Mikä rangaistukseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivohullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivohullu

Vieras
Mä tuun hulluksi ton lapsen kans. Kertakaikkiaan siihen ei tehoa yhtään mikään, aina vaan pahenee koko ajan ja ajaa koko perheen hulluksi noilla tempauksillaan. On siis ekaluokkalainen ja koko ikänsä on ollu pirun vaikea tapaus enkä jaksa sen kummemmin tässä sitä selittää.

Nyt oli menny naapurin pihalle lällättämään naapurin tytöille. En huomannu asiaa ollenkaan koska olin sisällä tekemässä muita hommia. Naapurin tyttö siis soitti ja kertoi, että meidän lapsi on heidän pihalla ja lällättelee, näyttää keskaria, huitoo kepillä ja oli vissiin potkassu jompaa kumpaa naapurin tyttöä.

SANOKAA MIKÄ RANGAISTUKSEKSI???? Ollaan jo sovittu, että käy naapurissa pyytämässä anteeksi sitten kun heidän vanhemmat ovat paikalla mutta tämä kakara vaan nauraa kaikille rangastuksille mitä sille ikinä annetaan (kotiaresti, tietokonekielto, pyörän takavarikointi tms.)

Vittu mä tuun hulluksi.

Rangaistus on annettava riittäväksi ajaksi niin että poika tuntee sen nahoissaan ja että sillä on merkitystä. . Esim. tietokone kuukaudeksi pois, viikkorahat(jos on) kuukaudeksi pois jne. Sellainen rangaistus että tuntuu. Paha sanoa kun ei tunne ja tiedä pojan mieltymyksiä ja tapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Minä en muuta voi sanoa kun että voimia... ja toivottavasti se lapsi siitä rauhottuu. :/

Ei rauhotu, oon jo menettäny toivon sen suhteen :( En kertakaikkiaan jaksa enää tätä paskaa :( Tämä lapsi on justiin semmonen joista muut äidit puhuvat kauhuissaan (ihan syystäkin) ja kuvittelevat, että vanhemmat eivät välitä kasvattaa lasta. Kunpa jokukaan tietäis mitä helvettiä tämä on...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Rangaistus on annettava riittäväksi ajaksi niin että poika tuntee sen nahoissaan ja että sillä on merkitystä. . Esim. tietokone kuukaudeksi pois, viikkorahat(jos on) kuukaudeksi pois jne. Sellainen rangaistus että tuntuu. Paha sanoa kun ei tunne ja tiedä pojan mieltymyksiä ja tapoja.

No musta tuntuu, että kaikki ollaan kokeiltu. Joka lyömisestä alettiin antamaan yksi päivä tietokonekieltoa ja sitä kerty loppujen lopuksi reippaasti yli kuukauden. Eli ei mitään vaikutusta. Kavereita ei olla päästetty meille eikä lasta kavereille, aivan yhtä tyhjän kanssa, melkeen jopa pahempi sillä sitte ainaki kiusaa pikkusisaruksiaan koko ajan (ei mitään lällätystä vaan kunnon päällekäymisiä). Musta tuntuu, että tälle lapselle on ihan justiin sama mikä rangastus tulee, mikään ei tunnu missään :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:
Kauan tällästä käytöstä on jatkunut ja kun hän on koulussa on samanmoista käytöstä?

Pienestä pitäen. Siis aina. Koulussa samanlaista paitsi että siellä on ehkä aavistuksen verran tilanne helpottunu.

Mulla on itellä pienet lapset että en ole varsinaisesti törmännyt vielä itse tuollaiseen ongelmaan. Onnistuuko että lapsi ei ulkoile enää yksin? Noudatatteko noita rangaistuksia ja ovatko olleet kuinka pitkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :

No musta tuntuu, että kaikki ollaan kokeiltu. Joka lyömisestä alettiin antamaan yksi päivä tietokonekieltoa ja sitä kerty loppujen lopuksi reippaasti yli kuukauden. Eli ei mitään vaikutusta. Kavereita ei olla päästetty meille eikä lasta kavereille, aivan yhtä tyhjän kanssa, melkeen jopa pahempi sillä sitte ainaki kiusaa pikkusisaruksiaan koko ajan (ei mitään lällätystä vaan kunnon päällekäymisiä). Musta tuntuu, että tälle lapselle on ihan justiin sama mikä rangastus tulee, mikään ei tunnu missään :(

Sitten pitäisi kai keskittyä löytämään lapsesta se positiivinen puoli ja palkita sitä. Tehdä yhdessä juttuja ja panostaa jos lähtis positiivisen palautteen kautta tilanteen helpottumaan. On jäänyt levy päälle pojalle. PErheneuvolaa tai vastaavaa suosittelisin myös.
Kielto ettei saa liikkua ulkona ilman aikuista jos toisiin käy käsiks tai potkii.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mulla on itellä pienet lapset että en ole varsinaisesti törmännyt vielä itse tuollaiseen ongelmaan. Onnistuuko että lapsi ei ulkoile enää yksin? Noudatatteko noita rangaistuksia ja ovatko olleet kuinka pitkiä?

Kyllä me noudatetaan joka ikinen rangaistus joka annetaan. Yhtään ei anneta periksi ja sitä tää kakara aina rääkykin, kun "ette ikinä anna periksi". Tuo tietokonekieltohan veny yli kuukauden mittaiseksi, se loppu ihan vasta. Muut rangastukset ovat olleet sitten muutaman päivän kestäviä.

Sun täytyy näyttää sille että olet ns " pomo " jos ei mene perille sitten niin sitten ne kivat asiat on poissa juuri niin kauan...kun alkaa lapsi näyttämään merkkiä että uskoo...
ikäväähän se on kaikki kiva ottaa pois mutta sitten kun kerran lapsen kanssa mikää ei toimi niin pikkuhiljaa pois kaikki kiva ja kauemmaksi aikaa ko 1pv yms koska se tietää että 1pv ei tunnu missää...

Mulla on hankala tämä esikoinen mutta täyttää sen 6v kohta.Meillä kyllä toimii se etten anna lipsua asioiden sormien välistä ennen kö näen että hommat muuttuu ja alkaa uskomaan ja meillä sitten kivat asiat on mennyt pois juuri siksi aikaa,johan on likalla ääni kellossa muuttunut,kyllähän tuo rajojaan kokeilee joka toinenpv käytännössä mutta muistaa kun minä alan selittää että miltäs tuntukaan kun kaikki kiva olikaan poissa....

Perheneuvolassa ollaan käyty, unohdin mainita. Tuo on totta, että niitä positiivisia puolia pitäs yrittää ettiä. Mutta vittu kun ei aina jaksais. Kun aina tulee takapakkia. Yks hyvä päivä ja sen jälkeen 10 huonoa. Niinä huonoina päivinä sitten saa miettimällä miettiä, että mitä positiivista tässäkään päivässä olikaan :(

Jäähypenkillä ei pysy eikä myöskään nurkassa. Ei TODELLAKAAN pysy. Jos siihen lähetään, että pitää istua hiljaa 1min/ikävuosi niin sitä jatketaan vielä seuraavana päivänäkin. Tuota kivojen juttujen poisottamista tässä ollaan just tehtykin mutta kun se todellakin menee siihen, että ihan kaikki on viety. Siinä vaiheessa käyttäytyminen on entistä kamalampaa koska ei oo mitään tekemistä.

Yhteistyössä