Mikä siinä PETTÄMISESSÄ on niin väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anninan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anninan

Vieras
Tai miksi ylipäätään on sana "pettäminen" aina esillä. Jos kyseessä ei ole sellainen toinen nainen tai mies kenen kanssa voisi kuvitella tai olisi tarkoituskaan kuvitella vakavampaa suhdetta. Jos kyse on vain seksistä tai vastaavasta. Jos "pettämiseen" käytetty aika ei ole mitenkään oikealta kumppanilta pois. Jos on turvaseksiä jne..

Jos kaikki nuo edellytykset täyttyvät ja jos nyt ei heittäydytä törkeiksi esim. toisen kaverin kanssa sähläämällä, mikä siinä on loppujen lopuksi niin väärin? Mäkään en toki haluaisi mieheni vastaavista kuvioista tietää mutta silloinhan se nimenomaan ei olisi multa pois eikä mua satuttaisi? Kuvittelisin että omalla kohdallani seksi vieraan kanssa (kuten jo flirttikin) toisi vain positiivisia vaikutuksia vakisuhteeseen; seksi kiinnostaa enemmän, oma mieliala on parempi jne.. Tarkoitus siis todella on olla oman mieheni kanssa lopun ikääni jos Luoja suo.

Hieman vaikeaa selittää, ehkä täältä löytyy joku samaan tapaan ajatteleva? Monesti olen vain miettinyt että mikä siinä sitten niin väärää olisi jos joku satunnainen juttu olisikin. En mitään rakastumista hae koska olen rakastunut omaan mieheeni. Mutta jotain kiksejä ainakin itse saan siitä pokaamisesta, seksistä uuden ihmisen kanssa ja muusta.

Kommenttia odotellaan sateenvarjon kera. ;)

En mä sua kivitä, mutta sen verran olemme mustasukkaista sorttia ettei meistä kummankaan mielestä pettäminen ole missään nimessä, missään tilanteessa sallittua.
Kerta yhdessä olemme vihille astelleet, on siinä todellakin tarkoitus ollut se, että vain me riitämme toisillemme. Siihen ei kolmansia tarvita eikä haluta, eikä niitä siinä kuulu olla.

Samaa mieltä, musta pettämisessä = seksissä toisen ihmisen kanssa, ei oo mitään niin erityisen pahaa.
Jos mies haluaa jotain toista kokeilla niin siitä sitten, ei se multa ole pois jos muutenkin on reissussa, että moinen on mahdollista.

Itse en toki noista tahtoisi tietää, mutta jos saisinkin tietää en edes harkitsisi lusikoiden jakoon laittoa, ellei mies sitä itse tahtoisi.

Pettäminen on väärin koska se tapahtuu kumppanilta salaa. Kirkkain silmin väitetään, että ollaan uskollisia mutta todellisuus on aivan toista.

Muiden panemisessa ei ole mitään väärää jos on sovittu että se on ihan OK.

Tässäkin ketjussa puhutaan, että paneminen=pettämistä, sitten taas joku pitää jutteluakin jo pettämisenä ja tanssimista. Joo, meni ohi aiheen. Musta paneminen toisen kanssa on luottamuksen pettämistä.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Minusta reilusti avoin suhde olisi parempi kuin toisen pettäminen salaa.
Kai siinä pahinta on petetyn näkökulmasta loukatuksi tuleminen ja luottamuksen menetys.

Mun mies kans "piti omaa kivaa" em tekstin tapaan. Meillä alkoi mennä päin persettä, koska epäilin "jotain" ja selvää vastausta en saanut. Sit mies narahti kun hoito pamahti paksuksi. Nyt asuvat yhdessä uuden perheen kanssa, vain koska en suostunut enää jatkamaan idiootin eksäni kanssa. Heillä menee päin h***ttiä ja oon siitä todella iloinen.

Katkera? En enää, totaalisen tympääntynyt vaan just tuollasen asenteen omaaviin itsekeskeisiin, oman itsetunnon pönkittäjiin.

