Mikä "osa" possusta parasta vauvansoseeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton kasvissyöjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton kasvissyöjä

Vieras
Itse en ole syönyt punaista lihaa kymmeneen vuoteen, mutta nyt pitäisi sitä tarjota 7kk ikäiselle lapsukaiselle.

Voisitteko kokeneemmat ja visaammat auttaa ja kertoa minkälainen possun liha olisi soseeseen parasta? Ulkofile vai mikä?

Entä onko kenelläkään tarjota neuvoja lihan valmistamiseksi?

possun ulkofile, kuutioi, keitä ja soseuta liemineen. tee leivinpaperille lihamassa kököjä pakasta esim leikkuulaudan päällä, ja kun jäätyvät, siirrä kököt pussiin, siitä on helppo lisätä kasvissoseisiin.

Munkin mielestä ulkofile on hyvä. Itse teen niin, että ostan palan lihaa, leikkaan sen kuutioiksi, ja pakastan irrallisina. Sitten kun teen vauvalle ruokaa, laitan kattilaan perunan, porkkanan, ja lihabiitin + aina jotain maustetta. Koko mössö soseutetaan ja siitä riittää kahdelle aterialle.

Alkuperäinen kirjoittaja sika:
possun ulkofile, kuutioi, keitä ja soseuta liemineen. tee leivinpaperille lihamassa kököjä pakasta esim leikkuulaudan päällä, ja kun jäätyvät, siirrä kököt pussiin, siitä on helppo lisätä kasvissoseisiin.

Kiitos neuvoista "sika". :)

Osaisitko vielä neuvoa keittoajan suhteen. Kauanko lihaa keitetään?

*huoh* Niin avuton olo...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
MÄ OON OSTANU JAUHELIHANA. on possun/kanan/ja naudan paistijauhelihaa. on helpompi soseuttaa ja kypsyy nopeesti. liha on kypsää kun ei ole löllyvää eikä läpinäkyvää

Kiitos neuvosta! :)

Minä taas en käyttäisi jauhelihaa, koska minulla on epäilyni, etten varsinaisesti tahdo tietää,mistä osista eläintä se jauheliha on tehty :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
MÄ OON OSTANU JAUHELIHANA. on possun/kanan/ja naudan paistijauhelihaa. on helpompi soseuttaa ja kypsyy nopeesti. liha on kypsää kun ei ole löllyvää eikä läpinäkyvää

Minä taas en käyttäisi jauhelihaa, koska minulla on epäilyni, etten varsinaisesti tahdo tietää,mistä osista eläintä se jauheliha on tehty :ashamed:

Tuossa on kyllä perää. Itse olen ihan yhtä epäluuloinen kaikkea "käsiteltyä" lihaa kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

sama juttu miulla. eli vaikka itelle teenki ruokaa jauhelihasta niin muksulle tuleepi filettä. en halua että pieni joutuu nielemään ties mitä sidekudoksia ja jänteijä :x