Mikä siinä oli että ei sais alkaa kiinteyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Martsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Martsuli

Vieras
esimeksiksi vatsalihaksia heti synnytyksen jälkeen?

Millon sitä sitten saa alkaa vähän hommaamaan omaa kroppaa takas siihen kuntoon ku oli ennen raskautta? Imetän juu, mutta eikö silti kiintyttää saa kun en vielä laihduttaa ajatellu...

Vatsalihaksiin tulee sellainen rako keskellä kun kohtu kasvaa, sitten kun se rako on sulkeutunut synnytyksen jälkeen niin saa alkaa treenata suoria vatsalihaksia. Mee selälleen makaamaan ja kokeile, tuntuuko keskellä mahaa vielä sellainen pitkulainen "kolo" :)

No siis ensinnäkin lihasta ei kiinteytetä vaan treenataan... Mutta. Saat kyllä muita lihasryhmiä treenata, vaikka et laihduttaisikaan. Se vatsalihasten välissä oleva rako vaan pitää mennä umpeen ennen kuin treenaat niitä. Muuten se voi jäädä palautumatta, voit saada napatyrän ja muuta mukavaa.

Ensinnäkin menee tovi aikaa, ennen ku sisuskalut asettuu takasin paikalleen ja toisekseen on syytä hoitaa lantionpohjan lihakset kuntoon ensin, ettei tuu ikäviä oireita. Eiköhän sitä kiinteyttää ehdi vähän myöhemminki. :) (Kysy vaikka jälkitarkastuksessa voitko alottaa vai onko aihetta treenailla lantionpohjaa lisää )

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No siis ensinnäkin lihasta ei kiinteytetä vaan treenataan... Mutta. Saat kyllä muita lihasryhmiä treenata, vaikka et laihduttaisikaan. Se vatsalihasten välissä oleva rako vaan pitää mennä umpeen ennen kuin treenaat niitä. Muuten se voi jäädä palautumatta, voit saada napatyrän ja muuta mukavaa.

No joka tapauksessa, huonosti muotoiltu kysymys, sori :ashamed: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:

Eipä mitään, varmistin vaan termit... Niuho kun olen :D

Kauanko synnytyksestä on? Miten ajattelit urheilla? Jos vain lantionpohjan lihakset pitää, niin voit kyllä aloittaa. Siis muun kuin vatsatreenin.

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Ja eikös ollu jottai sellassii, että saattaapi altistaa kohdun luiskahtamiselle / laskeutumiselle toi liian aikanen treenaaminen?

Ei pidä paikkaansa,näin sano lääkäri.Mut toin on totta että siin vatsalihaksien välissä on se rako ja sen pitäisi mennä umpeen ennen treenaamista..kuulemma ei oo mitään hyötyä tehdä vatsoja jos se rako on siinä ja tuloksena voi olla "kartiovatsa"

Alkuperäinen kirjoittaja googleheimen:
Ja eikös ollu jottai sellassii, että saattaapi altistaa kohdun luiskahtamiselle / laskeutumiselle toi liian aikanen treenaaminen?

Ei pidä paikkaansa,näin sano lääkäri.Mut toin on totta että siin vatsalihaksien välissä on se rako ja sen pitäisi mennä umpeen ennen treenaamista..kuulemma ei oo mitään hyötyä tehdä vatsoja jos se rako on siinä ja tuloksena voi olla "kartiovatsa"

Vippishän puhui nyt vaan treenaamisesta, ei vatsoista. Kyllä liian kova treeni liian aikaisin voi altistaa laskeumille.

Nimenomaan se liian aikainen vatsatreeni saattaa johtaa siihen, että rako ei koskaan palaudukaan.

Olin netistä toki kuullut, että vatsalihaksia ei kannattaisi tehdä ennen jälkitarkastusta. Jälkitarkastuksessa sitten kysyin lääkäriltä, että voiko niitä nyt tehdä. Vastaus vaikutti siltä, että hän ei olisi koskaan kuullutkaan, ettei saisi tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Olin netistä toki kuullut, että vatsalihaksia ei kannattaisi tehdä ennen jälkitarkastusta. Jälkitarkastuksessa sitten kysyin lääkäriltä, että voiko niitä nyt tehdä. Vastaus vaikutti siltä, että hän ei olisi koskaan kuullutkaan, ettei saisi tehdä...

Siis outoo, kun niin paljon eri "tietoa" tosta. :| Mulle sanottiin synnärillä, siis ihan alapäälihaksiin ja synnytyksen jälkeisiin vaivoihin erikoistunut fysioterapeytti sanoi, että ei saa tehdä muutamaan kuukauteen, koska vatsalihakset ovat auki edestä. Sanoi, että syviä vatsalihaksia saa silti heti tehdä.

Ja sitten aika moni ei ole tommosta ohjetta kuullut ikinä, vaan toiitottaa, et heti synnärillä pitää alkaa punttaamaan.

Mut siis pointtina oli se, että vatsalihaksiin voi jäädä pysyvä pulla, krymppy, jonka voi korjata vaan uudella raskaudella, jos liian aikasin tekee. Mutta mun oma tulkinta on se, että synnytyksen jälkeisinä kuukausina niitä tekee helposti vaan väärin, eikä muista/kykene vetää vatsaa sisään. Ilman synnytystäkin kun semmosen pullan saa tehtyy jos tekee silleen, et vatsaan nousee semmonen harjanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:

Eipä mitään, varmistin vaan termit... Niuho kun olen :D

Kauanko synnytyksestä on? Miten ajattelit urheilla? Jos vain lantionpohjan lihakset pitää, niin voit kyllä aloittaa. Siis muun kuin vatsatreenin.

No öö, siitä on 9 päivää :laugh: :laugh: Ei ku mulla on vaan niin hyvä olo ja kaikki valmiudet, eikä mun tietääkseni lantionpohjalihaksissa oo mitään vikaa (alotin niitten treenaamisen toisena päivänä synnytyksestä kun ei ollu muutakaan tekemistä sairaalan sängyn pohjalla maatessa :D )
jos sit alottas vaikka persiistä :p

Alkuperäinen kirjoittaja googleheimen:

Mä en muuten löytäny mitään vakoo mistään :ashamed: Taitaa olla läskit liikaa eessä :o :( :D

Yhteistyössä