Mikä pätemisen tarve toisilla kotiäideillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuo alempikin miettii, että mitä jos kotiäiti sairastuu niin pitääkö sitten äidin hoitaa lapset ja lähteä puistoon jne jne.

Mitä vittua? Mihin puistoon koko ajan pitää tunkea. JOs minä olen kipeä niin ollaan tasan sisällä ja piste. Ja ei muutenkaan aina ängetä johonkin puistoihin tai ylipäätään ulos. Jos minua ei vain huvita lähteä pihalle niin en tasan lähde.

no kesäläl niitä lapsia ei saa pidettyä sisällä, vaikka ne ois ite kipeitä.

Silloin kun ollaan kaikki kipeitä niin ollaan sisällä koko päivä.

Mutta jos ollaan terveitä, niin mun viitsiminen ei oo se kynnyskysymys. Minua ei "ulkoilutettu" lapsena kuin tunti silloin ja toinen tällöin. Ja minusta tuli paksu liikunnanvieroksuja. En tahdo sitä lapsilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Mutta jos ollaan terveitä, niin mun viitsiminen ei oo se kynnyskysymys. Minua ei "ulkoilutettu" lapsena kuin tunti silloin ja toinen tällöin. Ja minusta tuli paksu liikunnanvieroksuja. En tahdo sitä lapsilleni.

Voitko oikeasti muka syyttää omaa paksuuttasi ja liikunnanvieroksumista tuolla? Ei minuakaan lapsena "ulkoilutettu" ja silti olen liikunnallinen ja hoikka mutta tuo lasten ulkoilutus ei ole mielipuuhiani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo alempikin miettii, että mitä jos kotiäiti sairastuu niin pitääkö sitten äidin hoitaa lapset ja lähteä puistoon jne jne.

Mitä vittua? Mihin puistoon koko ajan pitää tunkea. JOs minä olen kipeä niin ollaan tasan sisällä ja piste. Ja ei muutenkaan aina ängetä johonkin puistoihin tai ylipäätään ulos. Jos minua ei vain huvita lähteä pihalle niin en tasan lähde.

kannattaisi ehkä lukea ne aloitukset kunnolla. tämän edellisen kysymyksen esittäjä ei ole äiti joten näitä asioita ei ehkä tule ajateltua samoin kuin meidän joilla tuota jälkikasvua jo on. ei kai kysyminen ole pätemistä?

Höh mun viesti taas hävis. Mut ketju jossa sitä puistoilua kipeenä pohtii ni se aloittaja ei oo vielä äiti et vasta tulossa sellaiseksi. Ei kai kovinkaan moni oikeesti viiti/jaksa lähteä puistoon kipeenä.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Höh mun viesti taas hävis. Mut ketju jossa sitä puistoilua kipeenä pohtii ni se aloittaja ei oo vielä äiti et vasta tulossa sellaiseksi. Ei kai kovinkaan moni oikeesti viiti/jaksa lähteä puistoon kipeenä.

Tuskin kannattaa kovin kipeänä lähteä puistoon. En minä ainakaan lähde, vaikka olis kesä. Jos lapset on niin pieniä, että äidin jatkuvaa silmällä pitoa vaatii, sillon pysyvät sisällä sillon kun äitikin. Voivat ulkoilla sit illalla edes vään isän kanssa kun isä töistä kotona.

Jos minä oon kipeenä niin sillon en todellakaan kykene ulos. Muuten koitan joka päivä ulkoilla lasten kans, jos ei sada vettä. Esikoinen on välillä itsekseen ulkona jos pihalla on kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voitko oikeasti muka syyttää omaa paksuuttasi ja liikunnanvieroksumista tuolla? Ei minuakaan lapsena "ulkoilutettu" ja silti olen liikunnallinen ja hoikka mutta tuo lasten ulkoilutus ei ole mielipuuhiani.

Voin. Olen varma, että liikkuminen on lapsena opittu tapa.

En ole vielä löytänyt urheilulajia joka olisi minusta alkuunkaan miellyttävää. Samoin sitä kuuluisaa hyvää oloa lenkin jälkeen en ole kokenut. (Vaikka siis olen käynyt lenkillä.)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

peesaan tätä. Meitä on monta lasta ja yh äiti ja aivan varmasti äitimme ei ollut puistoissa kertaakaan koko lapsuudessa. Hän kävi töissä, teki ruoat alusta loppuun ja siivosi.
Me lapset pääsimme ulos sitten kun itse sinne osasimme pukea ja siellä itse olla, ja liikunnallisia ja laihoja kaikki olemme.

Yhteistyössä