Mikä sua ärsyttää muiden pukeutumisessa/pahimmat tyylivirheet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä sua ärsyttää muiden pukeutumisessa ja mitkä ovat sinun mielestäsi pahimmat tyylivirheet?
Keskitytään vain naisten pukeutumiseen, kun naisia suurin osa kai ollaan täällä ;)

Täysin omalle ruumiinmuodolle sopimattomat vaatteet eli ostettu pintamuotia, vaikka näyttää itsellä hirveältä. Esim. poikkeuksellisen persevä ja reitevä nainen käyttää lyhyttä takkia/jakkua, kun puolipitkä olisi niin paljon paremman näköinen hänellä.

Mun mielestä sandaaleissa voi pitää sukkia, jos on esim. kävelylenkillä. Ei tosin kaupungilla tms. Enemmän mua häiritsee balleriinoissa/avokkaissa SUKAT! Se on ihan mauttomuuden huippu! Tottakai sukkahousut voivat olla, mutta ihan nilkkasukat. Kaiken huippu vielä jotkut mustat ballerinat ja alla jotku ihkut pinkit sukat.

Ihmettelen usein myös, miksei suomalaiset saa hankittua itselleen KUNNON RINTALIIVEJÄ?

Mua ärsyttää sellainen, että ostetaan juuri nyt niitä pinnalla olevia vaatemerkkejä ja kuljetaan nenä pystyssä ne päällä. Asukokonaisuus voi kuitenkin olla sopimaton yhteen ja sopimaton kantajalleen ja näyttää lähinnä huvittavalta. Mutta mikäs siinä kun on helposti tunnistettavaa merkkiä päällä.

Liian lyhyet mekot tai shortsit. Vaikka olisi minkälainen gasellijalka, niin liian lyhyt alaosa on mauton kaikkialla muualla,paitsi rannalla. Alaosan pitäisi olla vähintään sen pituinen, että jos alla on naisten bokserit, ne peittyisi pyllistäessäkin niin, ettei vilku lahkeen/helman alta.

Muutaman kerran oon nähnyt reilusti ylipainoisella naisella muutamaa kokoa liian pienen napapaidan ja mini-minihameen. Ehkä vaatteet ei olis niin mini-minejä jos olis oikeaa kokoa. Kerran nähtiin miehen kanssa tällainen ja mies meinasi oksentaa.

Sitten tää klassinen kasari-ilmiö: Räikeän (yleensä neon)värinen tuulipuku, mustat korkokengät ja ruskea nahkalaukku. En tiedä onko ollut joskus muotia, mutta muistan että myös mun mummo pukeutui niin, kun oltii pieniä. Nykyään näkee korkokenkien tilalla saappaita. Niin ja yhdistelmään kuuluu tietysti myös ruskea nahkainen vyölaukku. (Mihin sitä vyölaukkua tarvitsee jos on myös käsilaukku?)

lammasmainen muodin seuraaminen, legginsit jalkaan vain kun muillakin on, eikä väliä miten hölmöltä niissä näyttää!
croksien käyttäminen joka paikassa
löllyvien, appelsiini-ihoisten reisien esittely HenkkaMaukan minisortseissa
räikeä eri kuvioiden sekoittelu, siis tyyliin kukalliset kengät leopardikuosillinen laukku ja käärmekuvioitu mekko
liikaa isoja koruja, on isot korvikset ja iso kaulakoru ja isoja rannerenkaita...
ilman rintaliivejä kuljeskelu. voit sanoa, että sinulla on siihen oikeus mutta minä taas sanon että näytät naurettavalta

Hiihtarit ja vyölaukku on kyllä kamalia.:D Mut harvemmin niitä kyllä enää näkee onneksi. Toisaalta, olihan toi vyölaukku hirveen kätevä.:D

Noista muotijutuista haaremihousut on järkyttäviä. Ja housuhameet. Leggarit taas ei ärsytä ollenkaan.

Yleisesti kans ottaa silmän se, että pukeudutaan ihan omaan vartalotyyppiin sopimattomasti.

Mutta kukin laittaa päällensä ihan sitä, mitä haluaa. En mä ainakaan tule ketään vaatetuksen perusteella haukkumaan.:)

Te naiset ette osaa pukeutua kesällä asiallisesti.

Alla on esimerkki naisten hyvästä pukeutumisesta

burkha_030309-1.jpg

Hiihtarit ja vyölaukku on kyllä kamalia.:D Mut harvemmin niitä kyllä enää näkee onneksi. Toisaalta, olihan toi vyölaukku hirveen kätevä.:D

Noista muotijutuista haaremihousut on järkyttäviä. Ja housuhameet. Leggarit taas ei ärsytä ollenkaan.

Yleisesti kans ottaa silmän se, että pukeudutaan ihan omaan vartalotyyppiin sopimattomasti.

