Mikä minussa on VIKANA, kun kukaan ei halua tutustua minuun??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen

Vieras
Olen aina ollut vähän ujomman puoleinen ja huono ystävystymään. Lapsena niitä kavereita kuitenkin oli, mutta koskaan en ollut kauhean suosittu -siis en ollut varmaan ikinä kenenkään paras kaveri. Ala-asteelta yläasteelle siirtyessä samat koulukaverit pysyi, muttei ketään sydänystävää... Ajattelin, että se on jotenkin luonteestani kiinni, ettei minua pyydetty kaikkeen mukaan... Pidettiinkö minua jotenkin niin hissukkana, ettei esim. mihinkään bileisiin tms kutsuttu. Tai vaikuttiko se, että vanhempani olivat aika köyhiä (työttömiä) eikä meillä ollut varaa esim. muotivaatteisiin tms. samalla tavalla kuin osalla kavereistani oli...

Lukioaikaan sain tosi hyvän ystävän, jonka kanssa olimme todellakin samalla aaltopituudella. Kerrrankin sain olla sellainen mikä olen. Mutta lukion jälkeen tiemme erosivat, kun lähdimme eri puolille maata opiskelemaan. Sen jälkeen en nyt aikuisiällä ole saanut ketään yhtä hyvää ystävää. Pariin ihmiseen olen (yllätyksekseni) kuitenkin tutustunut sen verrna hyvin, että säännöllisesti pidetään yhteyttä. Muttei edelleenkään kavereita ole liiaksi asti ja ei yhtään oikeaa ystävää.

Ajattelin ennen, että johtuuko tämä jotenkin ulkoisesta olemuksestani... Mutta nyt autuaaseen nettiaikaan, jolloin tutustutaan toisiinsa netin kautta eikä nähdä livenä, ei kukaan silti halua tutustua minuun. Saako kirjoitustyylistänikin jo sellaisen kuvan minusta, että tuo pitää kiertää kaukaa... ?? Tai jos jonkun kanssa luulee pääsevänsä vähän kaverustumaan niin pian mielenkiinto lopahtaa siltä toiselta osapuolelta...

Olen mielestäni ihan tavallinen ihminen. En kai mitenkään vastenmielisen näköinenkään (ettei minun kanssani kehtaisi missään liikkua) ja luonteeltanikin iloinen ja mukava (en mitenkään masentavaa seuraa) -mitä nyt tosiaan vähän ujo.

Mutta miksei kukaan halua tutustua minuun?

En usko että sinussa mitään vikaa olisi mutta ainakin itse olen huomannut että se yhteyden pito ystäviin kärsii kun jokaisella tavallaan on se oma elämä elettävänä (työt, lapset, mies, sukulaiset). Mistä päin olet?

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
En usko että sinussa mitään vikaa olisi mutta ainakin itse olen huomannut että se yhteyden pito ystäviin kärsii kun jokaisella tavallaan on se oma elämä elettävänä (työt, lapset, mies, sukulaiset). Mistä päin olet?

En millään kehtaa paljastaa, mistä päin olen. Saatika laittaa kenellekään yv:tä... Tämä asia jotenkin ihan hävettää minua :(

Suomalaisiin on vaikea tutustua,siinä missä ulkomailla kaupassakin voi alkaa jo kaveruus.Täällä ollaan niin varautuneita,ystävyys-suhteen rakentamiseen menee vuosia.Sua katsotaan kun hullua tai lepsoa jos alat jutteleen tuntemattoman naisen kanssa ja yrität tehdä tuttavuutta,kaikilla on niin suuret ennakkoluulot.En usko ap että sun vika henkilökohtaisesti,täällä nyt vaan on tälläistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen:

En millään kehtaa paljastaa, mistä päin olen. Saatika laittaa kenellekään yv:tä... Tämä asia jotenkin ihan hävettää minua :(

Eihän sinulla ole mitään hävettävää :hug:

Eihän sinulla ole mitään hävettävää :hug:

Kiitos... Mutta en silti halua, että minut tunnistetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja heip:
Suomalaisiin on vaikea tutustua,siinä missä ulkomailla kaupassakin voi alkaa jo kaveruus.Täällä ollaan niin varautuneita,ystävyys-suhteen rakentamiseen menee vuosia.Sua katsotaan kun hullua tai lepsoa jos alat jutteleen tuntemattoman naisen kanssa ja yrität tehdä tuttavuutta,kaikilla on niin suuret ennakkoluulot.En usko ap että sun vika henkilökohtaisesti,täällä nyt vaan on tälläistä.

Peesaan tätä. Jos joutuu muuttaa paikkakkuntaa, ei niitä ystäviä niin vain saa. On niin kovan työn takana juuri ennakkoluulojen ym suhteen, ja suomessa pitää olla joka asia tasan tarkkaan samanlainen kuin toisella, että toinen hyväksyy.

ihan kuin mun kirjoitus paitsi en oo lukiota käynyt.Mä en kanssa oo näin aikuis iällä ystävystynyt keneenkään kanssa.Ei oo ainuttakaan kaveria paitsi yksi n.300km puhelin soiton päässä.Päivät kuluu perheen kanssa ,ainoat kaverit ovat omat siskoni ja äitini joihin pidän tiiviisti yhteyttä.

Rohkeasti vain yv:tä laittamaan heille, jotka sitä pyysivät :)
Itselläni on se ongelma, että minulla on tuttavia ja kavereita, mutta vain pari kunnon ystävää. Tuntuu, että kaikkien uusien tuttavien kanssa "suhde" ei koskaan etene ystävyyteen. Ehkä se johtuu siitä, että ettemme tunne toisten perheitä, kun olemme lähinnä äitien kanssa tekemisissä päivisin. Toivottavasti nämä kaikki kaverit eivät kaikkoa kun palaan töihin.
Niitä vähäisiä ystävyyssuhteita, jotka on onnistunut haalimaan pitää todella arvostaa. Tuntuu siltä, että mitä vanhemmaksi tulee sitä huonommin tutustuu uusiin ihmisiin. Kun ei ole enää semmoisia koulun tyylisiä paikkoja, joissa niitä potentiaalisia kavereita tapaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja heip:

Peesaan tätä. Jos joutuu muuttaa paikkakkuntaa, ei niitä ystäviä niin vain saa. On niin kovan työn takana juuri ennakkoluulojen ym suhteen, ja suomessa pitää olla joka asia tasan tarkkaan samanlainen kuin toisella, että toinen hyväksyy.

Asuin jonkin aikaa vieraalla paikkakunnalla ja olin TOSI yksinäinen. En tutustunut juuri keneenkään... Sitten kun muutin takaisin kotipaikkakunnalleni oli sentään perhe täällä, ettei ihan yksin tarvinnut olla.

Ja tuntuu, että tämän netin varjopuolia on juuri tuo, että "kerätään ihmisistä tietoa" ennen varsinaista tutustumista. Ja jos näiden kerättyjen tietojen perusteella vaikutta "saman arvoiselta" kuin itse on, niin sitten ehkä voidaan ajatella tutustumista... Ja jos huomataan, että jossain asiassa tuo toinen onkin ihan erilainen kuin minä, niin ei varmasti haluta tutustua. Tyhmiä ajatuksia ehkä.. mutta ymmärrättekö mitä tarkoitan..?

