kun on kateellinen miehelle... *turhaa pähkäilyä asiasta mikä ei ole todellinen ongelma*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli loppupelissä kyse ei ole ollenkaan miehestä tai hänen helposta menemisestään vaan siitä että sua vähän kaduttaa kun sulla on lapsi. Haluaisit olla vapaa menemään ilman vanhemman vastuuta.
Ihan ymmärrettävä tunne, joka varmaan tulee itse kullekin joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Eli loppupelissä kyse ei ole ollenkaan miehestä tai hänen helposta menemisestään vaan siitä että sua vähän kaduttaa kun sulla on lapsi. Haluaisit olla vapaa menemään ilman vanhemman vastuuta.
Ihan ymmärrettävä tunne, joka varmaan tulee itse kullekin joskus.

:D no melkein noin juu.. siis en kadu lapsen hankkimista enkä ikinä vaihatsi tilannetta toiseks.. mutta kun on suhteessa miehen kanssa jolla ei oel tätä samaa vastuuta (teoriassa) niin se jotenkin korostuu enemmän..
koska mä en ole tippaakaan katkera tai kateellinen muille ihmisille tässä aiheessa, vain omalle miehelleni :ashamed:

Mä tiedostin tuon "kahleen" jo ennen kuin lasten hankinta tuli edes teoriassa ajankohtaiseksi ja päätin, että pidän mieluummin vapauteni. Eli ei lapsia meille, saamme vaikka yhdessä lähteä extempore minne vaan koska vaan. Parisuhde, jossa on lapsia, ei koskaan ole täysin tasa-arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Siis asutko miehen kanssa? Oletteko jotenkin sopineet, että hänellä ei ole vastuuta lapsesta?

Ja itseasiassa vaikkei olisi lastakaan, niin jos asutaan yhdessä niin menemisistä pitää mielestäni sopia etukäteen.

t. nipo?

Meille "sopimiseksi" riittää kyllä pelkkä ilmoitus. Ei tarvitse lupia pyydellä tai käydä neuvotteluja ja sopia etukäteen.

Olen tässä ihan samoilla linjoilla Liliin ja Patsyn kanssa. Kyse on lapsesta ja häneen sitoutumisesta. Normaalissa parisuhteessa ja perheessä sovitaan menot suurin piirtein aina etukäteen. Toki tulee ex tempore-juttuja, muttei niin kuin ap niitä ajattelee tulevan tai haluaisi tulevan.

Kuulostaa aikuistumiselta ja tietystä elämäntavasta luopumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis asutko miehen kanssa? Oletteko jotenkin sopineet, että hänellä ei ole vastuuta lapsesta?

Ja itseasiassa vaikkei olisi lastakaan, niin jos asutaan yhdessä niin menemisistä pitää mielestäni sopia etukäteen.

t. nipo?

Meille "sopimiseksi" riittää kyllä pelkkä ilmoitus. Ei tarvitse lupia pyydellä tai käydä neuvotteluja ja sopia etukäteen.

No, ilman lapsia noin vielä meneekin. Mutta silloinkin on kohteliasta kysyä, että "onko sulle ok että jään Petterin kanssa parille" tms. Voihan olla, että toinen osapuoli olisi ajatellut jotakin muuta. Parisuhde on sopimista, ei ilmoittelua.

t. nipo?

asutaan yhdessä ja ollaan naimisissa.. ja kyllähän me sovitaankin asioista ja mies kysyy että sopiiko jos on lähdössä ulos.. ja toki sillä on vastuu lapsesta jos on lapsen kanssa kotona..
tää on siis ihan hölmö aihe edes miettiä :D

mutta sisi jos mies haluaa lähteä ulos ja me ollaan molemmat kotona niin se voi lähteä ulos vaikak mä vastustaisinkin sitä (siis teoriassa, käytännössä se ei lähtis) koska sen ei tarvitse miettiä kuka hoitaa lapsen... mä taas en voi, eli mies jää kotiin lapsen kanssa koska haluaa, jos ei haluais niin mä en vois lähteä ulos koska mun on pakko sopia lapselle hoitaja, eli mä en vaan voi lähteä.. (tai siinä vaiheessa ls puuttuu asiaan)
kyse ei ole siitä että mikään katkeruus jäytäis mua ja olisin onneton, tai että ylipäätään lähtisin ryypiskelemään jne. vaan siitä että multa puuttuu se vapaus vain lähteä aj miehellä se on :D

t. nipo?

