Mikä on fetississä väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerro mulle ihmeessä että mikä se ero sitten on. Kun justhan tuossa kuvailin että välitän koko ihmisestä. Eli ulkonäkö muutenkin + luonne.

Huomaatko, miten sä jankkaat nyt koko ajan sitä, mitä SÄ haluat tai miten SÄ ajattelet? Tässä on nyt moneen kertaan tullut esille, että sen TOISEN pitää MYÖS olla samalla aaltopituudella niiden halujen ja ajatusten suhteen. Jos ei ole, niin ei se riitä että sä ajattelet tai haluut jotain asiaa. Silloin se suhde ei voi toimia- ei muidenkaan kanssa vaikka ei olis mitään erityispiirteitäkään.

Jatkan tän verran että mulle kokonaisvaltainen hyväksyntä tarkoittaa sitä ettei ketään syrjitä sairauden tai vamman takia. Et ole moksiskaan sen ihmisen rajotteista tai terveydellisistä ongelmista. Rakastat sitä ihmistä sellaisena kuin on (tämä kattaa ulkonäön, luonteen, terveydellisen tilan, menneisyyden) ja kohtelet häntä hyvin. Olet ystävällinen ja avulias, avoin kuuntelet mitä toisella on sanottavaa ja. seksissä kuuntelet molempien toiveet. Olet luotettava. Oonko aivan hakoteillä? Mitä lisäisit vielä tuohon?
Sitä eroa on kuvailtu tuolla ketjun vanhemmissa viesteissä monta kertaa. Lue ne.
Myös vastaus tähän sun "uusimpaan" kyssäriin.

En ois puhunut, ellei tää herra ois kysynyt ja kun puhutaan termeistä pervo ja kinky niin ne näen vaan positiivisena sellaisena että seksissä on lisä särmää ja sillä ihmisellä on mielenkiintoinen ajatuksenjuoksu. Mut toki kaikki ei tykkää kaikesta!

Ja pitää myös muistaa, että on niitä, jotka haluavat kuvitelmiin ja seksipuuhiin sen kinkyn mutta sit ku aletaan puhumaan suhteesta ja lapsista ja muusta "vakavasta" niin halutaankin puolisoksi se melkis ainakin neitsyt-äiti-mariateresa-prinsessa.

Huomaatko, miten sä jankkaat nyt koko ajan sitä, mitä SÄ haluat tai miten SÄ ajattelet? Tässä on nyt moneen kertaan tullut esille, että sen TOISEN pitää MYÖS olla samalla aaltopituudella niiden halujen ja ajatusten suhteen. Jos ei ole, niin ei se riitä että sä ajattelet tai haluut jotain asiaa. Silloin se suhde ei voi toimia- ei muidenkaan kanssa vaikka ei olis mitään erityispiirteitäkään.
👍

Ja pitää myös muistaa, että on niitä, jotka haluavat kuvitelmiin ja seksipuuhiin sen kinkyn mutta sit ku aletaan puhumaan suhteesta ja lapsista ja muusta "vakavasta" niin halutaankin puolisoksi se melkis ainakin neitsyt-äiti-mariateresa-prinsessa.
Ja kuvitelmissa kinky, mut sänkyyn lahna kuiteskin. ;) kun kiknnyys alkaa naurattaa ja se menee kuiteski väärällä tavalla, eikä ollukkaa yhtään, niinku kuvitelmissa..

Eli oot sitä mieltä että mun kannattaa kertoa kumppanille mun fetissistä...? Ei ole ok se että ajattelen asiaa vaan oman pääni sisällä? Jos ei, niin miksi ei? Kuka tietää kenenkään kaikki ajatukset?

