mikä on asenteesi lakon aikana työskentelevää kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mies on vartija ja aikoo mennä töihin kun lakko tulee nyt kohta. En edes antaisi sille muuta vaihtoehtoa, ei kuulu liittoon, eikä liiton rahat sitä palkkaa korvaa minkä niiltä työtunneilta saa. Muutenkin nyt niin paska tilanne et vuoroja vähän kolmeen viikkoon ja kitkutellaan todella pienellä palkalla, niin ei paljon kiinnosta joku lakkoilu. Kaiken lisäks mun ja miehenkin mielestä vartijoiden TES on nykyiselläänkin ihan tarpeeks hyvä ja reilu, ei siinä ole mitään lakkoilun aihetta.

[QUOTE="jenny";23208747]mun mies on vartija ja aikoo mennä töihin kun lakko tulee nyt kohta. En edes antaisi sille muuta vaihtoehtoa, ei kuulu liittoon, eikä liiton rahat sitä palkkaa korvaa minkä niiltä työtunneilta saa. Muutenkin nyt niin paska tilanne et vuoroja vähän kolmeen viikkoon ja kitkutellaan todella pienellä palkalla, niin ei paljon kiinnosta joku lakkoilu. Kaiken lisäks mun ja miehenkin mielestä vartijoiden TES on nykyiselläänkin ihan tarpeeks hyvä ja reilu, ei siinä ole mitään lakkoilun aihetta.[/QUOTE]

niin menee meiltäkin molemmat, kumpikaan ei kuulu liittoon ja lisäksi olen samaa mieltä, eli tes on vallan hyvä nyt.
nuo lakon syyt on huonot ja jälleen on jäänyt hämäränpeittoon mitä oikein vaaditaan ja miksi

[QUOTE="vieras";23208742]Ihan ok. Kunhan jätätte sitten ne lakkoilijoiden saavuttamat edut käyttämättä.[/QUOTE]

voisin kuule jättää käyttämättä, jos se vaan onnistuisi..

[QUOTE="Neith";23208795]niin menee meiltäkin molemmat, kumpikaan ei kuulu liittoon ja lisäksi olen samaa mieltä, eli tes on vallan hyvä nyt.
[/QUOTE]

Kukahan sen ihan hyvän tessin on neuvotellut, oliko ytk vai tarjosiko työnantajapuoli ihan hyvää hyvyyttään? ;)

[QUOTE="Neith";23208795]niin menee meiltäkin molemmat, kumpikaan ei kuulu liittoon ja lisäksi olen samaa mieltä, eli tes on vallan hyvä nyt.
nuo lakon syyt on huonot ja jälleen on jäänyt hämäränpeittoon mitä oikein vaaditaan ja miksi[/QUOTE]

Miksette kuulu liittoon???

Ihmettelen jos liittoon kuuluva ei mene lakkoon. Tietysti jos katsoo sen moraalittomaksi tms niin se on ihan hyvä syy. Liittoon kuulumaton tehkööt niinkuin parhaaksi katsoo.

rikkurihan se sellainen on. kyllä edut kelpaavat.

Rikkuri on vain liittoon kuuluva, lakon aikana lakonalaisia töitä tekevä.

Liittoon kuulumaton voi tehdä omia töitään, mutta ei sen lisäksi lakkolaisen töitä (jos ne eivät kuulu normaalisti omaan työhön).

Liittoon kuulumattomat eivät saa lakkoavustusta, mutta usein työpaikalla riehuu esim oksennustauti tms jonka turvin liittoon kuulumattomat ovat sairaspäivillä kotona. Tältä ajalta on toki suotavaa olla työnantajan hyväksymä poissaolotodistus joko lääkäriltä tai hoitajalta, miten onkaan sovittu.

Alkuperäinen kirjoittaja mietipä hetki;23209098:
Kukahan sen ihan hyvän tessin on neuvotellut, oliko ytk vai tarjosiko työnantajapuoli ihan hyvää hyvyyttään? ;)

siis onhan noita neuvotteluja käyty ja aiempina vuosina on sujunut ilman draamaa ja tälläistä typeryyttä, on tullut pikkuhiljaa muutoksia, mutta lähinnä palkankorotukset on ollut niitä jotka eniten hyödyttää.
nyt vaan on lähdetty ihan typerälle linjalle jota en voi kannattaa

Joidenkin on vaan pakko tehdä työtä lakonkin aikana että saa rahaa jostain. Ja sitä en ymmärrä että liittoon kuulumatonta voi joku haukkua rikkuriksi, ei. Rikkuri on vain liittoon kuuluva.

Riippuu täysin siitä, mistä syystä lakkoillaan. Ja jos nyt puhutaan noista vartioijoista, niin itselläni ei ole kyllä hajuakaan, miksi he lakkoilevat. JOs on pätevä syy, niin mielestäni typerää ja petturimaista mennä töihin, jos on vähäpätöinen syy, niin menisin töihin itsekin.

[QUOTE="stt";23211343]Riippuu täysin siitä, mistä syystä lakkoillaan. Ja jos nyt puhutaan noista vartioijoista, niin itselläni ei ole kyllä hajuakaan, miksi he lakkoilevat. JOs on pätevä syy, niin mielestäni typerää ja petturimaista mennä töihin, jos on vähäpätöinen syy, niin menisin töihin itsekin.[/QUOTE]

toistaiseksi olen saanut selitykseksi: palkkaus muutokset ja lauantaiöisin yölisän maksaminen (joka on siis 1,65€/h) ja ihan ei ole riittävät syyt lakkoiluun mulle, varsinkin kun nuo on nyt vaan pamiin kuuluvalta kuultuja syitä

Yhteistyössä