Olen kateellinen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihreäsilmäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En voisi koskaan elää enää niin että samassa perheessä puolisoilla on eri elintasot, lapsuudessani katselin sitä touhua ihan tarpeeksi ja toisen riistämiseltä se tuntui ja ahdistavalta. Onneksi mieheni joka tienaa paljon enemmän kuin minä jakaa samanlaisen ajatusmaailman.

Joo no mun mielestä ei yhtää reilua tommonen.

Meillä myös on ollu yhteiset rahat siitä lähtien kun tämä talo ostettiin.
Viimeistään oltais siinä vaiheessa otettu yhteinen tili kun yhteinen lapsi oli tuloillaan.

Mä ymmärtäisin omat tilit silloin jos toinen olisi esim. alkoholisti tai peliriippuvainen, että kaikki rahat menis alkoon tai pelaamiseen ennenko on laskujakaan makseltu.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
En voisi koskaan elää enää niin että samassa perheessä puolisoilla on eri elintasot, lapsuudessani katselin sitä touhua ihan tarpeeksi ja toisen riistämiseltä se tuntui ja ahdistavalta. Onneksi mieheni joka tienaa paljon enemmän kuin minä jakaa samanlaisen ajatusmaailman.

Hankitko miehen siksi, että joku elättäisi sinua? Miksi et hanki itse haluamaasi elintasoa? Minusta avioliitto, jossa nainen haluaa taata miehen rahoilla itselleen hyvän elintason eikä itse vaivaudu sitä hankkimaan, ei juurikaan eroa prostituutiosta.
Eri asia on äidin kotonaoloaika lasten takia. Muutoin en siipeilyä hyväksy millään muotoa. Minut kasvatettiin tasa-arvoon, olemaan kunniallinen ja ylpeä nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:

Hankitko miehen siksi, että joku elättäisi sinua? Miksi et hanki itse haluamaasi elintasoa? Minusta avioliitto, jossa nainen haluaa taata miehen rahoilla itselleen hyvän elintason eikä itse vaivaudu sitä hankkimaan, ei juurikaan eroa prostituutiosta.
Eri asia on äidin kotonaoloaika lasten takia. Muutoin en siipeilyä hyväksy millään muotoa. Minut kasvatettiin tasa-arvoon, olemaan kunniallinen ja ylpeä nainen.

Joo elättäjän mä itselleni halusin mille annan persettä säännöllisesti ja joka kantaa rahaa kotiin niska limassa. Ihan kuule töissä minäkin käyn samoin kuin mieheni mutta meille rahat on yhteisiä vaikka toinen enemmän tienaisi. Mun ei tarvi hankkia mitään 80-luvun corollaa ja mies ajaa uudella mersulla koska mä tienaan vähempi. Mun ei tarvi myöskään kinua rahaa mieheltäni esim. lapsen joululahjoihin tai omiin juttuihin jos nyt satun jossain kuussa palkkani hetkessä tuhlaamaan ja kuukautta jäljellä vielä on.

Itse olen lähes 20-vuotta katsellut kun vaimon tarvii lainata puolisolta rahaa kun ruokarahat loppuu ja tyyliin sukulaisilta mennä kerjäämään rahaa kun ei ole millä ostaa perheelle ruokaa, samaan aikaan mies voi tuoda kotiin uuden kymppitonnin telkkarin kaupasta. En ymmärrä tuollaista enkä tule koskaan ymmärtämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies - Hki:
Sama täällä .. juuri luin ääneen tämän vaimolleni ja ihmeteltiin yhdessä, että "Anteeksi kuinka?!?!?" Noh, en minä tiedä, meillä rahat olleet yhteisiä jo siitä päivästä lähtien kun muutettiin yhteen ... *huokaa* vaikka emme edes olleet vielä naimisissakaan...

Näin meilläkin ollut jo 23 vuotta, kertaakaan ei olla riidelty rahasta tai sen riittävyydestä! Minä olin jo töissä kun mieheni vielä opiskeli, sitten minä vuorostani lasten kanssa kotona. Tällähetkellä mieheni tienaa 7 kertaa enemmän kuin minä ja silti rahat menevät yhteiseen hyvään =)

Jos eri tilit ja tulot, eikö olisi reilumpaa laittaa yhteiselle tilille edes prosenttuaalisesti saman verran. Eli jos mies tienaa kolme kertaa nenmmän kuin vaimo, hän myöskin laittaa yhdteiselle tilille kolminkertaisen summan?!?

Minä en kyllä tuollaiseen suostuisi päivääkään. Ala laskuttamaan miestäsi tekemistäsi kotitöistä yms!!!

Yhteistyössä