silmillä. Talvella sen huomaa yleensä siitä, että näissä autoissa on takalasi ja peilit aivan jäässä, kun kuski ei ole tottunut katselemaan muuta liikennettä niin ei niitä tarvi putsatakaan :D

Ja ihmiset jotka eivät katso liikennemerkkejä. Tässä lähistöllä on yhdessä risteyksessä tehty viime aikoina pieni muutos. Aiemmin yksi kaista kääntyi vasemmalle ja kaksi oikealle. Nyt sitä vasenta kaistaa pääsee myös suoraan, ja niitä kahta muuta edelleen vaan oikealle. Silti sillä keskimmäisellä kaistalla on joka päivä jotain tolvanoita, jotka vaan posottaa suoraan - ja meinaa siten ajaa niitten kylkeen, jotka ovat menneet oikeaoppisesti sitä vasenta kaistaa suoraan. Kuitenkin siellä yläpuolella on aivan selvästi merkitty, mihin kaistoja saa ajaa. Mutta vissiin niitä ei sitten pahemmin katella.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25091865]Sellaset kuskit (aika usein ne on naisiakin) jotka ei huomioi toisia sitten ollenkaan. Ei käytetä vilkkua, jalankulkijoille annetaan tilaa, kaistaa vaihtaessa vaan liu'utaan vähitellen toiselle kaistalle olettaen, että joku väistää kyllä. Ajetaan kuin laput silmillä. Talvella sen huomaa yleensä siitä, että näissä autoissa on takalasi ja peilit aivan jäässä, kun kuski ei ole tottunut katselemaan muuta liikennettä niin ei niitä tarvi putsatakaan :D

Ja ihmiset jotka eivät katso liikennemerkkejä. Tässä lähistöllä on yhdessä risteyksessä tehty viime aikoina pieni muutos. Aiemmin yksi kaista kääntyi vasemmalle ja kaksi oikealle. Nyt sitä vasenta kaistaa pääsee myös suoraan, ja niitä kahta muuta edelleen vaan oikealle. Silti sillä keskimmäisellä kaistalla on joka päivä jotain tolvanoita, jotka vaan posottaa suoraan - ja meinaa siten ajaa niitten kylkeen, jotka ovat menneet oikeaoppisesti sitä vasenta kaistaa suoraan. Kuitenkin siellä yläpuolella on aivan selvästi merkitty, mihin kaistoja saa ajaa. Mutta vissiin niitä ei sitten pahemmin katella.[/QUOTE]

Siis piti sanoa "jalankulkijoille EI anneta tilaa", tietenkin :D

"vieras"
Eniten ottaa aivoon nykyään pyöräilijät.
Ajetaan ihan miten sattuu, autotieltä pyörätielle, päin punaisia, suojatiellä kauheaa vauhtia.
Lapsillekin opetetaan suojatiellä ajaminen, vaikka niin EI SAA tehdä jollei toisella puolella suojatietä jatku PYÖRÄTIE, ei kävelytie.
Pyöräilijä ei ole jalankulkija. Vaikka olisi suojatie edessä, pyöräilijää koskee sama kolmio, väistämisvelvollisuus kun samasta suunnasta tulevia autoilijoita, jos risteyksessä kolmio on.

Näin pimeällä myös ottaa päähän ilman heijastinta kulkevat ihmiset,
ylittävät tietä ilman suojatietä tummissa vaatteissaan.
Sellaiset ihmiset jotka ei itse autoile, ei tajua että pimeässä ja jos vielä sataa niin sieltä autosta ei oikeasti näe yhtään mitään.

Suomessa on kuin autiomaassa ajelisi, jopa pahimpaan ruuhka-aikaan. Ei ärsytä mikään, paitsi joku tahallinen vaaratilanteen aiheuttaminen muille autoilijoille/jalankulkijoille ymv. Ja sama toki toisin päin, eli esim. jalankulkijan tai pyöräilijän aiheuttamat vaaratilanteet.

ne, jotka ajaa jyryyttää takapuskurissa kiinni, vaikka ajais rajoitukse mukaan, tai vähän sen ylikin. varsinkin noi isot autot, siihen jos hyppää hirvi eteen ja joutuu jarruttamaan, niin päälle se tulee, kun ei ole turvallisuus väliä ja jos kyseessä on rekka, niin kyllä siitä edellä ajavasta liisteriä tulee

Yhteistyössä