Mikä on elämän tarkoitus? *Unohtakaa ne uskonnolliset höpinät, kiitos!!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Eikö se elämän tarkoitus ole jokaiselle se oma näkemys?
Joillekkin se on se "uskonnollinen höpinä". Inhottaa tuollainen luokittelu.
Terveisin ei kirkkoon kuuluva ihminen.

No joo, kuten aikaisemmin jo sanoin, niin otsikoin ehkä hieman huonosti.

Mutta kyse oli siitä, että jos ei tunne kuuluvansa tähän elämään.

Ja pikku vinkkinä, useampaan otteeseen olen pyytänyt tästä ketjusta nuo jeesus-löpinät hiiteen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Ja pikku vinkkinä, useampaan otteeseen olen pyytänyt tästä ketjusta nuo jeesus-löpinät hiiteen :whistle:

Siis sä ihan oikeasti meinaat että teet avauksen tänne ja kysyt mikä on elämän tarkoitus ja päätät itse että tietyt mielipiteet ei tähän käy ja me modet poistetaan ne koska sä niin päätit?
Ihan niin tää homma ei kuitenkaan mene,vaikka noi jeesus jutut menee ohi munkin korvieni niin kuitenkin pitää osata arvostaa muidenkin mielipiteitä ja ajatuksia elämästä tahi kuoleman jälkeisestä sellaisesta.
Jos haluat ettei kukaan uskonnollinen keskusteluun osallistu niin suosittelen toista palstaa, täällä kaikilla on vapaus puhua siitä mikä on lähellä omia aatteita,ketjusta riipumatta.

ei tätä voi omalla nikillä kirjoittaa...se että tässä olen on jo ihme, kukaan ei mua halunnut eikä toivonut, äiti yritti epätoivoisesti keskeyttää raskautta kaikilla mahdollisilla aineilla, jonka seurauksena synnyin "valuvikaisena". Äiti ei koskaan katunut yrityksiään vaan vihasi mun pelkkää näkemistänikin, isä oli pois kotoa paljon ja mua pahoinpideltiin jatkuvasti äidin ja sisarusten toimesta, äiti rohkaisi heitä pieksemään mua, mua käytettiin myös seksuaalisesti hyväksi, oma sisarus. Mä en oikeastaan koskaan ollut oikea ihminen kotonani. Mä olen usein aikuisiälläni tullut tavalla tai toisella hyväksikäytetyksi koska tytöstä jota kukaan ei rakastanut tuli nainen jolla oli hirveästi rakkautta annettavana. Usein tunnen itseni muiden keskellä yksinäiseksi, usein jopa taivaalla tuikkivat kylmät tähdet tuntuvat läheisemmältä kuin yksikään ihminen, mä olen myös tällä palstalla muista erottuva, ja usein se jonka aloituksiin ei vastata.
Mäkin olen äiti mutta voin vakuuttaa että on ollut tosi vaikea olla äiti kun itsellä ei ole ollut muuta äidin mallia kun hirviö joka hakkaa, polttaa ja repii hiuksia päästä... vähäpätöisimmistäkin syistä.
En ole toiminut äitini antaman mallin mukaan mutta silti tunnen olevani huono äiti, riittämätön...ja huono myös siksi että jokainen raskaus on ollut vaikea ja molemmat, vauva ja minä vähällä menehtyä synnytykseen.
Jos mulla ei olisi ollut uskoani Jeesukseen, en mä tätä enää tässä kirjoittelisi, on lohduttavaa tietää ja tuntea olevansa edes jollekulle rakas omana itsenään, en olekaan yksin, aina on joku joka mua kuuntelee ja vastaakin rukouksiini.
Mutta toisten uskovien silmissä olen hylkiö...mulla on kyky nähdä asioita etukäteen, ja havaitsen myös ympärilläni henkimaailman ilmiöitä, eihän oikea uskova voi sellaista kokea...siksi en kuulu mihinkään seurakuntaan, omana itsenäni mua ei hyväksytä enkä mä en voi itseäni toiseksi muuttaa, ja pidän näkijän lahjaa lahjana Jumalalta, en pahuutena.
Elämän tarkoitus ei ole mulle vielä valjennut, mutta varmuus siitä mulla kyllä on, että johonkin ollaan menossa, kaikella on tarkoituksensa, ja uskon että koko tämä hämminki jota elämäksi kutsutaan kannattaa katsoa loppuun asti, oli ne jaossa saadut kortit mitkä hyvänsä.