Tää keskustelu nyt meni vähän sivuraiteillekin välillä, mut et sä voi vaatia, että se ihminen on sun kanssa, vaikka sä kuinka haluisit olla ja omaisit jonkun fetissiin toista kohtaan. Myös se on kunnioitusta, että ihminen saa sanoa ei, jos hän ei koe, että se sun fetissi on hänestä ok asia. Jos se toinen ei vaikka ole itse sinut sen erityispiirteensä kanssa ai hänellä on muuten toisenlaisia ajatuksia seksuaalisuuden ja siihen liittyvien asioiden kanssa, niin et sä voi silloin vaatia sellasta vain, jotta sä saist olla hänen kanssaan oman fetissisi takia. Jokaisella on oikeus kieltäytyä. Hyväksyt nyt vaan ne pakit ja etsit toisen ihmisen, joka voi hyväksyä ja jakaa sun kanssa tän sun fetissin tai olla sen kanssa sinut. Ei kai ihailussa ja muuten siinä olemisessa ole pahaa, mutta kuten sanoin, sen sun fetissin pitää olla myös sen toisen osapuolen mielestä ok ja hänelle pitää tulla sellainen tunne, että olet hänen kanssaan muunkin syyn takia. Nuo fetissit on vähän vielä arka aihe meille tämän polven suomalaisille, vaikka paljon vapautuneempi yhteiskunta jo onkin, kun esim 20v sitten, mutta fetissit yhdistetään edelleen helposti ikäviin asioihin.
Herranjumala! Muuta en ole väittänytkään. Tottakai ei on aina EI, muutenhan minä olisin raiskaaja. Sanoin jo tuolla aikaisemmin että kunnioitan täysin ihmisen omaa tahtoa, enkä ole jäänyt kehenkään roikkumaan.

Ni, kerro sä mulle, miks se amputoitu jalka ei ole normaali, vaan tunnet siihen erityistä, seksuaalista kiinnostusta?

Miks sä luulet, et muut on tylsiä niiden asenteissa ja seksielämissään?
En todellakaan luule. Uskon että jokaisella on se oma juttunsa ja vaikka se ois pelkkää vanilja seksiäkin niin ei sekään ole väärin. Se vaan ei ole pelkästään itselleni sopivaa ja kun tulee tunne että muut tuomitsee mut "oudon seksuaalisen ajatusmaailman" takia niin alan sit miettimään että jos he ei ymmärrä tälläistä outoutta, jossa ei edes satuteta toisia, niin onkohan heillä itsellään sitten mitään outoja ajatuksia?

Ja tuo amputoitu jalka on normaali ja "normaali". Rinnat nyt on tosi normaalit ja silti monet kokee erityistä seksuaalista kiinnostusta niiden hyväilyä kohtaan. Että voi ihminen haluta erityisesti hyväillä myös sitä kehon osaa joka luonnollisesti ihmisillä on. Onko tuolla nyt niin väliä että onko luonnollisesti vai ei? jos asialla pyritään tuottamaan vaan nautintoa. Ja vielä eritelläkseni, en tiedä miksi mulla tää seksuaalinen fetissi alkoi, olin 14v kun sattumalta huomasin kiihottuvani tälläisestä ja nyt olen jo 27 ja siitä lähtien hyväksynyt että olen hieman erikoinen. Emmä yleensä oo tästä asiasta kokenut morkkista, paitsi vasta sitten kun huomannut että vaikka suhtautuisin toiseen ihmiseen silleen että sä oot cool tyyppi sun ulkonäön erilaisuuden takia ja ollut hyväksyvä ja avoin hengailemaan erilaisten ihmisten kanssa, niin kaikki ei näekkään sitä mun positiivisuutta hyvänä asiana

Jos siis en saa ajatella että pyörätuolilla liikkuva henkilö voi näyttää myös coolilta, että hänen tyylissään ei oo mitään hävettävää.

Niin en tiedä mitä tekisin toisin, ei kai tuon hyväksyvämpi voi olla. :S

Ja jos pitää vielä tarkemmin kuvailla että miksi koen joihinkin amputoituihin tynkiin kiinnostusta, mutta pidän siitä että ne on pehmeän ja pyöreän näköisiä ja ei kai järjellistä selitystä tarvitse olla, jotkut mieltää fetissit myös seksuaaliseksi vinoumaksi, että on pitänyt tapahtua lapsuudessa jotain traumaattista, mutta kaikki mikä poikkeaa vanilja seksistä halutaan kääntää vinoutumaksi. Miksi ihminen ei vois olla erikoinen, outo, jokin fetissi oman pään sisällä hyvä lisämauste seksiin, miksi pitää automaattisesti olla sairas?