Niihän se riittäisi ap:llekin, mutta eihän hän tässä sitä aja takaa ettei pääsisi lähtemään sovittuna hetkenä. Näin ainakin olen ymmärtänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mutta sisi jos mies haluaa lähteä ulos ja me ollaan molemmat kotona niin se voi lähteä ulos vaikak mä vastustaisinkin sitä (siis teoriassa, käytännössä se ei lähtis) koska sen ei tarvitse miettiä kuka hoitaa lapsen... mä taas en voi, eli mies jää kotiin lapsen kanssa koska haluaa, jos ei haluais niin mä en vois lähteä ulos koska mun on pakko sopia lapselle hoitaja, eli mä en vaan voi lähteä.. (tai siinä vaiheessa ls puuttuu asiaan)
kyse ei ole siitä että mikään katkeruus jäytäis mua ja olisin onneton, tai että ylipäätään lähtisin ryypiskelemään jne. vaan siitä että multa puuttuu se vapaus vain lähteä aj miehellä se on :D

En vaan tajua. Miksi et vaan voi lähteä, ja mies jää lapsen kanssa?

Toki lapsi tuo kahleita, mutta miehelle myös, olette perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Olen tässä ihan samoilla linjoilla Liliin ja Patsyn kanssa. Kyse on lapsesta ja häneen sitoutumisesta. Normaalissa parisuhteessa ja perheessä sovitaan menot suurin piirtein aina etukäteen. Toki tulee ex tempore-juttuja, muttei niin kuin ap niitä ajattelee tulevan tai haluaisi tulevan.

Kuulostaa aikuistumiselta ja tietystä elämäntavasta luopumisesta.

asia ei siis oikeasti ole mikään todellinen ongelma, eli nää on vaan mun päässä nää ajatukset :ashamed:
tottakait suhteessa ja perheessä sovitaan asioista.. mutta kun kyse on mun lapsesta niin mä en voi pitää automaationa sitä että mies hoitaa aina silloin kun mä haluan, koska kyse ei ole hänen lapsesta... eli näin ollen mun on kysyttävä että sopiiko se että se on pojan kanssa jos mä lähden ulos ja sen mielipiteestä riippuen mä joko pääsen ulso tai en..
mutat jos se haluaa ulos niin siltä jää se koko lapsiasian miettiminen siitä pois koska se voi pitää itsestään selvänä sitä että mä hoidan omaa lastani..
ja näin ollen sillä on vapaus mennä toisinkuin mulla, kyse ei ole siitä että se käyttäisi tätä oikeutta kovinkaan usein, tai että se lähtisi kysymättä.. vaan kyse on siitä että sillä on mahdollisuus lähteä ulos sen kummemmin miettimättä lastenhoitokuvioita jne. ja jos se jää kotiin pojan kanssa niin se on sen oma valinta ei pakko, toisinkuin mulla...

t. nipo?

Niihän se riittäisi ap:llekin, mutta eihän hän tässä sitä aja takaa ettei pääsisi lähtemään sovittuna hetkenä. Näin ainakin olen ymmärtänyt.

jeps, eli siis kyllähän mä pääsen jos asiasta sovitaan etukäteen ja sovitaan kuka hoitaa pojan jne.
mutta miehen ei tarvitse miettiä sitä lapsen hoitoa ja näin ollen se voi lähteä ihan vaikka tunnin varoajalla ulos... ja sen ei tarvitse kysyä sen kummemmin että sopiiko (siis toki se kysyy mutta sillä ei ole mitään pakkoa)

jeps, eli siis kyllähän mä pääsen jos asiasta sovitaan etukäteen ja sovitaan kuka hoitaa pojan jne.
mutta miehen ei tarvitse miettiä sitä lapsen hoitoa ja näin ollen se voi lähteä ihan vaikka tunnin varoajalla ulos... ja sen ei tarvitse kysyä sen kummemmin että sopiiko (siis toki se kysyy mutta sillä ei ole mitään pakkoa)

Jos miehellä ei ole menoja, niin miksi sinä et voisi lähteä tunnin varoajalla? Vai onko lapsi ihan pieni vauva tms?

AP !!!!! Mulla samanlainen "ongelma" Mies viettää aika paljon aikaa kavereiden kanssa ja mä pääsen vaan joka toinen vkl hänen kanssaan menemään. Ollaan oltu yhdessä 3,5v ja ollaan menossa juuri naimisiin.
Nyt ollaan lapseni isän kanssa sovittu, että poika voisi alkaa olemaan viikon isällään ja viikon meillä. Näin kaikilla olisi samanverran aikaa olla pojan kanssa ja sitten viettää aikaa oman kumppanin kanssa :flower:

Ja itseasiassa vaikkei olisi lastakaan, niin jos asutaan yhdessä niin menemisistä pitää mielestäni sopia etukäteen[/b].

t. nipo?

No, ilman lapsia noin vielä meneekin. Mutta silloinkin on kohteliasta kysyä, että "onko sulle ok että jään Petterin kanssa parille" tms. Voihan olla, että toinen osapuoli olisi ajatellut jotakin muuta. Parisuhde on sopimista, ei ilmoittelua.

