Mikä puudute kolmatta kertaa synnyttävälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa

Vieras
ekalla kerralla sain kohdunkaulanpuudutteen,oli ihan turha!! auauauau
tokalla kerralla en saanu mitään kun kaasua
kolmannella ja vikalla kerralla haluan jotain vahvinta mahdollista puudutetta tai tää beibi pysyköön sisällä vaikka 5 vuotta

empä aatellu ottaa mitää tällä kolmannella...ekalta ilokaasu joka auttoi ja toka syntyki sektiolla (spinaali), nyt aattelin posottaa ilman ilokaasuakin, tosin sitä ei edes täälä saa!

Ekalta minulle laitettiin epiduraali, ja voin vannoa, että minulla ainakin seuraavassa synnytyksessä laitettu spinaali oli paljon parempi, poisti kivut ihan tyystin.

mulle epiduraali oli kamala pettymys - aina supistus välillä iski ihan kamala tärinä alaraajoihin, eli ei mitään mahista rentoutua suppareiden välillä. Mutta ah mikä kokemus kun kolmatta synnyttäessä sain sekä kohdunkaulanpuudutteen että pudenduspuudutteen, ja siihen lisäks ilokaasua. Oli melkein nautinto synnyttää :-)

Minä sain kolmannella kerralla aqva rakkulat jotka ei auttanut mitään. Neljännellä, viidennellä ja kuudennella kerralla sain tuon kohdunkaula puudutuksen. Noista ensimmäisellä kerralla autto tosi hyvin vei kaikki kivut. Toisella kerralla ei auttanut yhtään ja tuolla viimesellä kerralla ehdittiin juuri ja juuri laittaa ennen ponnistusvaihetta ja kyl se pahimman kivun vei.
Tuolla eka kerralla vaan kätilö sano että on tosi paljon lääkäristä kiinni osaako laittaa vai ei. ja sano kyllä et nyt on sellanen lääkäri joka osaa.

Mä en kummallakaan kerralla ehtinyt saada epiduraalia, kun synnytykset eteni niin nopeasti. :'( Epiduraaliahan ei laiteta jos on auki 7cm(?). Kannattaa varautua sunkin, että kolmas tulee niin ryminällä ettei epiduraalia laiteta. Kuinka kauan sulla muuten on aikaisemmat synnytykset kestänyt?

Mä en ole kahdella ekalla kerralla ehtinyt saada mitään, vaikka olen polvillani rukoillut. Viimeksi huusin jo ulko-ovella, että tänne se epiduraalipiikki (mies kertoi jälkikäteen, että vähän hävetti...). Nyt olen päättänyt että kolmannella SAAN EPIDURAALIN, vaikka olis mikä, prkle....

ekalla epiduraali, toisella spinaali ja kaikki kivut pois kolmannella spinaali ei auttanut ku puoliks eikä muuta sit keretty enään laittaa :( neljännelle pyydän spinaalin ajoissa ja jos ei auta niin sit heti kohdunkaulan puudutus :)
Mikä on toi pudenduspuudutus?? :)

Kahdella ekalla ollut epiduraalia, ei mitään kipuja ponnistusvaiheessa. Kolmas tuli vauhdilla ja pelkkää ilokaasua ja kyllä huusin, ei ollut tarkoitus lähes luomusti synnyttää... Mutta totuus on se että kun vauva on syntynyt niin ne kivut loppuu ja unohtuu siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja em:
Ei mitään. Paremmin tulee ilman mitään.

:attn:
yleensä synnytys vielä niin nopee ettei ehi edes huomaa mitä suhun iski. :laugh:

niimpä, esikoiselle merkattiin synnytyksen kestoksi 10,5h ja siitä suurimman osan mä olin suihkussa ja vasta puolen välin jälkee aloin naukkaileen ilokaasua. Sikspä päätin et koska mä en siiihen ekan kipuun "kuollu" kestin hyvin, niin kai tää kolmaskin syntyy sit viel nopeempaa ja siin ei edes kerkii mitää ottaa...et asennoidun niin et en ota.

Kipuhan on niin yksilöllistä, toisillä sattuu hammaslääkärissä puudutuspiikin ottaminen ja toislla taas ei... :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
epiduraali on ihan ehdoton!!! kahdella muksulla sen saanu kolmas tuli luomuna...auts!!!

Mulle sanottiin, että se on paras ensikertalaisilla. Kolmella seuraavalla sain spinaalin ja oli paremmat kokemukset, kuin eka epiduraalilla.

ekasta kohdunkaulanpuudutus, autto niin hyvin et nukuin 1,5h ja heräsin ku alko ponnistuttamaan, tokasta sain saman, tosin se ei auttanu ku vartin, siinävaiheessa ku haaveilin toista satsia jätkä päätti olla jo tulossa, hyvä ku kätilö ehti mukaan.
mulle ei siis anneta epiduraalia/spinaalia ollenkaan.
ja henkiin oon jääny :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuskaa:
Mä en ole kahdella ekalla kerralla ehtinyt saada mitään, vaikka olen polvillani rukoillut. Viimeksi huusin jo ulko-ovella, että tänne se epiduraalipiikki (mies kertoi jälkikäteen, että vähän hävetti...). Nyt olen päättänyt että kolmannella SAAN EPIDURAALIN, vaikka olis mikä, prkle....

Mulla menny kanssa tätä rataa, kolmannella sit kerkesin saamaan epin mutta vauva oli paljon väsyneempi synnytyksen jälkeen joten luultavasti en seuraavalla kerralla ota mitään niin kun en kahtena ekanakaan kerennyt mitään saamaa -ja hengissä olen edelleen :D

Oikeesti sen näkee sit vasta ku aika on ja kuinka nopeesti/hitaasti synnytys etenee..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kahdella ekalla ollut epiduraalia, ei mitään kipuja ponnistusvaiheessa. Kolmas tuli vauhdilla ja pelkkää ilokaasua ja kyllä huusin, ei ollut tarkoitus lähes luomusti synnyttää... Mutta totuus on se että kun vauva on syntynyt niin ne kivut loppuu ja unohtuu siihen.

Pitää peesata tähän, tosin rehellisyyden nimissä on sanottava, että tokan synnyttyä mietin, että itkinkö ilosta a) vastasyntyneen takia vai b) koska ne helvetilliset kivut oli ohi. Ehkä itkin kumpaakin....

Mä sain epiduraalin kun olin jotai 4cm auki, nukuin tyytyväisenä kahden edellisen yön univelkoja pois monta monituista tuntia, heräsin ku kätilö tuli tarkistamaan (sano et ei usko et mitään edistystä tapahtunut kun oon niin hyvävointinen eikä tunnu painettta eikä mitään), tarkisti tilanteen ja tokasi et ponnistappas nyt, päälaki on jo ovella :) ei siin 3 ponnistusta ja 3900g poika oli ulkona :D Ainoat kivut mitä oli koko synnytyksessä oli supistukset ennen puudutusta, ponnistaessa ainut mitä tunsin oli että paikat venyy (repesin) :)

Yhteistyössä