Kokoajanhan sä hoet, kuinka vammasten pitäis olla tyytyväisiä, kun sä haluut panna niitä!
Hei, kenenkään ei tarvii tyytyä mihinkään ja mitään tuollaista en oo väittänyt. Nyt vääristelet mun sanoja. En oo todellakaan sitä mieltä että kenenkään pitäis tyytyä mihinkään! Pitää olla sen henkilön kanssa kenen kanssa ite haluu. Mutta fakta on se, että vammaisilla ei välttämättä vienti ole kovaa ja jos joku ei näe sitä vammaa ongelmana, niin hyvä juttu

Eli oot sitä mieltä että mun kannattaa kertoa kumppanille mun fetissistä...? Ei ole ok se että ajattelen asiaa vaan oman pääni sisällä? Jos ei, niin miksi ei? Kuka tietää kenenkään kaikki ajatukset?

En nyt välttämättä tarkoittanut ihan sitä, mutta kyllähän se tulee ilmi jossain kohtaa kuitenkin.

Hei, kenenkään ei tarvii tyytyä mihinkään ja mitään tuollaista en oo väittänyt. Nyt vääristelet mun sanoja. En oo todellakaan sitä mieltä että kenenkään pitäis tyytyä mihinkään! Pitää olla sen henkilön kanssa kenen kanssa ite haluu. Mutta fakta on se, että vammaisilla ei välttämättä vienti ole kovaa ja jos joku ei näe sitä vammaa ongelmana, niin hyvä juttu

Koko ajanhan sä nyt kuitenkin korostat sitä, että heidän pitäs olla tyytyväisiä, että joka heidät huolii. Ikään kuin olisit tämän henkilön kanssa jotenkin "säälistä" ja siinä sivussa saisit sitten nautittua siitä fetissistäsi?

Kokoajanhan sä hoet, kuinka vammasten pitäis olla tyytyväisiä, kun sä haluut panna niitä!
Enkä halua liiaksi korostaa itseäni, enkä väitä olevani mikään täydellinen nainen, jota kaikki haluaa panna! No way. Miten tästä nyt sellainen kuva tulee, etten piittais muiden haluista... hymyilen silloin, kun teen toisen onnelliseksi ja kaikkien kannattaa pistää hyvä kiertämään. Emmä mitään muuta tee kuin toivotan vammautuneet mukaan myös porukkaan ja arvostan heitä yhtä paljon kuin muitakin ja näen jotkut heistä yhtä hyvännäköisinä kuin terveet, enkä koe jonkun erityispiirrettä vastenmielisenä, vaan jopa kiihottavana. Mutta silti toivon ja luotan ettei minua ymmärretä väärin, etten halua kellekkään terveyden menetystä

Tästä tässä keskustelussa on ollut kysymys ja olen halunnut nähdä kuinka moni ymmärtää, mitä ihmiset oikeasti ajattelee

Tämähän on itseasiassa aika viaton ja normaali fetissi. Siis tykätä vaan jonkun ulkonäöstä. Verrattuna vaikka niihin fantasioihin joissa satutetaan väkivalloin

En nyt välttämättä tarkoittanut ihan sitä, mutta kyllähän se tulee ilmi jossain kohtaa kuitenkin.

Koko ajanhan sä nyt kuitenkin korostat sitä, että heidän pitäs olla tyytyväisiä, että joka heidät huolii. Ikään kuin olisit tämän henkilön kanssa jotenkin "säälistä" ja siinä sivussa saisit sitten nautittua siitä fetissistäsi?
Noniin nyt menee niin sairaaksi että tulee umpikuja. EN, vaan olen itse kuullut vammaiselta henkilöltä että hän ja hänen vammaiset ystävänsä kohtaa paljon torjuntaa. Yhtään en ihmettele sitä tässä itsekeskeisessä maailmassa

Niin minusta on hyvä että jokaiselle jotakin. Että sinä löydät sellaisen ihmisen joka tykkää susta just sellaisena kuin oot ja me kaikki. Ymmärrätkö? Emmä kenenkään kanssa ala säälistä, sääli on sairautta, myötätunto on asia jota ihminen kaipaa. Ja parisuhdetta tai perhe-elämääkään ei perusteta myötätunnolle, vaan väännän sulle nyt rautalangasta, jos minä jonkun kanssa alan suhteeseen niin alan rakkaudesta, mun on tykättävä enimmäkseen hänen ulkonäöstä, luonteesta, arvojen oltava samanlaiset... Itsestäänselvää