Olen ap:n kanssa tasan samaa mieltä. Valitettavasti puolisoni ei kuitenkaan ole samaa mieltä ja tämä yhteiskunta se vasta jäykkä näissä asioissa edelleenkin on. Minusta jokainen itse määrää omasta vartalostaan eikä ole kenenkään omaisuutta parisuhteessakaan. Mutta mun ajatukset tästä asiasta tuskin on arkipäivää vielä satoihin vuosiin, olen edellä aikaani äärettömän rakkauden käsitteen kanssa.

pettäminen = sitä että ei pidä lupaustaan, toimii toisin kuin on antanut ymmärtää. Eli jos olette sopineet että saa naiskennella muiden kanssa kunhan ei kerro toiselle, niin silloinhan et petä kumppaniasi, koska se on ollut yhteinen sopimus. Pettäminen on siis sitä että tekee jotain mitä on esim. luvannut olla tekemättä tai jonka tietää satuttavan toista.

Niin...eikö se satu jos miehesi haluaa toista naista, hän ei halua sinua sillä hetkellä vaan sitä toista, jos se sattuu sinua, niin eikö se ole silloin väärin? Jos sen tekee niin ettei toinen tiedä niin miksi se silloin olisi oikeutettua?
Jos miehesi nyt vaikka halusi sitä toista naista ja teidän suhteene parani sen takia (mies iloinen kun sai hyvää seksiä) olet tyytyväinen suhteestanne? Toinen nainen saa suhteenne toimimaan... säälittävää!
Ymmärrän miehiä jotka harrastavat seksiä toisen naisen kanssa jolleivat sitä kotoa saa, koska miehet vain ovat rakennettu niin etteivät voi loputtomiin olla selibaatissa. (tilanne eri jos vaimolla on jokin sairaus tms, minkä takia ei hetkeen voi harrastaa seksiä, tällöin miehen pitää hoittaa sen aikaa itsensä itse).
Tätä mieltä olen minä.

Joo, ei heru multa ymmärrystä tällaisille. Miksei sitten molemmat voi mennä miten tykkää ja sitten vaikka kalenteriin merkitä, milloin on toisia kiksautellut. Eihän se ole mitenkään kummaltakaan silloin pois, jos rehellisiä ollaan.

Mä mietin joku aika sitten että mitä kamalaa siinä seksissä toisen kanssa on, en tajunnu että miks se ois niin paha...

Mutta sitten ajattelin asian toisinpäin, että entä jos se mies tekiski sen jonku toisen naisen kans... Tajusin miksi se on paha juttu. Ja erityisen paha olis että tekee salaa! Jos mä annan luvan ja tekee, ni ei se niin paha... Mutta silti se tunne että mä en riittäis... :D

Jokaisen parin oma valinta tietysti, jos sulle on ok että mies panee toista ni mikäs siinä sitte, ja miehelle kans ok... Sen varaan tuskin kannattaa laskea että toinen ei saa ikinä tietää. Seinilläki kun tuppaa joskus korvat olemaan ja tieto voi vuotaa...

Ei ne vehkeet nyt niin käytöstä kulu, mutta muutama juttu mua tossa tökkii:

- turvallista seksiä ei ole. kumi voi rikkoutua tai ehkäisy muuten pettää, kiva juttu sitten kun ei enää tiedä kuka on lapsen isä tai mitäkautta taudit ovat levinneet

- tunteiden erossapitäminen ei aina ole edes tahdonalainen juttu, voi mennä hankalaksi jos toisella tunteet herää kesken kaiken

- mun mielestä omassa parisuhteessa on jotain vikaa jos täytyy sitä seksiä hakea muualta. mun mielestä pistäisi siis keskittyä hoitamaan se suhde kuntoon eikä etsiä helpotusta muualta. noiden pettämisten myötä ero on aina lähellä

- vaikka olisi tarkoitus pitää suhde salassa niin jostain se vaan voi vuotaa puolison korviin

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mä mietin joku aika sitten että mitä kamalaa siinä seksissä toisen kanssa on, en tajunnu että miks se ois niin paha...

Mutta sitten ajattelin asian toisinpäin, että entä jos se mies tekiski sen jonku toisen naisen kans... Tajusin miksi se on paha juttu. Ja erityisen paha olis että tekee salaa! Jos mä annan luvan ja tekee, ni ei se niin paha... Mutta silti se tunne että mä en riittäis... :D

Jokaisen parin oma valinta tietysti, jos sulle on ok että mies panee toista ni mikäs siinä sitte, ja miehelle kans ok... Sen varaan tuskin kannattaa laskea että toinen ei saa ikinä tietää. Seinilläki kun tuppaa joskus korvat olemaan ja tieto voi vuotaa...

