Mikä siinä on että anopissa ärsyttää kaikki asiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras

Just kaikki ihan sama-jutut.

Esim. kun tulee meille, niin ihan varmasti jos tuo jotain ruokaa mukanaan, niin se on vanhaa makkaraa tai jotain jauheliharuokaa. Tai laittaa meille noita ruokia käydessään. Kun taas jos esim. oma äiti tulee käymään tai jos menemme sinne, laittaa meille, omille lapsilleen ja lapsenlapsilleen, parasta.

Eli itse syö edullisesti kotona mutta meille laittaa hyvää.
Kun taas anoppi tekee toisinpäin. Ainakin ennen söi tosi kalliita laihdutustuotteita ja muuta, mutta vieraille antaa halvinta.

Kun me olemme asuntovelkainen yhdellä palkalla toimeentuleva lapsiperhe, olisi aika helppo ilahduttaa meitä, juurikin sillä paremmalla ruoalla. Kun sitä rahaa on lasten isovanhemmilla.

Ja ihan kaikki muutkin piheysjutut ärsyttää niin älyttömästi.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Just kaikki ihan sama-jutut.

Esim. kun tulee meille, niin ihan varmasti jos tuo jotain ruokaa mukanaan, niin se on vanhaa makkaraa tai jotain jauheliharuokaa. Tai laittaa meille noita ruokia käydessään. Kun taas jos esim. oma äiti tulee käymään tai jos menemme sinne, laittaa meille, omille lapsilleen ja lapsenlapsilleen, parasta.

Eli itse syö edullisesti kotona mutta meille laittaa hyvää.
Kun taas anoppi tekee toisinpäin. Ainakin ennen söi tosi kalliita laihdutustuotteita ja muuta, mutta vieraille antaa halvinta.

Kun me olemme asuntovelkainen yhdellä palkalla toimeentuleva lapsiperhe, olisi aika helppo ilahduttaa meitä, juurikin sillä paremmalla ruoalla. Kun sitä rahaa on lasten isovanhemmilla.

Ja ihan kaikki muutkin piheysjutut ärsyttää niin älyttömästi.

siis laittaa meille noita ruokia kun me käymme, ei siis laita meillä ruokaa, kun käy

No hyvä, että ymmärrät itsekin, että aika pienestä ja turhasta ärsyynnyt. ;)

Ilo se on pienikin ilo, mikset voisi ilostua pelkästään siitä, että laittaa edes? Jos se syötävää on, sama se, mitä se on. =) Ajattele se niin, että niinä päivinä sun ei tarttee tehdä ruokaa laisinkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Ilo se on pienikin ilo, mikset voisi ilostua pelkästään siitä, että laittaa edes? Jos se syötävää on, sama se, mitä se on. =) Ajattele se niin, että niinä päivinä sun ei tarttee tehdä ruokaa laisinkaan!

hih. no meidän matka sinne kyläpaikaan on niin raskas ja pitkä rahallisesti ja ajallisesti, että on aika pieni ilo päästä syömään jauhelihakeittoa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

hih. no meidän matka sinne kyläpaikaan on niin raskas ja pitkä rahallisesti ja ajallisesti, että on aika pieni ilo päästä syömään jauhelihakeittoa...

Söisin mielelläni jauhelihakeittoa, jos sen laittaisi joku muu kuin aina minä itse. :D
Eipä silti, kyllä "parempikin" ruoka tietysti kelpaa.

Meilläkin on niin että mun vanhemmilla saa hyvää ruokaa ja anopin sapuskat on oikeasti aika kauheita. Mutta todennäköisesti hän tekee parhaansa eikä meille kokkaa sen huonompaa kuin itsellekään.
Jotta kellään ei tule paha mieli niin ei käydä anopilla syömässä vaan lähinnä kahvilla.

Mä aina tilaan mun äidiltä ja anopilta noita ihan perusruokia. Ne on vaan niin hyviä, "ihan kuin äidin tekemiä". Ja tietää, että lapsillekin uppoaa pareemin kuin hienoinkaan sisäfilepihvi uuniperunan kera.

Siis kuka edes kehtaa valittaa isovanhempien tekemästä ruuasta? Onko se ruoka todella teidän ainoa syy käydä mummolassa? Luulisi, että lasten ja isovanhempien tapaaminen olisi se pääasia, eikä se, minkä hintaista ruokaa siellä saa syödäkseen. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh:
Siis kuka edes kehtaa valittaa isovanhempien tekemästä ruuasta? .

Minä. Jos ruoka ei maistu on se parempi jättää tekemättä, ihan hukkaan menisi.
Anoppilassa voi käydä miljoonasta muustakin syystä kuin ruoka ja siksi sen voi skipata suosiolla.

Yhteistyössä