Että voi näinkin pieni asia välillä ärsyttää isosti :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaemo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Outoa :D Meillä mies kitisee jopa siitä että laitan lapsille ketsuppia makaronilaatikkoon tms :D SItä ei kuulemma tartte mihinkään. Välillä olisi kiva sitä käyttää,mutta toinen ei ymmärrä :D

Entä jos sanoisit miehellesi: "haluaisin, että maistaisit miltä tämä ruoka maistuu ilman chiliä/ketsuppia, koska siinäon hienostunut aromi, joka peittyy muuten"?

Mä oon salaatinkastike addikti :D. Laitan leivällekkin ja sit kasaan karmeen keon salaatinlehtiä, tomaattia ja kurkkua jne. Toi salaatinkastike josta tykkään on joku chili ja joku muu, en muista tarkkaan. Mut on hemmetin hyvää ja ymmärrän kyl hyvin, että chili tuotteisiin jää joku muukin koukkuun. Musta ruoka on ihanaa, kun siihen lisää ripauksen chiliä ja maistuu oikeesti paremmalle. Ketsuppiakin käytän ja makaronilaatikkoa en syö, jos ei ole ketsuppia. Joulunkinkkua syön turun sinapilla höystettynä ja sinappia laitan välillä makaronilaatikkoonkin ja siihen viä ketsuppia :p

Kyllä mäkin ketsuppia laitan makaronilaatikkoon ja ranskalaisten kanssa. Sinappia grillimakkaran kylkeen. Tonnikalasalaatti vaatii sinappisen salaattikastikkeen.
Mutta että ihan joka sapuskaan pitää laittaa jotain, mikä jättää muut maut alleen. Sitä en ihan ymmärrä :D eikä mun tarviikaan. Mutta ihmettelen silti :laugh:

Ja mitäs luulette, olenko sanonut että voisi maistaa ruokaa ilman chilikastikkeita... Olen. Ja monesti. Auttaako se, noh, ehkä haarukallisen maistaa ja chilipullolle :D

Mutta nää on näitä. Mies käyttäköön chiliään.

En minäkään tykkäisi, jos ihan kaikkeen töräytetään mauskekastikkeita maistamatta, muttei se nyt maailman suurin juttu olisi. Meillä ei oikein mene mitään maustekastikkeita, eikä salaatinkastikkeita, valmisjuttuja siis, ei olla vaan totuttu käyttämään. Sinapeista mies tykkää, minä en kuin joskus ruoanlaitossa, niitä syököön ihan missä tykkää. :)

Ei tämä asia tosiaan maata kaada. Mutta välillä hitusen ärsyttää.
Pilkettä silmäkulmassa oli kun aloituksen tein =)

Ja Mikko, en usko että ruokani kovin pahaa on. Tai ei ainakaan niiden mielestä, jotka sitä tilaavat ;)

Laittaisin sen vaivalla valmistaman aterian vai itsellen. Miehelle jotain perusarkiruokaa ja sanoisin, että mitä minä hänelle samaa kun ei sen chilin alta kuitenkaan mitään maista. Hukkaan menisi. Jos viitsii sitten maistaaa tekemääsi ja toteaa, että kelpaa sellaisenaan, niin sais samaa

Alkuperäinen kirjoittaja minä tekisin näin..;30113707:
Laittaisin sen vaivalla valmistaman aterian vai itsellen. Miehelle jotain perusarkiruokaa ja sanoisin, että mitä minä hänelle samaa kun ei sen chilin alta kuitenkaan mitään maista. Hukkaan menisi. Jos viitsii sitten maistaaa tekemääsi ja toteaa, että kelpaa sellaisenaan, niin sais samaa

Ei tää oikeesti niin iso asia ole, että eri ruokia alkaisin laittamaan. En tätä aloitusta sillä tehnyt, että saisin neuvoja miten kouluttaa mies irti chilikastikkeista.
Kunhan tosiaan välillä vähän vaan ärsyttää =) mies syököön ruokansa chilisoosseilla höystettynä jatkossakin. Ei se multa pois ole.

Veikkaan että mies ei enää yksinkertaisesti maista mitään miedompia makuja, chili polttaa makuaistin aika äkkiä pilalle. Mikään hyväkään ruoka ei siis hänen suussaan maistu yhtään pahvia kummemmalta ilman sitä chiliä.

Kaiken ruoan kanssa pitää olla viinaa!

Ostan Suomiviinaa Itsenäisyyspäivänä. Kun näen pikku-ukkoja, ostan Ufo-shottia.
Kun toivon saavani Jormaa, ostan Jorma-viiniä.
Kun menen tankkaamaan, ostan Dieseliä.
Tutkailin vasta mansikka-reseptiä, johon vaadittiin minttua, ostin Minttuviinaa.
Eläintarharetkelle ostan pullon Leijonaa, ettei jää eläimet näkemättä.
Kostutan torttua kossulla.

Mikä mua vaivaa?!! Helllpp.

Yhteistyössä