Ne vaatteet, ne vaatteet...?!?

Täällä kun aina niistä juhlapuvuista meuhotaan että mitä pitää olla lapsilla päällä missäkin juhlissa?

No joo... molemmat pojat oli kaverien synttäreillä taannoin. Toinen 10v ja toinen 6v.
Oli arki-ilta ja takan koulu- ja tarhapäivä siis.

Pojille oli puhtaat vaattett synttäreitä varten; siistit (pitkähköt) sortsit, isommalla lyhythihainen kauluspaita ja pienemmällä kauluksellinen T-paita.
Eli siistit vaatteet (mun mittapuulla ) kaverisynttäreille.

Mutta mutta... kotiuduttua MOLEMMAT ihmetteli, miksi heidän oli pitänyt vaihtaa vaatteet kun muut oli ollu verkkareissa, T-paidassa ja moni samoissa vetimissä kuin koko päivän.

Mä en sitten muuta perustelua antanut kuin et meidän perheessä mennään siisteissä eikä koko päivää virttyneissä, hillot rinnuksilla- vaatteissa juhliin.
Sanoin myös että se, miten muut toimii ei oo meidän asia.

Elikkä joo...näin tää asia taitaa tosiaan olla, ei enää pukeuduta nätisti; vaikka vähän oo noille pukeutumisketjuille salaa naureskellut : /
 
Meidän kaverisynttärit pidettiin ulkona. Toivoin todellakin, että kukaan ei tule juhlavaatteissa.

Lasten synttärit ovat leikkiä ja remuamista täynnä ja siihen minusta ei juhlavaatteet kuulu. Ne kuuluvat toisenlaisiin juhliin.
No mutta ulkojuhlathan on ihan eri asia!!
Onhamn noi ollu keilaamassakin esim. urheiluvetimissä.

Mut 10v synttärit oli ravintolatiloissa ( ei mikään Mäkkäri tms. )
Ei mun mielestä siistit sotrsit ja kesäpaita ollu yhtään liian hienot...tai ehkä sit olikin :ashamed:
 
"Vieras"
Minä pukisin varmaankin juurikin kuvailemasi vaatteet kaverin synttäreille. Mielestäni siisti pukeutuminen kuuluu osaksi hyviä käytöstapoja ja on ihan oikein opettaa lapsia siihen. Ja sitäpaitsi onhan se nyt kiva välillä laittaa jotain muutakin päälle, kuin ne arkivaatteet.
 
vähän kummastuttaa
On se jotenki jännää,että ei jotenki välitetä/kunnioiteta juhlan järjestäjää tai tietysti itse sankaria. Teidän lapset kyllä mielestäni olleet tilanteeseen erittäin sopivasti pukeutuneet. Tänään tein huomion lapsen eskarin päättäjäisissä, että pojat kyllä täysin alipukeutuneita verrattuna tyttöihin tai sitten toisinpäin. Pojilla oli hupparia, trikoopaitaa yms. Tytöillä juhlamekkoa viimeisenpäälle ja hiukset kiharrettuina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vähän kummastuttaa;26362213:
että pojat kyllä täysin alipukeutuneita verrattuna tyttöihin tai sitten toisinpäin. Pojilla oli hupparia, trikoopaitaa yms. Tytöillä juhlamekkoa viimeisenpäälle ja hiukset kiharrettuina.
Saman oon huomannut ja kun mulla on vain poikia, niin haluisin itse välttää tuon juurikin.
 
"Laura"
Meidän pojat olisi lähteneet myös juuri kuvailemissasi vaatteissa mutta sellaisissa ettei kukaan menetä yöuniaan vaikka olisi likaantuneet. Juhla on juhla ja pukeutumisella osoitetaan kunnioitusta juhlittavaa kohtaan, näin itse opetan lapsiani. Lapset on lapsia ja vaatteiden on oltava kantajalleen sopivia. Itse juhlien järjestäjänä erikseen ilmoittaisin mikäli juhliin olisi syytä tulla verkkareissa.

Meidänkin pojat juhlivat kesällä ja säiden salliessa ollaan paljon ulkona. Oletan vieraidemme tiedostavan tämän ja kyllä ne ovat kauluspaidoissaan ja capreissaan hiekkalaatikolla leikkineet, trampoliinilla hyppineet ja nurmikolla jalkapalloa pelanneet :)
 

Yhteistyössä