Vaikka mä ajattelen asian toisinkinpäin niin en minä näe miten se olisi minulta mitenkään pois jos yksilönä toimii tietyllä tavoin ja sitten parisuhteessaan toimii molempia tyydyttävällä tavalla. En ole symbioosissa puolisoni kanssa vaan olemme kaksi yksilöä. Mutta edelleenkin kuitenkin korostan, että nämä on ajatuksiani, puolisoni ei ole näin radikaali ajatuksissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kai normaalisti ihminen on yksiavioinen!

Ööö ei ole.

Ihminen ei ole normaalisti (siis Biologisesti) yksiavioinen.

Evoluutiostahan tässä on kysymys loppujenlopuksi.
Lainaan erään naisen kirjoittaman tekstin toiselta forumilta (ellit)

"Muistan lukeneeni, että evoluutio on muokannut ihmistä sellaiseksi, että jotta nainen on saanut pidettyä miehen luonaan ilman, että mies on eläinten lailla yrittänyt päästä siittämään jokaista hedelmällistä naista, niin vastineeksi nainen on kehittänyt tavan, että nainen antaa seksiä muulloinkin kuin "kiima-aikaan" eli ovulaation aikana. Tällä tavalla nainen on saanut miehen suojelua koko ajan ja vastaavasti mies on saanut enemmän seksiä, mitä hän muuten olisi saanut (ellei sitten ole alfa-uros). ..........
Naisena en usko, että esimerkiksi kaksi miestä tarkoittaisi kaksi kertaa parempaa elämää. Sillä tavalla ehkä hyvät ja huonot puolet olisivat kaksi kertaa suuremmat. En oikein usko siihenkään, että loppujen lopuksi olisi kovin kivaa koko ajan siirtyä paikasta toiseen tai vastaavasti elää sellaista elämää, että miehet vaihtaisivat vuoroja parin päivän välein. "

Tekstin ensimmäinen osa voi olla tietysti monelle vaikea paikka hyväksyä mutta tottahan se on, ja se on ollut totta pitkälle tähän päiväänkin muodossa tai toisessa.

Mutta onneksi naisetkin (myös miehet) ovat osittain onnistuneet irrottautumaan näistä biologian kahleista, toisaalta sillä on ollut hintansa.

Yksinhuoltaja äitien määrä on kasvanut huomattavasti. Enää ei tarvita toista pitämään perhettä yllä niin sanotusti.

Jossain on jotakin vikaa, jos edes kysyä pitää, miksi SALASSA tekeminen ja pitäminen on pahasta tai väärin, tai miksi yleensä lupausten pettäminen on väärin. Ei ole oikean ja väärän ja luotettavan ja epäluotettavan raja enää selvä.

No jos pari tekee noin yhteisestä sopimuksesta - että molemmat voivat kiksiä kenen kanssa vaan, milloin huvittaa ja voivat aina sanoa siitä toisilleen, niin ei kai siinä silloin mitään pahaa olekaan.
harvat varmaan ihan noin avoimia ovat, vailla mustasukkaisuutta.
Mutta toisen selän takana toimiminen..se on... :snotty: :/

Se salaa häslääminen on perseestä. Siis jos olisi vapaa suhde jne niin ei siinä mitään.
Mä itse kyllä loukkaantuisin jos mies kävisi muita naisia paneskelemassa, olisi lusikoiden jako edessä. Ja minusta parisuhteessa eletään yksiavioisesti ja jos siihen ei pysty niin ei kannata suhteessa elää.

No mua ei vaan edes nappaa panna ympäriinsä. Ja jos oisin seurustelusuhteessa, niin mulla se vaikuttaisi kyllä väleihin oman miehen kanssa, sillä olen sen sorttinen ihminen että jos oon jonkun kans vällyjen välissä niin on se mun ajatuksissa muutenkin.. ja ois siis paljon pois parisuhteesta, jos ajattelisin toista miestä jatkuvasti.

Yhteistyössä