Noniin nyt menee niin sairaaksi että tulee umpikuja. EN, vaan olen itse kuullut vammaiselta henkilöltä että hän ja hänen vammaiset ystävänsä kohtaa paljon torjuntaa. Yhtään en ihmettele sitä tässä itsekeskeisessä maailmassa

Niin minusta on hyvä että jokaiselle jotakin. Että sinä löydät sellaisen ihmisen joka tykkää susta just sellaisena kuin oot ja me kaikki. Ymmärrätkö? Emmä kenenkään kanssa ala säälistä, sääli on sairautta, myötätunto on asia jota ihminen kaipaa. Ja parisuhdetta tai perhe-elämääkään ei perusteta myötätunnolle, vaan väännän sulle nyt rautalangasta, jos minä jonkun kanssa alan suhteeseen niin alan rakkaudesta, mun on tykättävä enimmäkseen hänen ulkonäöstä, luonteesta, arvojen oltava samanlaiset... Itsestäänselvää
Hyväksyminen alkaa ajatuksesta "siitä huolimatta, että.. "
Mitä hyväksyntää on ajatuksessa "sen takia, että.. "

Sä edelleen sekoitat tykkäämisen ja hyväksymisen tohon fetissiin. Fetississä on kohde, objekti. Tykkäämisessä on subjekti.

Kun puhut, että tykkäät jostakusta ulkonäön, luonteen, arvojen takia, et puhu fetissistä. Sitten sä yrität liittää ton sun fetissin tähän nk "normaaliin" tykkäämiseen.

Sit sä sanot, et niillä on vaikeeta saada, ja sulta sais. Se taas on henkisen väkivallan/hyväksikäytön muoto. Sä joko puhut ristiin tai pussiin, mut ei sun tarvitse meille selitelläkään.

SUMMASUMMARUM: Tästä asiasta on nyt keskusteltu tarpeeksi ja sain ajatuksiini selkeyttä. En koe tekeväni edelleenkään mitään väärin siinä, että pidän joitakin pyörätuolia käyttäviä ihmisiä tai amputoituja hyvännäköisenä. Se riippuu niin paljon tyngän muodosta, henkilön ulkonäöstä kokonaisuudessaan ja jotkut pyörätuolit on myös tyylikkäitä nykypäivänä, se ei ole henkilön ulkonäkö mutta iso osa ulkoista olemusta. Kun olen ystävällinen ja tykkään henkilöstä enimmäkseen muuten, vamma on vain pieni osa, niin en koe tekeväni mitään väärää. :) eri asia olisi jos haluaisin sahata joltain katki raajoja tai olisin jonkun kanssa parisuhteessa vaan siksi että käyttää pyörätuolia, mutta niin hullu en koskaan, ihmisten välinen vuorovaikutus tärkeää...

En ole tässä keskustelussa halunnut korostaa itseäni, päinvastoin, pääroolissa on ollut hyvän olon tuottaminen. Tosiaan toisen huomioiminen niin että kaikki ihmiset ei näe vammoja rumana tai nolona, vaan ihminen voi olla haluttava myös erilaisen vartalon kanssa. Koska onhan sun haluttava ihmistä sellaisena kuin hän on.

Ymmärrän että monet ei ymmärrä tätä fetissiä. Fetissi on siis vaan pieni osa mun ajatusmaailmasta, välillä saatan seksissä ajatella tyngän muotoa. Mutta enimmäkseen keskityn muuhun ulkonäköön ja kenen kanssa rakastelen. Enkä edes halua kaikkia vammaisia seksuaalisesti, kukaan meistä ei halua kaikkia ja tähän pätee sama kuin terveidenkin kanssa että kaikki ihmiset ei vaan kiinnosta ulkonäöllisesti ja luonteellisesti! Tyngätkin eri näköisiä. Ihmiset ei ymmärrä tätä fetissiä, koska suurin osa ihmisistä pitää vammaisia henkilöitä ulkonäöllisesti vastenmielisinä tai avuttomina. Avuttomuus on vaan illuusio, jalka amputoitu pystyy tekemään 97% samoista asioista mitä tervekkin.