Ja sitten olen vielä huomannut sellaisenkin akkaporukoissa tyypillisen piirteen täällä netissäkin, että ei osata olla isossa kaveriporukassa. Tai ei voi olla montaa ystävää ja kilpaillaan siitä kuka saa olla kenenkin ystävä. Itsekin myönnän, että ujo kun olen, niin isoissa porukoissa en sa aina suutani auki ja mieluummin tutustuisin ihmiseen kahden kesken... Mutta aina jos jota kuta netissäkin koitan lähetyä ystävystymismielessä niin joku jo siihen väliin tulee... Siis tuntuu, että "kaverit viedään nokan edestä" ja jokainen pitää kynsin ja hampain kiinni kavereistaan, ettei tuo saa olla muiden kuin minun kaveri... Lapsellistahan tämä tämmöinen on, mutta ikäväkseni olen tämänkin todennut... :(

Äääh, taidan olla aika säälittävä...

Alkuperäinen kirjoittaja kuin mä:
ihan kuin mun kirjoitus paitsi en oo lukiota käynyt.Mä en kanssa oo näin aikuis iällä ystävystynyt keneenkään kanssa.Ei oo ainuttakaan kaveria paitsi yksi n.300km puhelin soiton päässä.Päivät kuluu perheen kanssa ,ainoat kaverit ovat omat siskoni ja äitini joihin pidän tiiviisti yhteyttä.

Kohtalotoveri :hug:

Pistä sinä yv:tä pyytäville vain, ni ei tarvi kertoa palstalla ittestäs mitään. Teet semmoisen tutstumis nikin, jolla et kirjota palstalla, vaan ainoastan viestittelet. JOs oot samalta suunnalta, niin tavatan. :flower:

No minä en ainakaan kerää tietoa täälläkään ennenkuin tutustun. Korjaa profiilistas pois kaikki tunnistustekijät jos niitä siellä on, jos koet epävarmaksi itses sen vuoksi että jos sut tunnistetaan.

Mutta mitäs sitä sitten puhutaan ilman mitään tietoa toisesta? Ilmoistako ;) ?
En kaikkea toki heti pyydäkään paljastamaan, en myöskään livenä heti tenttaa ketään, vaan pikkuhiljaa, sitä mukaa kun tuntuu luontevalta ja tuntee toista tarkemmin.

:hug: ja akat on akkoja- pikkutytöistä alkaen.

No tämähän se on vikana, et anna kellekään edes mahdollisuutta!

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:

No kun olen jo useamman kerran noin toiminut ja silti ei kukaan sitten pitemmän päälle haluakaan tutustua... Niin kohta on minun nimimerkkini kaikilla tiedossa, että tuo on se epätoivoinen, joka yrittää kalastella kavereita...

Mulla sama propleema. Olen normaalin näköinen;) Ystävällinen, ehkä liian kiltti mutta en mielistele. Mielestäni olen oma itseni. Minulla paljon tuttuja muttei kun yksi ystävä.(kiitos hänestä) Ja miesten kanssa sama juttu..tuttuja kyllä riittää, muttei molemmin puolista kolahtamista:/

täällä kanssa yksi aikast ujo nais-immeinen... :wave:
jospa kerrot esim. mistä päin suomea olet, vaikka olisit pieneltä paikkakunnalta (niinkuin minä ) ei sitä kukaan osaa arvata!
Ite olen saanut täältä netin kautta TODELLA IHANAN ystävän, kertaakaan ei olla edes nähty, mut voin sanoa YSTÄVÄKSI, mitä kaikista omista "kavereista" ei edes voi sanoa!
Rohkeutta sen verran ja voit löytää sen YSTÄVÄN vaikka täältä... :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:

No kun olen jo useamman kerran noin toiminut ja silti ei kukaan sitten pitemmän päälle haluakaan tutustua... Niin kohta on minun nimimerkkini kaikilla tiedossa, että tuo on se epätoivoinen, joka yrittää kalastella kavereita...

??? Etkä halua että sut "tunnistetaan!, siis oletko joku julkisuuden henkilö?!
USKOISIN ettet ole maailman napa kuitenkaan...luuletko oikeasti että jos laitat YV:iä niille jotka sitä pyysivät, olet täällä kohta keskustelunaiheena?

Anteeksi nyt, mutta mä en ymmärrä tuota logiikkaa.

Yhteistyössä