Mikä on semmonen syy että pitää kirkosta erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mä eroaisin muuten heti, mutta en viitsi kun olen juuri saanut kummipojan.

En käy koskaan kirkossa, enkä harrasta mitään mikä liittyy kirkkoon, joten kummilapseni on ainoa syy miksi pysyn kirkon jäsenenä.

jotain sä olet harrastanut, kun kummiksi olet ryhtynyt

HÄH?!?

Mä kuuluin miltei 5 vuotta kirkkoon, vaikka en kirkon oppeihin uskonutkaan. Hyvin voi siis kysyä, mikä saa pysymään kirkossa, vaikkei oppeihin uskokaan?

Monet eroaa kirkosta ihan sen takia, että kirkko on vieraantunut Raamatusta. Jotkut veron takia. Jotkut siksi, että eivät usko kristittyjen Jumalaan.

Siitä huolimatta, että kirkosta eronneita on paljon tänä päivänä, varmaan 95% näistä siunataan kirkollisesti hautaan(oma arvio, työn puolesta).
Yllättävän moni näistä ei kirkon palveluja käyttävistä, loppupelissä niitä kuitenkin käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siitä huolimatta, että kirkosta eronneita on paljon tänä päivänä, varmaan 95% näistä siunataan kirkollisesti hautaan(oma arvio, työn puolesta).
Yllättävän moni näistä ei kirkon palveluja käyttävistä, loppupelissä niitä kuitenkin käyttää.

Tämähän on yleensä omaisten toive. Vainajalle asia lienee suhteellisen samantekevä. ;) Ja monet papithan kieltäytyvät siunaamasta hautaan kirkosta eronneita. Oman kokemukseni perusteella sitä seuraavana vuonna ainakin yksi omaisista tapaa sitten erota kirkosta...

Ja ap:n kysymykseen yksinkertainen vastaus on se, etten usko niin kuin kirkko opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

En käy koskaan kirkossa, enkä harrasta mitään mikä liittyy kirkkoon, joten kummilapseni on ainoa syy miksi pysyn kirkon jäsenenä.

pysyy se sun kummilapsena ilman sun kirkkoon kuulumistakin..

No en ole tyhmä :o Mutta lapsen vanhemmat haluavat ehdottomasti että kummi kuuluu kirkkoon.

Aika surullista että annat muitten ihmisten sanella elämääsi..

Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

pysyy se sun kummilapsena ilman sun kirkkoon kuulumistakin..

No en ole tyhmä :o Mutta lapsen vanhemmat haluavat ehdottomasti että kummi kuuluu kirkkoon.

Aika surullista että annat muitten ihmisten sanella elämääsi..

Peesaan tätä. Aika surullista olla mukana uskonnollisessa yhteisössä tuolla perusteella. :(

Siksi, että koko työikä on tullut maksettua kirkollisveroa ja kun olisin todella tarvinnut seurakunnalta neuvoja ja apuja vauvan hautausasioiden järjestämiseen, en saanutkaan tietoa tai minulle kerrottiin jopa vääriä asioita. Kohtasin todella järkyttävää ammattitaidottomuutta ihmisilta joiden pitäisi juuri noita asioita päätyökseen hoitaa. Joten rahaani vastaan olen saanut vain häät ja ristiäiset, melko kallis tuntipalkka on siitä tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Peesaan tätä. Aika surullista olla mukana uskonnollisessa yhteisössä tuolla perusteella. :(

Nyt mä muistan miks mulla oli 4kk palstatauko, ihan Hmm. En viitsi sanoa :)

Kummilapsen vanhempien mielestä tää palsta antoi sulle huonoja vaikutteita? ;)

Nyt mä muistan miks mulla oli 4kk palstatauko, ihan Hmm. En viitsi sanoa :)

Kummilapsen vanhempien mielestä tää palsta antoi sulle huonoja vaikutteita? ;)

Vai eikö kummilapsen vanhemmat anna sun sanoa sitä todellista syytä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No käykö ne kirkossa? Jos ei, niin eikö siinä oo jo syy?

Jos kuuluu kirkkoon, niin sillonko pitää käydä kirkossa? Onpa ajatus tuokin.. Joillekin se riittää, että tuntee kuuluvansa seurakuntaan, eikä ole uskonsa kanssa yksin.

Siis mitä *ttua?!?

Mä olen joskus ajatellut erota kirkosta, kun en heidän palveluksiaan käytä, mutta kummilapseni vanhemmat haluavat kummien kuuluvan kirkkoon ja mä sain ihan itse päättää alanko kummiksi vai en.

Teetkö sä nyt itsestäs tahallaan idiootin, vai onko sulla muuten vaan joku kopassa?

Siis mitä *ttua?!?

Mä olen joskus ajatellut erota kirkosta, kun en heidän palveluksiaan käytä, mutta kummilapseni vanhemmat haluavat kummien kuuluvan kirkkoon ja mä sain ihan itse päättää alanko kummiksi vai en.

Teetkö sä nyt itsestäs tahallaan idiootin, vai onko sulla muuten vaan joku kopassa?

Vai oisko niin, että kun joku provosoituu, sitä provosoidaan? Ja että se provosoituva taitaa sittenkin olla se, joka tekee itsestään idiootin? ;)

Siis mitä *ttua?!?

Eikös kummin kuulua kirkkoon jotta pappi hyväksyy kummiksi kristillisessä kasteessa? Eihän se lapsen vanhempien toiveesta ole kiinni. Voihan sitä sitten erota kastetilaisuuden jälkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
voi sitä uskoa ilman kirkkoakin! Mihin sitä kirkkoa siinä tarvitaan? Jokainen uskoo varmasti johonkin, vaikka metsän puihin.
Mun kirkosta eronneista tutuista 90% on edelleen kristittyjä. Eivät vaan tunnusta maallistunuttta kirkkoa enää omakseen.

Siis mitä *ttua?!?

Vai oisko niin, että kun joku provosoituu, sitä provosoidaan? Ja että se provosoituva taitaa sittenkin olla se, joka tekee itsestään idiootin? ;)

Ei kun täällä ei kukaan tajua, mitä sä tarkoitat. Ihan sekoa tekstiä..

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
uskovaisena erosin kirkosta. Kirkko on niin maallistunut, ja ihmismielistely pinnalla. Miksi kirkot tyhjenee?

Ku kirkko on niin penseä.

Maallistunut? Mun mielestä kirkko on nykyään juurikin sellainen, kuten pitääkin. Hyväksyväinen ja suvaitsevainen.

Yhteistyössä