Tajuan myös että vammautuminen on traagista ja sen käsitteleminen kestää pitkään, eikä sellaista toivo kellekään, mutta jos ihminen on mahdollisimman sinut vammansa kanssa niin hyväksyy uuden ulkonäkönsä ja on täysin ok sen asian kanssa että ihmiset tykkää sun uudesta ulkonäöstä

Hyväksyminen alkaa ajatuksesta "siitä huolimatta, että.. "
Mitä hyväksyntää on ajatuksessa "sen takia, että.. "

Sä edelleen sekoitat tykkäämisen ja hyväksymisen tohon fetissiin. Fetississä on kohde, objekti. Tykkäämisessä on subjekti.

Kun puhut, että tykkäät jostakusta ulkonäön, luonteen, arvojen takia, et puhu fetissistä. Sitten sä yrität liittää ton sun fetissin tähän nk "normaaliin" tykkäämiseen.

Sit sä sanot, et niillä on vaikeeta saada, ja sulta sais. Se taas on henkisen väkivallan/hyväksikäytön muoto. Sä joko puhut ristiin tai pussiin, mut ei sun tarvitse meille selitelläkään.
Joo no sinä se et tajua sitten että ihmisestä voi tykätä ulkonäöllisesti ja luonteellisesti. Kumpikaan ei sulje pois toisiaan. Ei edes se että vaikka ois pieni fetissi johonkin kehon osaan, niin silti todennäköisesti tykkäät siitä ihmisestä ulkonäöllisesti enemmän muuten ja en ole mikään aivoton ameeba että alkaisin mihinkään ihmissuhteeseen vaan sen takia että ajattelisin pelkkää jalan tynkää! Usko pois, mulla on päivässä miljoonia muitakin eri ajatuksia. Sitähän sä haluaisit että puhuisit itseni pussiin tai jotain sellaista yrität kalastella ja nyt syytät mua jo henkisen väkivallan käyttäjäksi tai hyväksikäyttäjäksi HV! Mieti mitä puhut. Ihmistä voi rakastaa ja tykätä myös hänen erityispiirteensä kanssa, sinä et voi millään tajuta sitä että olen ystävällinen ja pidän myös näitä ihmisiä hyvännäköisiä... Siitä tässä on ainoastaan kysymys. Mikä helvetin hyväksikäyttö se on jos tykkää ihmisestä ulkonäöllisesti ja luonteellisesti just sellaisena kuin hän on!?

Mieti sitä.

Ainiin kun eihän näitä ihmisiä saa muuta kuin haukkua tai sitten pitää olla välittämättä. KEHU ON NEGATIIVINEN ASIA. Vammaista vartaloa ei saa missään nimessä nähdä myös seksuaalisesti haluttavana

Sitten sä keksit näitä omia tarinoitasi etten välittäisi ihmisistä oikeasti. Aika törkeellä vedät.

Nojoo kaikilla on fantasioita. Mut miten sä suhtautuisit siihen mieheen jos sen jalka laitettaisiin takas. Et ootko kiihkon takia yhdessä vai rakkaudesta. On mullakin kinky fantasia et nainen ottais mua hiuksista kiinni ja pakottais nuoleen monta orkkua. Olisin sexi orja sille aina joskus

Oletko hoitanut koskaan jalka-amputoitua tynkää? Ensin putsataan, sitten froteesukka, jonka jälkeen proteesi ja remmit kiinni.
En ole, en oo hoito-alalla töissä ja jokainen ukko hoitakoon ite tynkänsä. Mitä rupeisin aikuista kykenevää miestä passaamaan. Kun joku täällä sanoi, että se mun fetissi tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin, ensinnäkään en häpeä sitä, on täysin sallittua tykätä ulkonäön eri piirteistä, mutta en kyllä tajua miten muuten se vois ees näkyä kuin siinä että kehuisin miestä komeaksi ulkonäöltään. Siis kasvot + vartalo. Ehkä silloin saattaisi kysyä että ai tää amputoitu jalkakin, mihin vastaisin joo. Muuten pitäis olla ajatustenlukijq että tietäisi mieltymyksistä. Kun ei ole luontevaa antaa miehelle edes jalkahierontaa.