Mutta kukin laittaa päällensä ihan sitä, mitä haluaa. En mä ainakaan tule ketään vaatetuksen perusteella haukkumaan.:)

Vyölaukku on nyt muotia :cool:

• Tykkää
Reactions: Sone*
Harvoin oikein häiritsee toisten pukeutuminen, mutta on joskus käynyt mielessä että onko oikein ajateltu asia loppuun asti.

Tässä pari esimerkkiä mitä nyt äkikseltään tulee mieleen:
- Valkoiset vaatteet häissä jollain muulla naisella kuin morsiammella
- Liikaa paljasta pintaa esillä tilanteeseen nähden, olin vasta virallisessa tilaisuudessa työn puolesta ja siellä eräällä naisella oli rintavarustus tungettu yläosastaan todella liian pieneen mekkoon ja rintsikat oli riippareista jätetty ihan huoletta kotiin. Oli järkky yläpylly esillä ja näytti siltä että kohta pullahtaa jotain pihalle. Muuten varmaan ihan ok etuvarustus keski-ikäiselle naiselle näytti nyt aivan kamalalta ja oli todellakin kaikkien nähtävillä.

Ylipukeutuminen, siis tyyliin kouluun tai toimistolle pukeudutaan ja laittaudutaan joka päivä kuin jonnekin juhliin olisi menossa, vahvat meikit, kampaus, korkeakorkoiset korkkarit ja hieno mekko päällä.

Tästä sit seuraa se, että kohta kaikki tavallisissa kaupoissa myytävät hinnaltaan tavallisen pienituloisen saavutettavissa olevat ja tavallista pulleroa pukevat vaatteet on arkivaatteita ja katsotaan pahalla jos meet häihin missään satojen eurojen design-juhlamekkoa vaatimattomammassa asussa tai hui olkoon, vaikkapa semmoisissa kengissä missä pystyy seisomaan kivuitta. Farkkuja ja trikoopaitaa tai hupparia ja tennareita ei kohta saa käyttää enää kuin suunnilleen mökin huussia tyhjentäessä.

Liian pienet ja tiukat kesävaatteet läskimakkaroiden päällä. Sukat sandaaleissa. Huono kesähygienia (ainakin kesällä muutkin saa sen haistaa...)

Yleensäkin välinpitämättömyys omasta kuosista ja kanssaihmisistä raivostuttaa.

no ei juuri mikään. Kukin pukeutukoon tyylillään. Jos jotain pitäisi mainita, se olisi alipukeutuminen häihin ja muihin juhliin tai ravintoloissa aivan liian paljastava vaatetus. Harvemmin tuo jälkimmäinen ärsyttää - säälittää tai naurattaa enemmänkin.

• Tykkää
Reactions: Huspati Huta
Mua ei vaatetuksesta häiritse mikään niin paljoa kuin korkeat korot kengissä ja osaamattomuus kävellä niillä.. Tekis joka kerta mieli mennä nyhtämään ne kengät jalasta ja nakata kuusikkoon ja käskeä ostaa jotain, millä osaa kävellä.

[QUOTE="jjj";24075056]Mua ei vaatetuksesta häiritse mikään niin paljoa kuin korkeat korot kengissä ja osaamattomuus kävellä niillä.. Tekis joka kerta mieli mennä nyhtämään ne kengät jalasta ja nakata kuusikkoon ja käskeä ostaa jotain, millä osaa kävellä.[/QUOTE]

tää on kyllä totta, että pahaa tekee kun jollain on oikeen korkeat korot ja sitten ei osaa kävellä niillä

[QUOTE="vieras";24074801]Mua ärsyttää sellainen, että ostetaan juuri nyt niitä pinnalla olevia vaatemerkkejä ja kuljetaan nenä pystyssä ne päällä. Asukokonaisuus voi kuitenkin olla sopimaton yhteen ja sopimaton kantajalleen ja näyttää lähinnä huvittavalta. Mutta mikäs siinä kun on helposti tunnistettavaa merkkiä päällä.[/QUOTE]

Myöskin tuo, mutta myös toisinpäin että joitakin ärsyttää pelkkä merkkilaukku tai jokin muu merkkivaate vaikka itse olisi ihan normaalisti ja hymyileekin. Mutta minkäs teet.. :)

Muuten mua ei sinällään ärsytä muitten tyylikkyys/tyylittömyys. Jotkut tekstipaidat on kyllä aika typeriä, kuten parempi tuoppi kädessä kuin paska housussa.. ym.. varsinkin yhdistettynä epähygieenisen näköiseen ulkonäköön. :x

[QUOTE="vieras";24074795]Mikä sua ärsyttää muiden pukeutumisessa ja mitkä ovat sinun mielestäsi pahimmat tyylivirheet?
Keskitytään vain naisten pukeutumiseen, kun naisia suurin osa kai ollaan täällä ;)[/QUOTE]

Eipä juuri mikään ärsytä, ihmetyttää lähinnä. Mutta mitäpä muut tykkää mun tämänpäivän asusta: leggarit ja paituli :)...

Yhteistyössä