Mikä on semmonen syy että pitää kirkosta erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
Onko se se ettei tarvi kirkollisveroa maksaa vai mikä, ei ymmärrä.
Vasta kuulin että ystäväpariskunta on eronneet kirkosta mutta en syytä veikkaan vain että tuon veron takia kun mies on todellinen sentin venyttäjä ja aina pitää kaikki saada mahdollisimman halvalla vaikka toisten kustannuksella.

Mä en halua tukea kirkon harjoittamaa nihilismiä millään tasolla enkä koe mitään saavani siltä suunnalta. Miksi siis pitäisi kuulua kirkkoon? Haluan olla mahdollisimman sitoutumaton muutenkin (en esim. kuulu mihinkään puolueeseen tai ammattiliittoon)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No miksi olla kirkon jäsen, jos ei usko ja käytä kirkon palveluita.

Sinänsä uskomatonta, että siitä pitää erityisesti erota, kun vasta aikuisena tajuaa tilanteen. Järkyttävän iso vero...

No paljonko se sitten vero vuodessa on? en ole koskaan ajatellut. Ja kyllähän nuo on kirkon palveluja käyttäneet vaikka ei joka sunnuntai kirkossa käykkään.

Sinänsä uskomatonta, että siitä pitää erityisesti erota, kun vasta aikuisena tajuaa tilanteen. Järkyttävän iso vero...

samaa mietin.

mut kastettiin 8vuotiaana ja erosin 16 vuotiaana kun en voinut sietää kristinuskoa.

edelleen en ymmärrä mutta ei se niin haittaa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni:
Jotkut verojen ja minä periaatteen vuoksi.

Minä erosin siksi, koska mielestäni kirkon olisi suojeltava ja autettava köyhiä kansalaisiamme. Kirkko tukee kyllä vähän, mutta sen olisi voimakkaammin nostettava epäkohdat esiin yhteiskunnalliseen keskusteluunkin ja sitä se ei tee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:

No paljonko se sitten vero vuodessa on? en ole koskaan ajatellut. Ja kyllähän nuo on kirkon palveluja käyttäneet vaikka ei joka sunnuntai kirkossa käykkään.

http://eroakirkosta.fi/kirkollisvero . Jotain 1.5%, vaihtelee...

Mitä palveluita? Mä annan pakolaislahjoitukset suoraan, en välillisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mä eroaisin muuten heti, mutta en viitsi kun olen juuri saanut kummipojan.

En käy koskaan kirkossa, enkä harrasta mitään mikä liittyy kirkkoon, joten kummilapseni on ainoa syy miksi pysyn kirkon jäsenenä.

pysyy se sun kummilapsena ilman sun kirkkoon kuulumistakin..

En käy koskaan kirkossa, enkä harrasta mitään mikä liittyy kirkkoon, joten kummilapseni on ainoa syy miksi pysyn kirkon jäsenenä.

jotain sä olet harrastanut, kun kummiksi olet ryhtynyt

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

pysyy se sun kummilapsena ilman sun kirkkoon kuulumistakin..

No en ole tyhmä :o Mutta lapsen vanhemmat haluavat ehdottomasti että kummi kuuluu kirkkoon.

Yhteistyössä