A
Arkimutsi
Vieras
Kotiäitinä olen kahden lapsen kanssa. Olen ilmeisesti uupunut. Iloitsen nuorimmaisesta mutta takkuan päivittäin isomman kanssa. Päivät on ihan samanlaisia. Isompi käy pari kertaa viikossa kerhossa leikkimässä toisten samanikäisten kanssa. Isomman kanssa takutaan aamupalasta, pukemisesta, lähtemisestä, pienemmän kiusaamisesta ja melkeinpä joka asiasta...kotiarki on pehmentänyt pään että en edes keksi uusia keinoja isomman ohjeistamiseen. Olen päivällä jo niin väsynyt kun mies tulee töistä että haluan vaan olla rauhassa. En halua vängätä mistään. Mies tulee kotiin ja aloittaa lannistamisen. Milloin on sotkuista, tiskit tiskaamatta, ruoka tekemättä hänelle, kaupassakin pitäis käydä jne. Olen monta kertaa selittänyt että en ehdi siivota jos olen lasten kanssa. Itseäkin ärsyttää mutta joskus on parempi antaa olla koska pikkuapulaiset tulee keittiöön vetämään kaapit auki ja vetää kaiken sieltä pihalle kun itse yrität siivota. Kyllä äiti tietää mikä milloinkin on parasta. Mutta ei. Mies ei usko mitään ja minun saamattomuudesta kaikki johtuu. Sanoin suoraan senkin että hän ei ymmärrä minun tilannetta. Helppoa se töissä on kun ei tarvi työkavereiden kanssa tapella, saa syödä lounaan rauhassa ja välillä jopa korttiakin pelataan. Vessassakin saa yksin käydä ilman että joku vetää vessapaperirullia olkkariin ja roikkuu lavuaarista tai huudat ohjeita toiselle ettei se tee kepposia. Sitten mies vielä marisee kun ei tehdä mitään perheenä. No usein se idea tulee häneltä minne mennään ja vauhdilla pitäis lähteä ja onpa joskus käynyt niinkin että viimeisenä talosta tulleena auto kaahaa jo pihasta koska kesti! ( jonkunhan täytyy varmistaa että pienemmälle on vaipat ja muut mukana) kun toinen lähtee huolettomana kahta kättä heiluttaen. Äiti huolehtii kaikesta, siksi äidillä on enemmän huolia ja murheita! Mutta ei. Sehän onkin vaan omassa päässä ja saamattomuutta. Töihinpaluusta ollaan puhuttu. Mies jäis ilomielin kotiin hoitamaan lapsia. Joo minäkin haluan nähdä sen kuinka sen hermot kestää...hänhän on ilmeisesti parempi ihminen joka keksii vaikka mitä. Tietysti kun saa välillä olla muualla. Mutta eihän se sitä hyväksy. Itse kuitenkin sisimmässäni haluan nauttia pienemmän kanssa olemisesta ( hän kun on niin aurinkoinen tapaus). Mutta en vaan pärjää isomman kanssa. En tiedä missä kohtaa meni metsään. Varmaan se on kateellinen pienemmälle ja siksi uhittelee äidille. Mutta jos ei sana mene perille kymmenennenkään kerran niin en vaan jaksa. Tai jos mulla on tärkeää asiaa se esittelee kuinka kaivetaan nenää. Tai juoksee karkuun. Tai alkaa parkumaan maassa. Haukkuu tyhmäksi äidiksi. Ja toivoo ettei mua olis olemassa. Niin eipä oikein huvita keksiä mitään kivaa hänen kanssa.
Niin että onko muilla kotiäideillä tällaista? Että lapset ei kuuntele/tottele ja mies mollaa eikä suostu ymmärtämään?
Niin että onko muilla kotiäideillä tällaista? Että lapset ei kuuntele/tottele ja mies mollaa eikä suostu ymmärtämään?