mikä siinä on niin vaikeaa sanoa puolisolleen että hän on rakas/rakastan sua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakamur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nakamur

Vieras
Olen tuntenut kauan että mies ei rakasta minua, ollut hieman kriisiäkin. Mies väittää että rakastaa ja kun kysyn että miksei sitten ikinä sano sitä ääneen mies vastaa että pitää sanoa,mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu.

En tajua asiaa,jos kerran rakastaa ja on aiemminkin sen ilmaissut sanallisesti ihan helposti, niin miten se sitten 6vuoden jälkeen on niin "vaikeaa".

Jos rakastaa ja tietää että toinen on epävarma,miksei anna sitä varmuutta kun sanat ei kuitenkaan maksa mitään

No poistuisko sun epävarmuus jos kuulisit ne sanat mieheltäsi? Voihan sitä sanoa vaikka mitä mutta eri asia on tarkoittaako sitä mitä sano.
Jos sä et koe, et hän sua rakastaa niin eihän ne sanat merkitse silloin yhtään mitään, jos ei rakasta. Eikö?

no jos mies sanoisi joka päivä rakastavansa niin kyllähän siihen alkaisi uskomaan. Mutta et vastannut kysymykseen nimittäin todellakin haluaisin tietää miksi sitä puolisoa halutaan pitää epävarmuudessa/miksi se on niin vaikeaa

Jospa hän on itsekin epätietoinen rakastaako sinua. Tai sitten hän on sen verran käytännön mies, ettei vaan hänelle ole tärkeää sanoa sitä ääneen kun kerta sen on jo sanonut. Eikä välttämättä ymmärrä miten tärkeää se sulle on. Me ihmiset kun ollaan niin erilaisia.

Kyllähän tuo lause on karissut vuosien saatossa. Itsellekin se tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän vaikealta sanoa ääneen, kun ei ole moneen vuoteen sanonut. Kuulostaa niin "kliseiseltä". Eipä ole mieskään sanonut. Silti tuntuu, että hän rakastaa, vaikkei sano. Ja uskon hänen ajattelevan samoin. Ennemmin yritämme teoillamme osoittaa sen.

Varsin oudolle tuntuisi jos mies yhtäkkiä esim. joka päivä sanomaan "rakasta sinua" ja sanoilla ei ole/olisi mitään merkitystä kun tunnen että toinen rakastaa. Rakkautta on liiankin helppo vannoa sanoin, se on huomattavasti vaikeampaa että minut saa tuntemaan olevani rakastettu.

Joka päivä en myöskään itse sano rakastavani puolisoa, viikottain varmaan kuitenkin.

N: Rakastatsä mua?
M: Mmmm
N: Mikset sano sitä koskaan ääneen?
M: No kyllähän sä tiiät että (mutinaa tyynyyn)...
N: Eli et sä rakasta mua enää (nyyh)
M: Justhan mä sanoin! Mitä sä nyt vingut?
N: Sulla on joku toinen (rääkyä)
M: ??????
N: Kuka se on? Mikä mussa on vikana? (tuplarääkyä ja räkäää) Et sä halua enää mua (vilauttaa rintaa)? Miten me lapsille kerrotaan? Kuka talon ostaa?! Äitis vaan ilahtuu!! Sairaslomaa! Mitä naapurikin ajattelee? Kummalle jää auto ja trampoliini? Byääähh...
M: ????? tuu kainaloon rakas..
N: (hieman rauhoittuneena ja närkästyneenä) niin mutta mikset sä koskaan sano sitä ääneen....
And here we go again....

ehkä se mies ei vain jaksa, kun vaadit siltä jatkuvasti ties mitä. etkös sä oo se tyyppi, joka tekee näitä vastaavia aloituksia harva se viikko milloin mistäkin "ongelmasta"? ja joka kiihtyy nollasta sataan, jos tulee sellaisia vastauksia, jotka ei komppaa sun omia ajatuksia...

