Kuinka usein lapsi hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä vain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Kerran vuodessa: hääpäivänä. Muuten vietetään kahdenkeskistä aikaa kotona iltaisin kun lapset on nukkumassa.

voi ihanaa ja lässyn lässyn....

En ny ymmärtäny sun pointtia. Vastasin nyt vaan ap:lle ihan neutraalisti että miten meillä lapset on hoidossa ja näin ne nyt on. Ei meillä oo tarvetta päästä kodin ulkopuolelle kahdestaan. Miehen henk koht toive on, että käydään kahdestaan syömässä ravintolassa hääpäivänä ja silloin on hankittu lastenhoitaja. Meillä sukulaiset asuu Suomen toisella puolella joten ei oo mummoja ja tätejä lähellä, joille vois lykätä lapsia.

Tuleepa huono-omatunto kun luen kuinka suurella osalla lapset on hoidossa 1-2 krt /vuosi..

Meillä on 3,5kk vauva joka on ollut jo 3 kertaa hoidossa :/

2 kertaa oli n. 6 ja 2-3 tuntia kun olin mieheni kanssa menossa ja kerran nelisen tuntia kun olimme molemmat erikseen menossa..

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti :(:
Tuleepa huono-omatunto kun luen kuinka suurella osalla lapset on hoidossa 1-2 krt /vuosi..

Meillä on 3,5kk vauva joka on ollut jo 3 kertaa hoidossa :/

2 kertaa oli n. 6 ja 2-3 tuntia kun olin mieheni kanssa menossa ja kerran nelisen tuntia kun olimme molemmat erikseen menossa..

Miksi huono omatunto?? Vaikka meillä neiti ollut useasti mummun luona yökylässä, ei tulisi mieleenkään kärsiä siittä huonoa omaatuntoa. Meillä lapsi on vaan innoissaan kun pääsee mummulaan hoitoon, ja iskä ja äitikin jaksaa paremmin kun on saanut viettää omaa aikaa:)

Kuopus täyttää 1v parin viikon päästä ja vielä ei olla saatu parisuhdeaikaa. Isompi tyttö on 4v ja hän on joitain kertoja ollut yhdenyön hoidossa veljien kanssa ja kerran 3 yötä. Kouluikäiset pojat on olleet jo usein viikkojakin hoidossa, mutta varsinaista parisuhde aikaa noina viikkoina on ollut aika vähän, mutta kyllä me melkein vuosittain ollaan sellaistakin otettu.

Kerran vuodessa: hääpäivänä. Muuten vietetään kahdenkeskistä aikaa kotona iltaisin kun lapset on nukkumassa.

Meidän pitää odottaa varmaan 17v ennenkuin saadaan illoiksi kahdenkeskeistä aikaa
:/ Mä oon niin väsynyt aina iltaisin, että simahdan pian lasten jälkeen ja isomat kun alkavat olla jo teinejä, niin kokoajan myöhenee heidän nukkumaanmenoaikansa, joten pitänee odottaa, että pieninkin lähtee pesäsätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

voi ihanaa ja lässyn lässyn....

Mikäs tuossa lässynlässyn jos vanhemmat ovat lapsiensa kanssa. Niinhän kuuluukin. Meillä ei koskaan ollut lapset hoidossa muttta pari kertaa äitini meillä hoitamassa.
Jos useampia sisaruksia ja heillä lapsia nii eihän isovanhemmat ehdi kuin lapsia hoitamaan, mikäli kaikki tasapuolisesti yhtä usein yökylässä/hoidossa.

ekan kerran yökylässä 10kk ja tokan kerran vuoden iässä Ekalla kerralla tosin ei ollut mitään laatuaikaa miehen kanssa vaan lähinnä hirveesti univelkaa yövalvomisista ja nukuin melkein kokoajan ihan vintti pimeenä. Vuoden ikäsenä vietiin yökylään ja laitettiin sit miehen kanssa kunnolla viihteelle. anopilla oli yötä. joskus viedään mun mutsille tunniksi pariksi jos käydään asiolla ravintolassa ym kun asuu tossa lähellä.

Kerran kuussa me mennään kahestaan mökille yöksi ja lapset pääsee sit yheksi yöksi isovanhemmille, jotka asuu samalla paikkakunnalla :) Matka on pitkä niin ei tuu lähdettyä muuten vaan ja isovanhemmat kuitenkin haluaa lapsia nähdä ja lapset isovanhempia.

Joskus sillon tällön sit lähdetään kahdestaan ostoksille tms eli pariksi tunniksi menevät johkin hoitoon. Tai oikeastaan vaan kuopus, esikoinen jää mieluummin yksin kotiin. Kuopus on 2 ja esikoinen 9.