Joo no sinä se et tajua sitten että ihmisestä voi tykätä ulkonäöllisesti ja luonteellisesti. Kumpikaan ei sulje pois toisiaan. Ei edes se että vaikka ois pieni fetissi johonkin kehon osaan, niin silti todennäköisesti tykkäät siitä ihmisestä ulkonäöllisesti enemmän muuten ja en ole mikään aivoton ameeba että alkaisin mihinkään ihmissuhteeseen vaan sen takia että ajattelisin pelkkää jalan tynkää! Usko pois, mulla on päivässä miljoonia muitakin eri ajatuksia. Sitähän sä haluaisit että puhuisit itseni pussiin tai jotain sellaista yrität kalastella ja nyt syytät mua jo henkisen väkivallan käyttäjäksi tai hyväksikäyttäjäksi HV! Mieti mitä puhut. Ihmistä voi rakastaa ja tykätä myös hänen erityispiirteensä kanssa, sinä et voi millään tajuta sitä että olen ystävällinen ja pidän myös näitä ihmisiä hyvännäköisiä... Siitä tässä on ainoastaan kysymys. Mikä helvetin hyväksikäyttö se on jos tykkää ihmisestä ulkonäöllisesti ja luonteellisesti just sellaisena kuin hän on!?

Mieti sitä.

Ainiin kun eihän näitä ihmisiä saa muuta kuin haukkua tai sitten pitää olla välittämättä. KEHU ON NEGATIIVINEN ASIA. Vammaista vartaloa ei saa missään nimessä nähdä myös seksuaalisesti haluttavana

Sitten sä keksit näitä omia tarinoitasi etten välittäisi ihmisistä oikeasti. Aika törkeellä vedät.
En mä ole puhunu siitä, etteikö vois tykätä sekä ulkonäöllisesti, että luonteesta.
Mut se, et sanot, et heidän tulis tykätä susta, koska ei saa muualta, on hyväksikäyttöä. Se ny vaan menee niin. Ei ole mun keksintö.
Enkä ole sanonu, ettet välittäisi, sekin tulee sun päästä. Kannattaiskohan sun nyt vähän availla omia henkisiä lukkojas..
Ja se, et noit ihmisii tulis haukkua/ tai mitään, tulee kans sun päästä. Ehkä sul on myös jokin messiaskompleksi. Mä oon sanonu, et entä, jos olis ihan normaaleita.

En mä ole puhunu siitä, etteikö vois tykätä sekä ulkonäöllisesti, että luonteesta.
Mut se, et sanot, et heidän tulis tykätä susta, koska ei saa muualta, on hyväksikäyttöä. Se ny vaan menee niin. Ei ole mun keksintö.
Enkä ole sanonu, ettet välittäisi, sekin tulee sun päästä. Kannattaiskohan sun nyt vähän availla omia henkisiä lukkojas..
Ja se, et noit ihmisii tulis haukkua/ tai mitään, tulee kans sun päästä. Ehkä sul on myös jokin messiaskompleksi. Mä oon sanonu, et entä, jos olis ihan normaaleita.
EN OO MISSÄÄN SANONUT ETTÄ EPÄILISIN ETTEI HEILLÄ OIS MUITA KUMPPANEITA!

Mutta se mitä olen kuullut vammautuneelta kaveriltani niin että torjutuksi tulevat usein.

Saatan tehdä liian nopeasti olettamuksia muiden kommenteista, myönnän sen. Sori siitä

Joudun itsekkin käyttämään proteesia, nimittäin peruukkia. Haluatko kuulla mitä ajattelen siitä?

T. ALOITTAJA

Nojoo kaikilla on fantasioita. Mut miten sä suhtautuisit siihen mieheen jos sen jalka laitettaisiin takas. Et ootko kiihkon takia yhdessä vai rakkaudesta. On mullakin kinky fantasia et nainen ottais mua hiuksista kiinni ja pakottais nuoleen monta orkkua. Olisin sexi orja sille aina joskus
Kiva että joku ymmärtää. Vaikka tämä onkin taboo. Ja pitkä keskustelu, niin et tainnut nähdä aiempaa vastausta. TOTTAKAI, terveys on tärkeintä ja en haluaisi että kukaan vammautuu tai sairastuu. Se on lähtökohta.