1076152562167.gif

[QUOTE="nuuh";29955119]N: Rakastatsä mua?
M: Mmmm
N: Mikset sano sitä koskaan ääneen?
M: No kyllähän sä tiiät että (mutinaa tyynyyn)...
N: Eli et sä rakasta mua enää (nyyh)
M: Justhan mä sanoin! Mitä sä nyt vingut?
N: Sulla on joku toinen (rääkyä)
M: ??????
N: Kuka se on? Mikä mussa on vikana? (tuplarääkyä ja räkäää) Et sä halua enää mua (vilauttaa rintaa)? Miten me lapsille kerrotaan? Kuka talon ostaa?! Äitis vaan ilahtuu!! Sairaslomaa! Mitä naapurikin ajattelee? Kummalle jää auto ja trampoliini? Byääähh...
M: ????? tuu kainaloon rakas..
N: (hieman rauhoittuneena ja närkästyneenä) niin mutta mikset sä koskaan sano sitä ääneen....
And here we go again....[/QUOTE]

:D vähän tohon tyyliin paitsi että meillä se menee näin
Minä:miksi et voi sanoa minulle että rakastat minua
mies:pitäis sanoa
minä:No mutta miksi et sano
mies:vaiti....

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä.;29955122:
ehkä se mies ei vain jaksa, kun vaadit siltä jatkuvasti ties mitä. etkös sä oo se tyyppi, joka tekee näitä vastaavia aloituksia harva se viikko milloin mistäkin "ongelmasta"? ja joka kiihtyy nollasta sataan, jos tulee sellaisia vastauksia, jotka ei komppaa sun omia ajatuksia...

miksi minä tyytyisin rakkauden osoituksissa vähempään kuin mitä ennenkään? eipä ole kamalaa sanoa puolisolle että rakastan sua, minäkin sanon niin. Jos se on jonkun mielestä kamalaa "vaatia"=tarvita sitä että tunteet tuodaan ilmi sanallisesti,niin se ei sitten ole minun ongelmani :)

Meillä joka aamu töihin lähtiessä et "hyvää työpäivää" *pusu* "mä rakastan sua" *pusu* ja illalla vastaavasti et hyvää yötä ja rakastan sua :) ja päivällä tarpeen mukaan myös..
ollaan kohta 30v molemmat ja yhdessä oltu jo 7v ja vähä päälle.

Jos keskustelut kulkee aina samaa rataa, omien kysymysten ja vastausten muuttaminen saattaa pakottaa koko keskustelun muuttumaan.
"Miksi et voi sanoa minulle että rakastat minua"
"Pitäisi sanoa"
"Onko sen asian sanomisessa joku muuttunut vaikeaksi?"

tai
..."Sanottiinko teillä kotona koskaan rakastan sinua?"
..."Minusta tuntuu että sanot rakastavasi minua huomattavasti harvemmin kuin pari vuotta sitten. Onko joku asia muuttunut?"
..."Tuntuiko sinusta vasta rakastuneena luonnollisemmalta sanoa rakasta sinua. Mikä sinusta siinä nyt tuntuu hankalalta?"
...

Meillä ei olla tunnustettu rakkautta varmaan pariin vuoteen.

"jos ei toi sano niin emmäkään"...

Enkä mä totta puhuen oikein tiedä rakastankokaan häntä enää. Lähinnä kämppiksen roolissa on...

Ei kaikille ole omien tunteiden sanoittaminen helppoa. Ja silloin puhuvatkin suuremmin ne teot, pienetkin. Ohi mennessä annetut hipaisut, pikaiset pusut, huomaavaisuus siinä että tekee toisen puolesta jonkun inhokki homman sanomatta, järjestää toiselle omaa aikaa/yhteisen yllätyksen/oman yllätyksen jne.

Ja jos oikein utelemalla udellaan,pyytämällä pyydetään - ja samalla saadaan pienikin syyttelevä sävy aikaiseksi - sellaista henkilöä sanomaan niin, niin silloin edessä voi olla tilanne, että tämä henkilö sulkee suunsa entisestään.

Kyllä sen myös huomaa ja aistii, rakastaako toinen vai ei. Ei noin suuria tunteita pääse pakoon niitä peittelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29956654:
Meillä ei olla tunnustettu rakkautta varmaan pariin vuoteen.

"jos ei toi sano niin emmäkään"...

Enkä mä totta puhuen oikein tiedä rakastankokaan häntä enää. Lähinnä kämppiksen roolissa on...
Kuulostaa masentavalta. Miks ootte yhä yhdessä?

Yhteistyössä