En jaksa uskoa, että on mitään yhtä ainoaa tarkoitusta elämälle. Tässä muutama lainaus, näin minäkin asian näen:

Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava. (Sören Kierkegaard)

Olennaista on löytää totuus, joka pätee minulle, löytää idea jonka puolesta voin elää ja kuolla. (Sören Kierkegaard)

Jos asiaa tarkastellaan kehityspsykologian taholta, niin ihmisellähän on erilaisia kehitysvaiheita elämässään. Kehitykseen vaikuttavat tekijät ovat perimä, yksilön omat valinnat ja ympäristö. Jos nuo kehityshaasteet eivät toteudu onnistuneesti, niin se hankaloittaa kehityksen jatkumista ja voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Mä uskoisin, että se, miten sun elämäsi on tähän saakka sujunut, vaikuttaa nykyiseen tilanteeseen hyvinkin paljon. Tässä linkki, josta varsinkin tuo aikuisuus-osio kannattaisi lueskella, mutta noin muutenkin koko elämän ymmärtämisen kannalta koko sivun lukeminen olisi minusta ihan hyvä selailla. Kun tietää jotain teoriasta, niin osaa ymmärtää paremmin itseäänkin.

http://tkk.joensuu.fi/avoin/opiskelu/verkko-opinnot/Psyperop/PSOSA2.HTM#viisi

Itse ajattelen elämän tarkoituksen olevan elämä itse.

Tässä on nyt pieni ongelma, sillä useimmat ihmiset kokevat että elämän tarkoitus liittyy useimmiten juuri sinne hengellisyyden puolelle. Muuten elämän tarkoitusta on vaikea määritellä. Sillä itse on osaa ajatella että elämän tarkoitus ois olisi jotain kovinkin maallista.
Tai ehkä tällä kaikella ei ole tarkoitusta?!
Samaa olen pohtinut aivan liikaa elämäni aikana...

Miten tämmöseen voi olla vastaamatta jotain uskonnollista?

Jos yritän kiertää uskonnollisen osan?

Tarkoitus on tulla tuntemaan itsensä ja tulla onnelliseksi, hyväksyä itsensä. Älä lue suluissa olevaa.
(uskonnollinen osa olisi ollut että on tarkoitus saada yhteys Jumalaan ja sitä kautta löytää itsensä ja tulla onnelliseksi ja oppia Jumalan hyväksynnän kautta hyväksyä myös itse itsensä, mutta tärkeintä on yhteys Jumalaan kuitenkin, paljon tärkeämpää, kuin itsensä löytäminen.)

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Tarkoitus on tulla tuntemaan itsensä ja tulla onnelliseksi, hyväksyä itsensä. Älä lue suluissa olevaa.
(uskonnollinen osa olisi ollut että on tarkoitus saada yhteys Jumalaan ja sitä kautta löytää itsensä ja tulla onnelliseksi ja oppia Jumalan hyväksynnän kautta hyväksyä myös itse itsensä, mutta tärkeintä on yhteys Jumalaan kuitenkin, paljon tärkeämpää, kuin itsensä löytäminen.)

Mä ajattelen että ei voi löytää jumalaa jos ei löydä itseään. :) Mut mulla onki erilainen jumalakäsitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:

Mä ajattelen että ei voi löytää jumalaa jos ei löydä itseään. :) Mut mulla onki erilainen jumalakäsitys.

Tiedän, että jotkut ajattelee sen niin päin, sen takia kirjoitin niin, ettei kirjoittamaani voi sekoittaa siihen.
;)

Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:

Mä ajattelen, että itsensä voi löytää, hyväksyä itsensä ja tulla onnelliseksi ilman jumaliakin. Jumalat eivät siis ole välttämättömiä onnellisuuden kannalta.

Olen todella pahoillani kokemastasi. Minäkin olen joutunut hyväksikäytetyksi jne. On minulla sentään ollut perhe, jossa olen jollakin tavalla ollut rakastettu, mutta ei se henkisesti kuitenkaan ollut niin turvallinen. Minäkin olen uskossa Jeesukseen :) Hän on ainut turva ja toivo tässä maailmassa. Minulla on ns. henkien erottamisen armolahja, ja tiedän että kaikki uskovat todellakaan eivät sitä ymmärrä jne. Vaikka olen uskossa, niin välillä koen paholaisen hyökkäyksiä, painostusta jne. Usein liittyy siihen, että ns. rukoustaistelua jonkun puolesta, tai jotkut läheiset esim. töissä tapaa ihmisiä, joilla on tekemistä paholaisen kanssa (huumeet, noituus jne.) ja sitten koen sen. Mutta siihen ei tarvitse keskittyä, vaan keskittykäämme Jeesukseen ja Hänen ihanuuteen =) Mutta siis sitä vain halusin sanoa, että henkimaailman asiat ovat todellisia ja ilman Jeesusta en uskaltaisi kyllä elää.. Woimia ja muistan rukouksin :)

Katsokaa ja kuunnelkaa,luonto taas herää.Kasvit nousevat kaikki odottavat kesää,syksyä ennen monen eläimen täytyy saada ennen syksyä pentueet kasvatettua ja kasvien täytyy valmistua tulevaa talvea varten-Jotta voi taas seuraavana vuonna lisääntyä ja jatkaa sukuaan.Se on elämän tarkoitus.

Yhteistyössä