Siis menee vai ei mene? Ensimmäisessä viestissäsi sanoit, että vaikkei olisi lastakaan niin pitää sopia etukäteen. Ja heti toisessa toteat, että ilman lapsia noin vielä meneekin. Eiköhän jokainen pari tee omat pelisäännöt ja meidän suhteessa riitttä pelkkä ilmoitus. Ei tarvitse kysellä. Jos ajattelee jotain yhteistä hommaa, niin siitä sitten sovitaan erikseen. Kumpikaan ei päätä toisen menoista, vaan molemmat saavat itse suunnitella aikataulunsa. Lapsen tullessa kuvioihin ymmärrän, että homma vaikeutuu ja vapaus mennä ja tulla vähenee radikaalisti. Se onkin yksi päällimmäisistä syistä, miksi elämme vain kahden aikuisen kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja NurseBetty:
AP !!!!! Mulla samanlainen "ongelma" Mies viettää aika paljon aikaa kavereiden kanssa ja mä pääsen vaan joka toinen vkl hänen kanssaan menemään. Ollaan oltu yhdessä 3,5v ja ollaan menossa juuri naimisiin.
Nyt ollaan lapseni isän kanssa sovittu, että poika voisi alkaa olemaan viikon isällään ja viikon meillä. Näin kaikilla olisi samanverran aikaa olla pojan kanssa ja sitten viettää aikaa oman kumppanin kanssa :flower:

Eikö tuo ole jo aika paljon? Pitääkö lapsi sen takia laittaa puoliksi, että pääset nykyisen puolison kanssa ulos useammin kuin joka toinen viikko?

t. nipo?

Vastaukseni oli suunnattu lisänimettömälle, joka sanoi että menemisistä pitää sopia etukäteen lapsettomassakin parisuhteessa. Ap:n kannan ymmärrän täysin.

t. nipo?

Näin se lapsettomilla yleensä on. Teillä ymmärsin, että mies toki kantaa vastuunsa sinunkin lapsestasi ja pääset tarvittaessa tuulettumaan ilman ongelmia.

Siis menee vai ei mene? Ensimmäisessä viestissäsi sanoit, että vaikkei olisi lastakaan niin pitää sopia etukäteen. Ja heti toisessa toteat, että ilman lapsia noin vielä meneekin. Eiköhän jokainen pari tee omat pelisäännöt ja meidän suhteessa riitttä pelkkä ilmoitus. Ei tarvitse kysellä. Jos ajattelee jotain yhteistä hommaa, niin siitä sitten sovitaan erikseen. Kumpikaan ei päätä toisen menoista, vaan molemmat saavat itse suunnitella aikataulunsa. Lapsen tullessa kuvioihin ymmärrän, että homma vaikeutuu ja vapaus mennä ja tulla vähenee radikaalisti. Se onkin yksi päällimmäisistä syistä, miksi elämme vain kahden aikuisen kesken.

Tarkoitin juuri sitä, että joillekin tuo pelkkä ilmoitus riittää.

t. nipo?

Näin se lapsettomilla yleensä on. Teillä ymmärsin, että mies toki kantaa vastuunsa sinunkin lapsestasi ja pääset tarvittaessa tuulettumaan ilman ongelmia.

juu kyllä näin on :) eli kyse ei ole mistään todellisesta ongelmasta vaan mun päässä tapahtuvasta käsittämättömästä muljahduksesta aiheen tiimoilta kun mies sitten lähtee mun luvalla ulos :D :ashamed:
sisi asiahan on täysin turha, ja mun omaa syytäni etten mä lähde ulos ja pyydä miestä hoitamaan poikaa silloin.. kun valitsen aina yhdessä vietetyn ajan ulosmenon edelle :snotty:
siksi se onkin niin omituista että mulle tulee noita pistoksia näistä tunteista :ashamed:

kyse ei ole mistään todellisesta ongelmasta vaan mun päässä tapahtuvasta käsittämättömästä muljahduksesta aiheen tiimoilta kun mies sitten lähtee mun luvalla ulos :D :ashamed:

Täällä samanlainen. :ashamed:
Se pistos on aikas voimakas vaikka toisella onkin lupa mennä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja NurseBetty:

Eikö tuo ole jo aika paljon? Pitääkö lapsi sen takia laittaa puoliksi, että pääset nykyisen puolison kanssa ulos useammin kuin joka toinen viikko?

Ei vaan siksi kun lapsen isä on muuttanut nyt samalle paikkakunnalle, ja haluaa nyt itsekkin olla enemmän poikansa kanssa, joka silloin tarkoittaa sitä että se on viikko- viikko ja pojalle se sopii hyvin. Meillä on välimatkaa sellaiset 4km :D Ja meillä ei ole ikinä ollut ex:n kanssa mitään riitoja pojan hoitamisesta.

Ei tässä olla mitään lasta laitamassa puoliksi hyvänen aika! lLapsella oikeus olla isänsä luonakin, kun ei sille ole mitään estettä. Samanlailla se pääsee sieltäkin eskariin :)

Mutta älä sano sitten, että saat mennä, jos et ajattele silleen. Ei kukaan kiitä jälkikäteen siitä, että asetuit tavallaan tommoseks uhriks... Jälkikäteen sulta halutaan kuulla, miksi et silloin sanonut.

Yhteistyössä