Mikä helvetti tässä on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apus

Vieras
Kertokaa mulle, että mitä mun pitää tehdä. Mä olen kotona vielä hoitovapaalla Mun päivät tuntuu kaaokselta, koko ajan on meteliä ja koko ajan saa juosta tekemässä ja järjestelemässä jotain. Väsyttää koko ajan ja oon huonolla tuulella. Nuorin heräilee vielä öisin. Mies tekee tosi epäsäännöllistä työtä ja koko arki pyörii hänen suunnitelmiensa ympärillä. Mä en kuule niistä yleensä etukäteen, joko samana päivänä tai ehkä edellisenä. Työpäivät on 7-16 tuntisia, miten sattuu. Mua rasittaa tää epäsäännöllisyys, ja se että kaikki menot pitää suunnitella miehen töiden mukaan ja miehen menojen mukaan. Eikä se muista kertoa näistä menoista etukäteen, joten oon usein siinä tilanteessa että tää illalla muistaa kertoa, että ei ole seuraavana päivänä ennen iltaa kotona, mutta ei kuitenkaan oo tuonut ruokatarvikkeita kaupasta, niin että mun pitäis raahata lapset kävellen kauppaan 5 kilometrin päähän.

Musta tää vaan jotenkin toimii niin huonosti, tai ei oikein toimi. Väsyttää ja vituttaa, mä en jaksa tätä epäsäännöllisyyttä ja sitä, että me koko ajan eletään koko perhe sen mukaan että miten miehen suunnitelmat menee. Mies taas ei tajua, että miten tää voi olla mulle muka niin vaikeaa tai että miten mua muka voi väsyttää, kun mies ei ole edes joka päivä kovin myöhään töissä. Tuntuu, että se ei ollenkaan halua edes ymmärtää mua, eikä muakaan jaksa enää kiinnostaa jatkuva joustaminen ja kysely, kun toinen ei voi itse kertoa niistä menoista vaan olettaa että riittää kun hän muistaa viime hetkellä ilmoittaa ja muu porukka hyppii sitten hänen mielensä mukaana :(

Mitäs jos loisit itsellesi ja lapsille sellaisen melko tarkan päiväjärjestyksen ja samaten pyydät miestä laittamaan kalenteriin noin suurinpiirtein päivänsä,niin tarkaan kun tietää.Miksi koko perheen pitäisi hyppiä yhden menojen kanssa?Lykkäät lisäksi aina kun on tarvetta kauppalistan miehelle mukaan,paria päivää ennenkuin on tarvis,niin hän voi käydä sitten kaupassa kun sinne kerkeää.

Nerdalla oli hyviä vinkkejä. Niihin lisäisin, että pitäkää joka viikko palaveri, jolloin laitatte ylös miehen menot. Silloin sä tiedät miehes työvuorot ja voitte joustaa, jos tarvii. Muuten kyllä voisitte mennä omien aikataulujenne mukaan ja mies sopeutuis niihin. Olis minun mielestä reilumpaa lapsia ja sua kohtaan.

Yhteistyössä