Y
Ylipainoinen
Vieras
Olen ylipainoinen ja haluan laihduttaa. Olen tiivistänyt ylipainoni syyn vihdoin että se on liian suuret annoskoot. Herkkuja ei useinkaan syödä mutta terveellisempää ruokaa on alettu ostamaan ja kasviksia/salaattia joka aterialla. Annoskoko on vaan minulle ihan vieras käsite jo lapsuudestakin. Aina sai ja piti ottaa kunnolla ruokaa lautaselle ja kaikki oli pakko loppuun syödä.
Nykyään aikuisiällä lappaan ruokaa lautaselle ison määrän ja otan lisää. Syön niin kauan kuin sattuu mahaan ja on paha olo ja melkein oksettaa.
Otetaan esimerkkinä kalapuikot ja muusi.
Mun on helppo ottaa lautaselle 20 kalapuikkoa ja iso kasa muusia. Vatsalaukku suurentunut varmaankin. Eikä tuo määrä tee edes tiukkaa. Painan 130kg ja olen pitkä 173cm.
Haluaisin alkaa syödä normaaleja annoksia kun olen liikuntaakin lisännyt ja nyt lähdenkin juuri lenkille kävelemään.
Te normaalipainoiset ihmiset, kertokaa konkreettisia esimerkkejä ruokailustanne ja mitä syötte päivän aikana? Ihan ruokalistaa esim. aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.
Esimerkki mun päivän aterioista:
Aamupala: Kaurapuuro ja kahvi
Lounas: Kinkkupastaa iso annos ja patonkia pala jossa margariinia ja suolalihaa, salaattia
Välipala: Lihapiirakka 2 nakilla
Päivällinen: Iso annos makaronilaatikkoa ja muutama leipä, kasviksia
Iltapala: Ranskalaiset ja nakit
Nykyään aikuisiällä lappaan ruokaa lautaselle ison määrän ja otan lisää. Syön niin kauan kuin sattuu mahaan ja on paha olo ja melkein oksettaa.
Otetaan esimerkkinä kalapuikot ja muusi.
Mun on helppo ottaa lautaselle 20 kalapuikkoa ja iso kasa muusia. Vatsalaukku suurentunut varmaankin. Eikä tuo määrä tee edes tiukkaa. Painan 130kg ja olen pitkä 173cm.
Haluaisin alkaa syödä normaaleja annoksia kun olen liikuntaakin lisännyt ja nyt lähdenkin juuri lenkille kävelemään.
Te normaalipainoiset ihmiset, kertokaa konkreettisia esimerkkejä ruokailustanne ja mitä syötte päivän aikana? Ihan ruokalistaa esim. aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.
Esimerkki mun päivän aterioista:
Aamupala: Kaurapuuro ja kahvi
Lounas: Kinkkupastaa iso annos ja patonkia pala jossa margariinia ja suolalihaa, salaattia
Välipala: Lihapiirakka 2 nakilla
Päivällinen: Iso annos makaronilaatikkoa ja muutama leipä, kasviksia
Iltapala: Ranskalaiset ja nakit